خانهاخبار
گوگل با توقف فعالیت فروشگاه Play Music، چه اندیشه‌ای در سر دارد؟

گوگل با توقف فعالیت فروشگاه Play Music، چه اندیشه‌ای در سر دارد؟

گوگل به عمر پلتفرم Google Play Music پایان داد.
۱۳۹۹/۷/۲۴

با وجود این که تا به حال چندین و چند بار شاهد اخباری در مورد بسته شدن سرویس گوگل پلی موزیک بودیم، اما این اتفاق در نهایت روی داد و از امروز، این پلتفرم دیگر به کار خود ادامه نخواهد داد. استفاده کنندگان از این سرویس از سوی گوگل، به سمت پلتفرم YouTube Music هدایت می‌شوند و به این ترتیب، در آینده نزدیک باید شاهد افزایش کاربران آن باشیم.

گوگل امروز اعلام کرد که پایان کار سرویس گوگل پلی موزیک فرا رسیده است و این پلتفرم دیگر در دسترس نخواهد بود. افرادی که به دنیای موزیک علاقه داشته و در حال استفاده از این سرویس بودند، با سه انتخاب زیر روبرو خواهند بود:

  1. اگر همچنان مایل به گوش دادن به Library خود در سرویس گوگل پلی موزیک هستید، باید پلی لیست‌های خود را به سرویس یوتیوب موزیک انتقال دهید.
  2. اگر علاقه‌ای به انتقال به پلتفرم YouTube Music ندارید، می‌توانید تاریخچه خریدهای خود را همچنان در Google Takeout داشته باشید. این آپشن امکانی را در اختیار شما می‌گذارد که هر زمان که اراده کنید، بتوانید موزیک‌های خریداری شده از سرویس گوگل پلی را مجددا دانلود کرده و به آن‌ها گوش دهید.
  3. امکان حذف Library موزیک‌های خریداری شده یا تاریخچه موسیقی‌هایی که به آن‌ها گوش داده‌اید نیز از طریق اکانت گوگل پلی موزیک برای کاربران در نظر گرفته شده است.

image

 

کاربران و علاقمندان به دنیای موسیقی که از این سرویس استفاده می‌کرده‌اند، تا پایان سال جاری میلادی (2020) فرصت دارند تا یکی از روش‌های فوق را انتخاب کرده و آن را انجام دهند. در صورت عدم انجام چنین کاری، سرویس گوگل پلی موزیک به صورت کامل از دسترس خارج خواهد شد و اطلاعاتی که در آن ذخیره شده بود نیز از دیتابیس شرکت گوگل حذف می‌شود و دیگر قابل دسترسی نیست.

آیا شما هم از جمله استفاده کنندگان از سرویس گوگل پلی موزیک هستید؟ کدام یک از روش‌هایی که گوگل پیش روی شما قرار داده را انتخاب خواهید کرد؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)