خانهاخبار
اتحادیه اروپا سخت‌گیری‌های بیشتری را علیه شرکت‌های بزرگ فناوری اعمال می‌کند

اتحادیه اروپا سخت‌گیری‌های بیشتری را علیه شرکت‌های بزرگ فناوری اعمال می‌کند

بر اساس گزارش‌ها، اتحادیه اروپا در حال تنظیم فهرستی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیای فناوری است تا قوانین سخت‌گیرانه‌تری را بر آن‌ها اعمال کند.
۱۳۹۹/۷/۲۳

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اتحادیه اروپا می‌خواهد قدرت غول‌های بزرگ دنیای فناوری را محدود کند و ممکن است این کار را با فهرست کوتاهی از شرکت‌های بزرگ آغاز نماید. بر اساس گزارش منابع نشریه فاننشال تایمز، اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی پیش‌نویس فهرستی از ۲۰ شرکت بزرگ حوزه فناوری است که احتمالا با سخت‌گیری‌های بیشتری نسبت به شرکت‌های کوچک مواجه خواهند شد. برای مثال این شرکت‌ها باید اطلاعات امور خود را به اشتراک بگذارند و شفافیت بیشتری داشته باشند. این فهرست بر اساس معیارهایی مثل سهم بازار، تعداد کاربر و وابستگی سایرین به پلتفرم‌های آن‌ها تنظیم می‌شود.

در حال حاضر مشخص نیست که چه شرکت‌هایی در این فهرست حضور دارند. اما گفته می‌شود که نام غول‌های آمریکایی مثل آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل در آن‌جا نوشته خواهد شد. این اتفاق هم‌راستا با تحقیقات و فشارهایی قرار می‌گیرد که از سوی کارگروه تحقیقاتی مجلس ایالات متحده در پرونده مقابله با انحصارگرایی و رفتارهای ضدرقابتی در جریان است.

هنوز اعلام نشده که این فهرست چه زمانی آماده می‌شود. پروپوزال لایحه خدمات دیجیتال که می‌خواهد قوانین اینترنتی اروپا را متحول کند، قرار است در اوایل دسامبر منتشر شود. ولی کسی نمی‌داند که این فهرست هم تا آن موقع آماده خواهد شد یا نه.

در هر صورت، هدف تهیه فهرست فرقی نمی‌کند. اتحادیه اروپا ظاهرا قصد دارد فراتر از جریمه کردن شرکت‌های فناوری قدم گذاشته و راهی برای تغییر سریع رفتار آن‌ها پیدا کند. این تغییر می‌تواند با ایجاد شرایط سالم رقابتی یا حتی تجزیه اجباری شرکت‌ها محیط بهتری را به وجود بیاورد. هدف اتحادیه اروپا این است که با اعمال فشار بر شرکت‌های بزرگ آن‌ها را وادار به تغییر کند و در صورتی که این کار جواب ندهد، با جریمه به سراغ آن‌ها برود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)