خانهاخبار
شیائومی برای ارتقای عملکرد بازی‌ها فناوری RAMDISK را معرفی کرد

شیائومی برای ارتقای عملکرد بازی‌ها فناوری RAMDISK را معرفی کرد

شیائومی از فناوری تازه‌ای در دنیای تلفن‌های هوشمند رونمایی کرده که به بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد از فضای رم برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود استفاده کنند.
۱۳۹۹/۷/۱۴

این روزها ظرفیت رم در تلفن‌های هوشمند رو به افزایش است و بسیاری از محصولات موجود در بالا رم ۸ گیگابایتی دارند. اگر به‌دنبال محصولات گیمینگ باشید، حتی می‌توانید گوشی‌هایی با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم پیدا کنید.

شیائومی به‌تازگی از فناوری جدیدی در زمینه حافظه رم تلفن‌های هوشمند پرده‌برداری کرده که RAMDISK نام دارد. این فناوری به‌زبان ساده از RAM به‌عنوان دیسک ذخیره‌سازی استفاده می‌کند تا عملکرد اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را ارتقا ببخشد.

اگرچه این فناوری پیش‌تر در کامپیوترها وجود داشته، ولی احتمالا حالا برای اولین بار روی تلفن‌های هوشمند استفاده خواهد شد. شیائومی اعلام کرده که کاربران از طریق طرح RAMDISK Trial Mode می‌توانند از رم ۱۶ گیگابایتی می ۱۰ الترا استفاده کنند.

فناوری RAMDISK بخشی از حافظه رم را به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی مجازی کنار می‌گذارد. مزیت استفاده از این فناوری این است که حافظه رم سرعت بسیار بیشتری نسبت به سایر رسانه‌های ذخیره‌سازی محتوا دارد. برای مثال، می ۱۰ الترا از یک رم LPDDR5 استفاده می‌کند و برای حافظه داخلی دارای سیستم UFS 3.1 است. سرعت رم این دستگاه ۴۴ گیگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن و نوشتن UFS 3.1 به‌ترتیب +۱۷۰۰ مگابایت بر ثانیه و +۷۵۰ مگابایت بر ثانیه است.

image

دارندگان می ۱۰ الترا می‌توانند برای استفاده از RAMDISK Trial Mode از داخل Game Center به بخش Speed Installation رفته و از قسمت Game Trial آن را فعال کنند. شیائومی می‌گوید با فعال‌سازی این قابلیت سرعت نصب بازی Peace Elite به ۱۰ ثانیه می‌رسد که حدود ۱۰۰ درصد نسبت به حالت عادی سریع‌تر است.

در حال حاضر بیش از ۱۰ بازی محبوب از جمله QQ Speed, Glory of The King و Peace Elite از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. اگر بعد از چند وقت نخواستید از این قابلیت استفاده کنید، می‌توانید به‌راحتی بازی را از روی دستگاه خود حذف کنید تا بدون هیچ مشکلی به شرایط قبلی برگردید.

البته فراموش نکنید که در صورت استفاده از RAMDISK، اگر شارژ دستگاه تمام یا گوشی به هر دلیلی ری‌استارت شود، بازی‌هایی که از طریق این قابلیت نصب شده باشند ناپدید می‌شوند، چون رم یک حافظه موقتی است. با این حال، شیائومی امکانی را فراهم کرده تا بازی‌های نصب‌شده روی رم را به حافظه فلش منتقل کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)