خانهاخبار
رئیس اسبق فروشگاه اپل از قوانین خودسرانه‌ی اپ استور می‌گوید

رئیس اسبق فروشگاه اپل از قوانین خودسرانه‌ی اپ استور می‌گوید

رئیس سابق اپ استور می‌گوید این شرکت از قوانین به عنوان سلاحی در برابر رقبا استفاده می‌کند
۱۳۹۹/۷/۲۲

رئیس سابق فروشگاه اپل به کمیته‌ی ضد انحصار کنگره گفت که شرکت کوپرتینویی از قوانین پیچیده‌ی خود به عنوان سلاحی علیه رقبا استفاده می‌کند. وی اپل آرکید را به عنوان شاهد این مورد ذکر کرد. این شرکت در صورت ممنوع کردن مواردی مانند ایکس باکس گیم پس، خدمات اشتراکی سرویس گیمینگ خود را مجاز می‌داند.

image

Phil Shoemaker مدیر اسبق فروشگاه اپلیکیشن اپل گفت که اپل قوانینی خودسرانه ایجاد می‌کند که به آن اجازه می‌دهد رقبای ناخواسته را در برنامه‌ها و خدمات خود مسدود کند. بیزینس اینسایدر شهادت Phil Shoemaker را در گزارشی ۴۵۰ صفحه‌ای مشاهده کرده است.

فروشگاه اپلیکیشن آیفون و آیپد به خدمات اشتراکی گیمینگی هم‌چون ایکس باکس گیم پس مایکروسافت و گوگل استیدیا اجازه ورود نمی‌دهد. در گزارش جدید ضد انحصاری House، دلیل این امر طبق گفته‌ی مدیر اسبق فروشگاه اپ اپل یعنی Phil Shoemaker اینست که برنامه‌هایی که با خدمات اپل رقابت می‌کنند دارای سابقه‌ای از مشکلات در روند بررسی اپ استور هستند. وی به سرویس اشتراک بازی اپل یعنی آرکید اشاره می‌کند که کاربران آیفون و آیپد در نبود سرویس‌های رقیب به سراغ آرکید می‌روند.

در این گزارش آمده است که اپل آرکید نوعی از اپلیکیشن است که توسط اپ استور ممنوع است و زمانی که توسط توسعه دهندگان شخص ثالث ارائه می‌شود رد می‌شود...

Phil Shoemaker گفت کوپرتینویی‌ها دستورالعمل‌های تایید اپ استور خودسرانه و قابل بحثی را اجرا می‌کنند و از کنترل اپ استور به عنوان سلاحی علیه رقبا استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که اپل یک راه حل ارائه می دهد، برنامه‌هایی که می‌خواهند به کاتالوگ بازی‌ها دسترسی پیدا کنند می‌توانند این کار را انجام دهند به شرطی که هربازی جداگانه برای تایید اشتراک به اپ استور ارسال می‌شود. این روشی است که به عنوان مثال GameClub در نظرگرفته است، که اپل اجازه‌ی ورود به فروشگاه را می‌دهد.

بزرگترین بازدید های بازی‌های موبایل، همه در یک محل. GameClub کاتالوگ بزرگ و در حال رشد خود را از بهترین بازی‌های تاریخ موبایل ارائه می‌دهد. با شروع دوره‌ی آموزشی رایگان، کل کتابخانه بدون تبلیغات و خرید اضافی در دسترس است. به طور بی‌وقفه‌ای سرگرم کننده است. هربازی را می‌توان به صورت آفلاین، هرزمان و مکانی انجام داد و بازی های جدید هرهفته منتشر می‌شوند.

با این حال GameClub اشتراک خود را نیز به صورت خرید درون برنامه‌ای ارائه می‌دهد.

GameClub یک سرویس بازی اشتراکی برای گوشی‌ها است. اگر بازی‌های ما را دوست دارید، اشتراک ماهیانه‌ی تمدید خودکار ما را به مدت ۳۰ روز رایگان امتحان کنید و همه بازی‌های ما را بدون محدودیت، بدون تبلیغات، بدونه هزینه‌ی پنهان و هیچ خرید دورن برنامه‌ای انجام دهید. اگر اشتراک اختیاری GameClub را انتخاب کنید، هنگام تایید خرید، هزینه‌ی پرداخت با حساب آیتونز پرداخت می‌شود.

این بدان معناست که اپل در سال اول ۳۰ درصد از هزینه‌ را برمی دارد و از سال دوم به بعد ۱۵ درصد هزینه کسر می‌کند. Phil Shoemaker می‌گوید نیاز به تایید جداگانه برای هر برنامه ممانعت از ورود رقبا است. وی می‌گوید برخورد متفاوت با بازی ها در کنار سایر برنامه‌ها نیز از قوانین خودسرانه است.

 اپل سرویس‌های نتفلیکس و اسپاتیفای را بدون بررسی همه‌ی محتوا مجاز می‌داند در حالی که سرویس‌های مشابه  برای بازی‌ها را مجاز نمی‌داند.

اپل می‌گوید که بازی‌ها با فیلمها و موسیقی متفاوت است. اینکه این شرکت چگونه این موضع را توجیه می کند باید مشخص شود. انتظار می‌رود اپل به کمیته‌ی ضد انحصار پاسخ دقیق‌تری در روزهای آینده ارائه دهد، داشتن اظهارات رئیس اسبق اپ استور قطعا شاهدی براین موضوع است و کمکی به اپل نخواهد کرد.

مایکروسافت می‌گوید انتظار دارد برای ایکس باکس گیم پس به راه حلی برسند، در غیر اینصورت هربازی به طور جداگانه برای بررسی و تایید به اپل ارسال می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)