خانهاخبار
فروش محصولات مک در سه ماهه سوم افزایش یافت

فروش محصولات مک در سه ماهه سوم افزایش یافت

گزارشی جدید، از افزایش فروش محصولات مک اپل حکایت دارد.
۱۳۹۹/۷/۲۴

موسسه تحلیلی و تحقیقاتی Canalys در گزارش جدید خود، آورده است که فروش محصولات مبتنی بر سیستم عامل مک کمپانی اپل در سه ماهه سوم سال جاری میلادی (2020) با افزایش 13.2 درصدی روبرو شده است. در مقابل بد نیست بدانید که فروش سیستم‌های پی سی در این بازه زمانی، با افزایش 12.7 درصدی روبرو شده و به این ترتیب، سهم اهالی کوپرتینو از این بازار بیشتر بوده است.

متن کامل این گزارش به شرح زیر است:

در ده سال گذشته، این بالاترین نرخ رشد در حوزه فروش محصولات کامپیوتری به حساب می‌آید. بعد از فروشی ضعیف در سه ماهه اول و وارد شدن به حوزه ریکاوری در سه ماهه دوم، حالا شاهد بالا رفتن میزان فروش محصولات در سه ماهه سوم هستیم. فروش جهانی لپتاپ‌ها به عدد 64 میلیون رسیده و به این ترتیب با رقم فروش در سه ماهه چهارم سال 2011 برابری می‌کند. به دلیل شیوع ویروس کرونا، اعمال قرنطینه خانگی و دورکار شدن اکثر مشاغل، استفاده از لپتاپ‌ها به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. میزان فروش لپتاپ و تجهیزات موبایلی هر ساله حدودا 28.3 درصد افزایش پیدا می‌کند که در مقابل فروش 26 درصدی سیستم‌های دسکتاپ، کمی بیشتر است.

image

 

کمپانی لنوو در این عرصه، با افزایش فروش 11.4 درصدی و فروش تقریبا 19 میلیون دستگاه، در رتبه نخست قرار گرفته است. شرکت‌ اچ‌پی با افزایش فروش 11.9 درصدی محصولات و رسیدن به رقم 18.7 میلیون دستگاه، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و کمپانی دل با وجود کاهش 0.5 درصدی و فروش 11.5 میلیون دستگاه، بالاتر از اپل در جایگاه سوم ایستاده است. شرکت‌های اپل و ایسر با 13.2 و 15 درصد افزایش در میزان فروش محصولات خود، رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

آقای Rushabh Doshi یکی از تحلیل گران موسسه Canalys در اظهارات خود، چنین عنوان کرده است:

اثرات ناشی از شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه خانگی باعث شده تا بسیاری از صاحبان مشاغل یا کارمندان، کارهای خود را از درون منزل انجام داده و به این ترتیب، کمپانی‌های تولید کننده محصولات کامپیوتری با فروش خوبی روبرو شده‌اند. از آن جا که ارتباط میان مشاغل و منزل کارمندان بسیار نزدیک شده، لذا تمرکز خریداران محصولات کامپیوتری و لپتاپ‌ها روی امور مختلفی از جمله ارتباطات، عمر باتری، کیفیت بالای نمایشگر و کیفیت صدای پخش شده از آن معطوف شده است. البته موارد استفاده از دستگاه، مانند کارهای اداری یا صنعت گیمینگ نیز در فروش محصولات تفاوت ایجاد می‌کند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)