خانهاخبار
چرا تغییرات گوگل در زمینه فیلتر Beauty Mode اهمیت دارد؟

چرا تغییرات گوگل در زمینه فیلتر Beauty Mode اهمیت دارد؟

گوگل با عرضه پیکسل 5 تغییری را در نرم‌افزار دوربین خود اعمال کرده که باعث می‌شود فیلترهای زیبایی مطابق گذشته نباشند. این تصمیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
۱۳۹۹/۷/۱۴

خیلی وقت‌ها اتفاقاتی که برای ما و سلامت فعالیت‌های دیجیتالی‌مان مناسب است همان اتفاقات کوچکی است که به‌ندرت متوجه‌شان می‌شویم. موضوعی که در این مطلب به آن می‌پردازیم هم از همین جنس است و در میان هجمه خبرها نادیده گرفته شده است. این موضوع به فیلترهای دوربین سلفی و سیاست‌گذاری‌های جدید گوگل برای استفاده از آن‌ها برمی‌گردد. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.

خیلی‌ها با ظاهر خود راحت هستند و به سطح معقولی از پاکیزگی و آراستگی رضایت می‌دهند. اما عده زیادی از مردم با مشکل استانداردهای زیبایی درگیرند و فکر می‌کنند که صورت یا بدنشان آن‌قدرها که باید با این استانداردها تطابق ندارد. نکته‌ای که در این طرز تفکر مغفول مانده این است که زیبایی صرفا آن‌چیزی نیست که ما با چشم می‌بینیم. هر کدام از ما به نحوی دارای خصوصیات منحصر به‌فردی هستیم که ما را از بقیه متمایز می‌کند.

گوگل هم در پست جدیدی در وبلاگ خود با تاکید بر این‌که همه زیبا هستند سعی دارد به مسئولیت فرهنگی-اجتماعی خود عمل کند؛ چون این شرکت نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی می‌سازد که خیلی راحت می‌توانند شما را درباره مفهوم زیبایی به اشتباه بیندازند. به همین خاطر است که آن‌ها در خط مشی جدید خود تغییراتی را در زمینه فیلترهای دوربین سلفی اعمال کرده‌اند. در پست وبلاگی گوگل آمده است:

ما می‌خواستیم بهتر بفهمیم که فیلترهای سلفی – خصوصا وقتی به‌صورت پیش‌فرض فعال هستند – چه تاثیراتی بر سلامتی افراد می‌گذارند. ما با متخصصان سلامت روان از سراسر دنیا مطالعات و مصاحبه‌هایی انجام دادیم و دریافتیم که وقتی ندانید دوربین یا اپلیکیشن تصاویر روی عکس‌ها فیلتر اعمال کرده، این عکس‌ها می‌توانند روی سلامت روانی شما اثر منفی بگذارند. فیلترهای پیش‌فرض می‌توانند بی‌سروصدا استاندارد زیبایی خاصی را در ذهن شما حک کنند تا مدام خودتان را با آن‌ها مقایسه کنید.

image

برای برخی از کاربران، مشاهده نحوه تغییر چهره از طریق فیلترهای «زیبایی» اتفاق دردناکی است. لازم نیست بدانید چگونه یا چرا این اتفاق به افراد صدمه می‌زند؛ تنها چیزی باید بدانید این است که این مشکل واقعی است و باید جلوی آن را گرفت. چگونگی حضور در جامعه، محل زندگی و آینده شما همگی از جمله متغیرهایی است که بر نحوه واکنش‌تان با جهان بیرون اثر می‌گذارد.

مطمئنا ریشه‌کن کردن چنین مشکلی از عهده گوگل برنمی‌آید، اما آن‌ها وظیفه دارند که هر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند تا عوامل استرس‌زا را از زندگی مردم کمتر کنند. هیچ منطق قابل قبولی وجود ندارد که عملکرد خودکار و پیش‌فرض فیلترهای زیبایی را در هنگام مشاهده چهره در لنز دوربین توجیه کند. علاوه بر این، معقولانه نیست که اسم این فیلترها را فیلتر زیبایی بگذاریم و اجازه دهیم که چند الگوریتم کامپیوتری ما را به اصطلاح زیباتر کنند.

گوگل این تغییر را در نرم‌افزار پیکسل ۵ و سایر پیکسل‌های تحت پشتیبانی خود اعمال می‌کند. این فیلترها دیگر هرگز به‌صورت یپش‌فرض فعال نمی‌شوند و هیچ‌کدام مدعی زیباتر کردن شما نخواهند بود. البته اگر بخواهید همچنان می‌توانید صورت خود را روتوش کنید و از طریق اپلیکیشن دوربین گوگل به این امکانات دسترسی داشته باشید، اما نام آن‌ها دیگر Beauty Mode نخواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)