خانهاخبار
مینگ چی کو: ممکن است هوآوی برند آنر را بفروشد

مینگ چی کو: ممکن است هوآوی برند آنر را بفروشد

تحلیل‌گر سرشناس بازار موبایل، در جدیدترین یادداشت تحلیلی خود اعلام کرده که فروش برند آنر می‌تواند معامله‌ای برد-برد برای همه طرفین باشد.
۱۳۹۹/۷/۱۸

هوآوی به‌دنبال تحریم‌های آمریکا از سال گذشته با چالش‌های متعددی مواجه شده که آینده این کسب و کار پرطرفدار را به خطر انداخته است. بزرگ‌ترین مشکلی که این شرکت در حال حاضر با آن روبروست موضوع تامین تراشه‌های پردازنده محصولات آتی آن‌هاست. در نتیجه، حالا چینی‌ها سخت در تلاش‌اند تا به‌نحوی بتوانند فشار را از روی خود کم کنند.

تحلیل‌گر مشهور شرکت TF International Securities، مینگ-چی کو، در یادداشت تحلیلی جدیدی اعلام کرده که به نظرش هوآوی بر اثر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا دست به چه اقداماتی خواهد زد. مینگ-چی کو یادآور شده که با توجه به شرایط سخت فعلی، یکی از محتمل‌ترین سناریوهای پیش روی هوآوی فروش کسب و کار تلفن‌های آنر خواهد بود.

او باور دارد که اگر هوآوی کسب و کار گوشی‌های آنر را بفروشد، این اتفاق برای همه طرفین، از جمله برند آنر، تامین‌کنندگان و صنعت قطعات الکترونیکی چین سودمند و ثمربخش خواهد بود. کو می‌گوید اگر آنر از هوآوی جدا شود، تحریم‌های آمریکا شامل حال آن نخواهد شد. در نتیجه، آنر می‌تواند به‌صورت مستقل به گسترش کسب و کار خود ادامه دهد.

در شرایط فعلی که آنر زیرمجموعه هوآوی است، این شرکت صرفا در حوزه گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده فعالیت می‌کند. ولی اگر از هوآوی جدا شود می‌تواند محصولات بالارده بیشتری داشته باشد. مینگ-چی کو معتقد است که مزیت فعلی آنر در ارزش برند آن نهفته است. اگر آن‌ها بتوانند پس از جدایی از هوآوی ارزش برند خود را حفظ کرده و آن را توسعه دهند، مطمئنا سهم بازار بیشتری را در دست خواهند گرفت.

بازار انتظار دارد که به‌خاطر تحریم‌های ایالات متحده علیه هوآوی، سهم بازار اوپو، ویوو و شیائومی افزایش یابد. با این حال، اگر کسب و کار تلفن‌های آنر مستقل شود، با توجه به میانگین قیمت فروش گوشی‌های آنر که مشابه شیائومی در رنج ۱۵۰ تا ۲۲۰ دلار است، رشد شیائومی با چالش سختی مواجه خواهد شد.

چنان‌چه آنر بتواند پس از جدایی به‌درستی استراتژی‌های بازاریابی خود را تنظیم کرده و مسیر صحیحی را در پیش بگیرد، احتمالا میزان رشد سهم بازار اوپو و ویوو نیز پایین‌تر از سطح انتظارات خواهد بود تا بازار به‌شکل عادلانه‌تری بین بازیگران آن تقسیم شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)