خانهاخبار
برندگان و بازندگان مراسم مایکروسافت

برندگان و بازندگان مراسم مایکروسافت

مایکروسافت در رویدای که برگزار کرد از محصولات جدیدی رونمایی کرد، اما طرفداران سرفیس را غافلگیر کرد.
۱۳۹۹/۷/۱۷

سپتامبر ماه شلوغی در دنیای فناوری بود. از پیش سفارش برای PS5 و ایکس باکس سری ایکس و معرفی محصولات مختلف اپل گرفته تا Nvidia RTX 3080 که عملکرد بازی‌های 4K را به اوج می‌رساند، مشاهده کردیم.

image

 

با اینکه چندروز بیشتر از اکتبر سپری نشده اما به نظر می‌رسد این ماه چیزی کمتر از سپتامبر فناوری نداشته باشد. مایکروسافت ماه را به سبک خود آغاز کرد چراکه از دو محصول جدید و چندین لوازم جانبی رونمایی کرد. طرفداران مایکروسافت سرفیس دلایل زیادی برای خوشحالی دارند، اما برخی موارد نیز وجود دارند که باعث ناراحتی بسیاری می‌شوند. با ما در ادامه همراه باشید تا به بررسی رویداد مایکروسافت و دلایل ناراحتی کاربران بپردازیم.

برنده: مایکروسافت

مایکروسافت در رویداد خود دو دستگاه جدید با نام‌های سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۰ و سرفیس لپ‌تاپ گو معرفی کرد. سرفیس لپ‌تاپ گو با قیمت پایین ۵۴۹ پوندی بسیار ویژه است. قیمت سرفیس لپ‌تاپ گو نصف ارزانترین سرفیس لپ‌تاپ است که باعث می‌شود توجه خیل عظیمی از کاربران به آن جلب شود. سرفیس لپ‌تاپ گو با صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی، پردازنده‌ Core i5 اینتل و طراحی فوق‌العاده قابل حمل، تمام مشخصات مورد نیاز را برای کسانی که فقط دنبال انجام کارهای روزمره و اساسی هستند را تامین می‌کند و یک وسیله‌ فوق‌العاده محسوب می‌شود. البته هنوز نمی‌توان در مورد کیفیت ساخت این محصول نظری داد. شاید تنها نکته‌ منفی این وسیله را می توان حافظه‌ ذخیره سازی پایین آن در مدل پایه دانست، اما با تمام این احوال نمی‌توان از خوشامدگویی بزرگ مایکروسافت برای محصولی که نصف یک اولترابوک معمولی قیمت دارد، گذشت.

image

به نظر می‌رسد سرفیس لپ تاپ گو آغاز یک روند جدید است که شایعات حکایت از آن دارند که اپل به زودی با مک‌بوک ۱۲ اینچی با پردازنده‌ اپل سیلیکون این روند را دنبال خواهد کرد. هم‌چنین این مک‌بوک می‌تواند یکی از اولین مک‌های مبتنی بر اپل سیلیکون باشد و به عنوان رقیبی برای سرفیس لپ‌تاپ گو می‌تواند بسیار وسوسه انگیز باشد. به هرحال با توجه به اینکه لپ‌تاپ‌ها در سال‌های اخیر گران‌تر شده‌اند، دوره‌ هیجان انگیزی برای این صنعت روبه افول در راه است.

بازنده: طرفداران سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس پرو

پیش از این شایعات و اخبار حکایت از معرفی سرفیس لپ‌تاپ ۴ و سرفیس پرو ۸ داشتند، چرا که ردموندی‌ها به طور سالانه رایانه‌های خود را به روزرسانی می‌کردند. با این حال، با توجه به اینکه مایکروسافت در آخرین رویداد خود هیچ اشاره‌ای به محصولات مذکور نکرد، به احتمال بسیار زیاد مجبوریم تا سال ۲۰۲۱ برای دستگاه‌های جدید منتظر بمانیم. Zac Bowden نیز ادعاهای مطرح شده را تایید کرده که رونمایی از سرفیس لپ‌تاپ ۴ و سرفیس پرو ۸ تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

image

این خبر برای طرفداران سرفیس ناامید کننده خواهد بود چراکه باید ماه‌های بسیاری منتظر بمانند تا محصول مورد علاقه‌شان به پردازنده‌های جدید اینتل تایگر لیک یا شاید هم رایزن ۴هزار مجهز شوند. در همین حال، شرکت‌هایی مانند ایسر، دل و لنوو قرار است لپ‌تاپ‌های جدید خود را پیش از پایان سال با تراشه‌های نسل بعدی به بازار عرضه کنند و سطح جدیدی از عملکرد و بازده باتری را ارائه دهند. تاخیر ویندوز به دلیل بحران اقتصادی در سراسر جهان است. مشخص نیست که آیا این بدان معناست که ردموندی‌ها با زنجیره‌ی تامین به مشکل خورده یا با خود فکر می‌کنند اکنون زمان مناسبی برای عرضه‌ محصولات گران قیمت نیست، هرچند که این امر باعث نشده تا سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۰ را با قیمت ۱۵۴۹ پوند روانه‌ بازار کنند.

در پایان گفتنی است اگرچه این رویداد برای طرفداران سرفیس ناامید کننده بود اما اگر از کاربرانی هستید که به دنبال لپ‌تاپ می‌گردند، هنوز هم لپ‌تاپ‌های خوبی از شرکت‌های رقیب هم‌چون اپل، دل و لنوو وجود دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)