خانهاخبار
سرفیس نئو ممکن است سال 2021 هم از راه نرسد

سرفیس نئو ممکن است سال 2021 هم از راه نرسد

بر اساس گزارش‌های جدید به نظر می‌رسد که سرفیس نئو به سرنوشت بغرنجی دچار شده که ممکن است عرضه آن را به سال 2022 موکول کند.
۱۳۹۹/۷/۱۶

پارسال که مایکروسافت سرفیس نئو و سرفیس دوئو را معرفی کرد، به نظر می‌رسید که این شرکت بالاخره توانسته برند سرفیس را با محصولات تاشوی خود بازتعریف کند. با این حال، سال ۲۰۲۰ ناغافل به اکثر شرکت‌ها ضربه زد و برنامه‌های آن‌ها را تغییر داد. سرفیس دوئو چندی قبل زودتر از زمان‌بندی معهود خود از راه رسید، اما ظاهرا سرفیس نئو این قدر خوش‌اقبال نبوده است، چون شایعات از تاخیر درازمدت‌تری در عرضه این دستگاه خبر می‌دهند.

تقریبا همه انتظار داشتند که سرفیس نئو تا پایان امسال راهی بازار نشود. مدیر ارشد محصولات سرفیس، پانوس پانای، پیش‌تر اعلام کرده بود که عرضه این دستگاه به تعویق افتاده و ویندوز ۱۰ ایکس برای اولین بار در اختیار محصولات مرسوم‌تری که دارای یک نمایشگر هستند قرار خواهد گرفت. با این حال، پانای تاریخ جدیدی را برای عرضه سرفیس نئو اعلام نکرده بود.

شاید در آن زمان تصور می‌شد که سرفیس نئو همچنان می‌تواند در سال ۲۰۲۱ به بازار بیاید، اما جدیدترین گزارش منابع وب‌سایت Windows Latest از اخبار ناگواری حکایت دارد. ویندوز ۱۰ ایکس قرار است در حوالی بهار ۲۰۲۱ از راه برسد، ولی این سیستم عامل در آن تاریخ فقط برای کامپیوترهای عادی منتشر می‌شود. نسخه دستگاه‌های دوصفحه‌ای ویندوز ۱۰ ایکس احتمالا تا سال ۲۰۲۲ عرضه نمی‌شود، در نتیجه سرفیس نئو هم احتمالا تا ۲۰۲۲ وارد بازار نخواهد شد.

این اتفاق از یک سو باعث می‌شود که مایکروسافت برای رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سرفیس نئو زمان کافی داشته باشد و مشکلات سرفیس دوئو را تکرار نکند. برای مثال، آن‌ها می‌توانند سرفیس نئو را از مواد مستحکم‌تری بسازند و نرم‌افزاری را روی آن قرار دهند که باگ‌های کمتری داشته باشد. علاوه بر این، انتظار می‌رود سرفیس نئویی که در سال ۲۰۲۲ به بازار می‌آید دیگر از سخت‌افزار سال ۲۰۱۹ استفاده نکند.

اما از سوی دیگر، وقتی زمان عرضه یک محصول سال‌ها به تعویق می‌افتد، این احتمال مطرح می‌شود که عرضه آن به‌طور کلی لغو شود. با توجه به این‌که سرفیس نئو عملا وارث معنوی Microsoft Courier به حساب می‌آید، طرفداران نگران سرنوشت مشابهی برای سرفیس نئو هستند. افزون بر این، حذف صفحات رسمی محصول و ویدیوهای این دستگاه باعث می‌شود که آینده چندان روشنی را برای این تبلت تاشو متصور نباشیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)