خانهاخبار
به‌روزرسانی امنیتی ماه اکتبر برای گلکسی نوت 10 و نوت 20

به‌روزرسانی امنیتی ماه اکتبر برای گلکسی نوت 10 و نوت 20

به‌روزرسانی امنیتی ماه اکتبر 2020 برای دیوایس‌های اندرویدی در حال عرضه است اما چرا سامسونگ برای انتشار آن عجله دارد؟
۱۳۹۹/۷/۲۱

 

image

 

سامسونگ گلکسی Note 10 و گلکسی Note 20 به‌صورت جهانی در حال دریافت آپدیت امنیتی اندروید برای ماه اکتبر 2020 هستند. برای گوشی‌های گلکسی Note 10 و Note 10+ در برخی کشورهای اروپایی آخرین نسخه امنیتی اندروید با کد DTI5 در حال انتشار است که می‌توان از انگلستان، آلمان، سوئیس و فرانسه نام برد.

دیوایس‌های آنلاک‌شده گلکسی نوت 10 نیز در آمریکا در حال دریافت آخرین آپدیت هستند. به‌روزرسانی اکتبر برای تنها پرچم‌دار دارای S Pen سال گذشته در این کشور با کد DTI1 عرضه می‌شود.

آخرین به‌روزرسانی امنیتی اندروید برای تلفن‌های گلکسی نوت 20 نیز در دسترس قرارگرفته است. گلکسی نوت 20 آنلاک‌شده (SM-N981U1) و گلکسی نوت 20 آلترا (SM-N987U1) هم در آمریکا هم در کشورهای بزرگ اروپایی این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند. آپدیت جدید با کد ATID برای هر دو دستگاه عرضه می‌شود.

وقتی بحث انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی اندروید می‌شود اگر سامسونگ پیشی نگیرد تقریباً هم‌زمان با گوگل این کار را انجام می‌دهد. شرکت کره‌ای معمولاً در حال رقابت با سازنده پیکسل است و بسیاری اوقات قبل از اینکه گوگل جزئیات آپدیت را منتشر کند سامسونگ آپدیت ماه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

درحالی‌که پرچم‌داران ارجحیت دارند (قابل‌درک است) برخی تلفن‌های کم‌هزینه گاهی اوقات آن‌ها را مغلوب می‌سازند. گلکسی A50 که یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند سال 2019 بود اولین مدل از گوشی‌های سامسونگ بود که به‌روزرسانی امنیتی اندروید اکتبر 2020 را دریافت کرد.

این اسمارت‌فون میان‌رده بسیار محبوب در اولین روز ماه آپدیت را دریافت کرد. از همان موقع سامسونگ به‌روزرسانی را برای تمام مدل‌های گلکسی S10 و گلکسی S20 عرضه کرد، البته Galaxy S20 FE که جدیداً معرفی‌شده است از این قاعده مستثنا است. حال نوبت گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 20 است تا این آپدیت را دریافت کنند.

Patch امنیتی اکتبر 2020 اندروید 5 آسیب‌پذیری ریسک بالا موجود در سیستم‌عامل اندروید را برطرف می‌کند. علاوه بر این، آخرین به‌روزرسانی امنیتی تعدادی آسیب‌پذیری با ریسک متوسط و بالا را رفع می‌کند. همچنین 21 آسیب‌پذیری فقط مربوط به One UI سامسونگ است.

یکی از این شکست‌های امنیتی دسترسی غیرمجاز به کارت حافظه و محتویات آن در Secure Folder کاربر را ممکن می‌ساخت. یک خطای بسیار جدی که می‌تواند دلیل سامسونگ برای عجله در انتشار این آپدیت باشد.

همچون همیشه به‌روزرسانی‌ها به‌صورت مرحله‌ای عرضه می‌شوند و امکان ندارد تمامی دیوایس‌های مجاز به‌طور هم‌زمان دریافت کنند. حتی اگر سامسونگ انتشار به‌روزرسانی را در منطقه شما آغاز کرده باشد این احتمال وجود دارد که شما با چند روز تأخیر آن را دریافت کنید. زمانی که آپدیت برای تلفن شما عرضه شود نوتیفیکیشن آن را دریافت خواهید کرد. این امکان وجود دارد تا به‌صورت دستی از طریق منوی Software update  در اپ Settings  گوشی خود به‌روزرسانی‌های موجود را بررسی کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

عباس

۱۳۹۹/۷/۲۲
دقیقتر بخون داداش
نوشته ک هم اس 10 هم اس 20 اومده ولی برای فن ادیشن نیومده

صلح طلب

۱۳۹۹/۷/۲۱
این بروز رسانی برای اس 10 هم اومد دیروز چرا فقط میزنید نوت 10؟؟؟