خانهاخبار
پتنت جدید اوپو؛ تلفن هوشمندی با نمایشگر تاشو

پتنت جدید اوپو؛ تلفن هوشمندی با نمایشگر تاشو

ظاهرا کمپانی Oppo نیز به زودی محصولی با نمایشگر تاشو را معرفی خواهد کرد.
۱۳۹۹/۷/۱۵

شرکت اوپو را می‌توان از جمله آخرین عناوینی به حساب آورد که پتنت‌های مربوط به گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو را به ثبت رسانده است. برندهای سامسونگ و موتورولا در سال‌های اخیر، محصولات مختلفی را در این شاخه به دنیای تکنولوژی معرفی کرده‌اند. طبق اعلام وب سایت Lets Go Digital، کمپانی اوپو پتنت های مربوط به اسمارت فونی با نمایشگر تاشو را در ماه فوریه سال جاری میلادی (2020) به موسسه WIPO تقدیم کرده است.

پتنت یاد شده هفته گذشته به تأیید رسید و حاوی تصاویری از یک گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو و رو به داخل است. در تصاویر رندر شرده‌ای که همراه با این پتنت به موسسه مذکور ارسال شده، گوشی هوشمندی را می‌بینیم که نمایشگر آن به سمت داخل تا شده و به این ترتیب، از شکنندگی کمتری نسبت به محصولات با نمایشگر تاشو به سمت بیرون برخوردار است.

بر خلاف سامسونگ، ساختار و مکانیسم سیستم لولا در این محصول بسیار ساده‌تر طراحی شده است. محفظه لولا در مجموع دارای سه صفحه پوششی است که اجازه نمی دهد گرد و غبار به داخل این محفظه ورود پیدا کند. طبق اعلام طراحان اوپو، آن ها از این سیستم در سایر محصولات خود با نمایشگر تاشو نیز استفاده خواهند کرد.

image

 

از آن جا که این پتنت تنها به توضیحات و مکانیسم لولای این محصول اشاره دارد، لذا هیچ گونه صحبت و توضیحی در مورد سایر قسمت‌های آن به میان نیامده است. همان طور که می‌دانید، گلکسی زد فلیپ و موتورولا Razr از یک نمایشگر خارجی بیرونی نیز برخوردار بودند، اما متأسفانه چنین موضوعی در مورد اسمارت فون اوپو مطرح نشده است. مانند سایر محصولاتی که از نمایشگر تاشو به سمت داخل بهره می‌برند، هنگام بسته شدن این دستگاه، فضایی میان دو نمایشگر دیده می‌شود.

نمایشگر تاشو در آخرین محصول منعطف سامسونگ با نام گلکسی زد فولد 2 به صفحه نمایشی مجهز است که با شعاع 1.4 میلیمتر به عنوان کوچکترین انحنای جهان نام گرفته است. به این ترتیب اوپو باید در محصول آینده خود، فاصله میان دو نمایشگر را به کمترین میزان ممکن برساند. برای این منظور آن ها به جای سامسونگ، برای تأمین نمایشگر مخصوص اسمارت فون یاد شده سراغ کمپانی چینی BOE رفته‌اند.

در حالی که سامسونگ در طراحی نمایشگرهای منعطف خود از تکنولوژی UTG یا Ultra Thin Glass استفاده می‌کند، اما کمپانی چینی BOE فناوری CPI یا Colorless Polyimide را برای تولید صفحه نمایش انعطاف پذیر انتخاب کرده است. هنوز خبر تولید اسمارت فونی با نمایشگر تاشو از سوی کمپانی اوپو تأیید نشده است. اما ظرف ماه‌های اخیر، پتنت‌های زیادی توسط این شرکت برای محصولی با این سبک و سیاق به ثبت رسیده است.

image

 

اگر به خاطر داشته باشید، مسئولان Oppo در ماه فوریه سال گذشته میلادی (2019)، پروتوتایپ محصولی با نمایشگر تاشو را به ثبت رساندند. طرح مفهومی این گوشی هوشمند شباهت زیادی هوآوی میت ایکس داشت و نمایشگر آن نیز به سمت بیرون خم می‌شد.

همان طور که می‌دانید، هنوز بعد از گذشت بیش از یک سال از معرفی اسمارت فونی با نمایشگر منعطف، سرسختی و شکنندگی این دسته از محصولات هنوز به عنوان یک نگرانی بزرگ برای تولید کننده و مصرف کنندگان به حساب می‌آید.

قیمت بالای این دسته گجت‌ها همچنین باعث شده تا تمامی کاربران و افراد جامعه توانایی خرید آن ها را نداشته و تنها محدود به قشری خاص باشند. در سال‌های آتی با همه گیر شدن این گزینه، مطمئنا شاهد ارائه محصولاتی با مقاومت بیشتر و البته قیمت پایین‌تر خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)