خانهاخبار
هرآنچه در رویداد معرفی آیفون ۱۲ شاهدش خواهیم بود

هرآنچه در رویداد معرفی آیفون ۱۲ شاهدش خواهیم بود

در مطلب پیش روبه تمام اتفاقاتی که در رویداد معرفی آیفون ۱۲ رخ خواهد داد نگاهی خواهیم انداخت
۱۳۹۹/۷/۱۴

همه‌ی ما میدانیم که سال ۲۰۲۰ حتی برای اپل هم سال عجیبی است.این شرکت به تازگی یک رویداد معرفی محصول در ماه سپتامبر برگزار کرده است که در آن آیفونی وجود نداشت. اما وقت آن فرا رسیده و اپل در حال آماده سازی برای معرفی نسل بعدی آیفون‌های خود است. هم‌چنین انتظار می‌رود چندین دستگاه و لوازم جانبی در این رویداد معرفی شود.

image

مانند رویداد قبلی به احتمال فراوان اهالی کوپرتینو برای معرفی محصولات جدید خود یک فیلم ضبط شده را نشان می‌دهند که حدود دو ساعت خواهد بود. دو رویداد اخیر این شرکت یعنی کنفرانس توسعه دهندگان و معرفی اپل واچ/آیپد هردو به خوبی تولید شده بودند و توانستند محصولات جدید را به نمایش بگذارند. اما در این رویداد اپل چه خوابی برای کاربران و اهالی رسانه دیده است.

آیفون ۱۲

این رویداد متعلق به آیفون ۱۲ است که با تاخیری یک ماهه قرار است به جهانیان معرفی شود. طبق اخبار و شایعات بسیار، امسال قرار است شاهد ۴ گوشی آیفون ۱۲ باشیم که با اندازه و مشخصات متفاوت راهی بازار خواهند شد. به احتمال فراوان شاهد گوشی‌ها با مشخصات زیر خواهیم بود.

  • آیفون ۱۲ مینی- نمایشگر اولد ۵.۴ اینچی
  • آیفون ۱۲ - نمایشگر اولد ۶.۱ اینچی
  • آیفون ۱۲ پرو- نمایشگر اولد ۶.۱ اینچی 
  • آیفون ۱۲ پرو مکس - نمایشگر اولد ۶.۷ اینچی

بنابراین نه تنها شاهد بزرگترین آیفون تولید شده تاکنون خواهیم بود بلکه کوچکترین آیفون با صفحه نمایش لبه به لبه را نیز خواهیم دید. گفته می‌شود که زبان طراحی جدیدی هم‌چون آیپد پرو را در گوشی‌های جدید شاهد خواهیم بود. طراحی تخت و صاف همانند چیزی که در آیفون ۴ شاهدش بودیم. طبق اخبار تایید شده گوشی‌های جدید از پردازنده ی A 14 اپل که دارای شش هسته‌ی پردازشی و هشت هسته‌ی پردازشی گرافیکی است، بهره می‌برند. هنوز اطلاعات چندانی درباره‌ی تراشه‌ی جدید اپل نداریم، اما گفته می‌شود که در مقایسه با A 12 شاهد افزایش سرعت چشمگیر هستیم. البته برای اینکه با آیفون‌های سال گذشته مقایسه شوند باید با تراشه A 13 بررسی گردد.

image

انتظار می‌رود در بخش دوربین شاهد بهبودهایی باشیم که سنسور لایدار را احتمالا در مدل‌های پرو یا بالارده‌ی آیفون، شاهد باشیم. لایدار ابتدا در آیپد پرو استفاده شد و اکنون به گوشی‌های اهالی کوپرتینو رسیده است. گفته می‌شود که سنسور لایدار به فوکوس خودکار سریع کمک می‌کند، که به نظر می‌رسد به عنوان بخشی از دوربین TrueDepth سه بعدی شایعه شده است. مدل‌های پرو با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایت به دست کاربران می‌رسد، اما ظاهرا آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی با همان حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهند شد. گوشی‌های جدید اپل از همان پورت لایتنینگ بهره می‌برند و رنگ آبی نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد. باتری‌ها حجم کمتری خواهند داشت اما به لطف بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در تراشه‌ی جدید A 14، مصرف باتری مانند آیفون ۱۱ است.

قرار است گوشی‌های جدید از فناوری 5G پشتیبانی کنند. باتوجه به استقبال کمرنگ از فناوری جدید، شاید چندان این موضوع به چشم نیاید که آیفون‌های جدید از 5G پشتیبانی خواهند کرد. گفته می‌شود که آیفون ۱۲، ۱۲ مینی و ۱۲ پرو از سیگنال‌های زیر ۶ گیگاهرتز بهره می‌برند که سرعت آن کندتر است اما، میزان گستره و دامنه‌ی آن از فناوری موج میلی‌متری بیشتر است. در همین رابطه گفته می‌شود فناوری موج میلی‌متری فقط در آیفون ۱۲ پرو مکس وجود دارد که با وجود باتری بزرگتر می‌تواند درمقابل اشتهای بی‌پایان این فناوری در خوردن باتری، مقاومت کند.

اپل تی وی

سه سال از آخرین باری که اپل، اپل تی وی را به روز کرده می‌گذرد و به نظر می‌رسد وقت آن رسیده تا اهالی کوپرتینو اپل تی وی را به‌روزرسانی کنند. آخرین مدل اپل تی وی با تراشه‌ی A10X به بازار آمد و اگرچه قادر به پخش فیلم 4K است اما می‌تواند در این حوزه کمی قوی‌تر باشد. گزارش‌های اخیر ادعا می‌کنند که تلویزیون اپل با تراشه‌ی بهتر و ریموت کنترل ارتقا یافته در حال آماده سازی است.

image

در مورد ریموت کنترل، گفته می‌شود اپل در حال کار روی سیستمی شبیه به Find My است که پیدا کردن ریموت در زمان‌های گم شدن را ساده می‌کند. به غیر از این بخش چیز جدیدی در مورد ریموت به رسانه‌ها راه پیدا نکرده است. چیزهای زیادی در مورد اپل تی وی وجود ندارد و نمی‌دانیم چه نوع تراشه‌ای قرار است در آن قرار گیرد، شاید A12Z باشد. قطعا 8K چیزی نیست که اپل بخواهد به اپل تی وی جدید بیاورد چراکه هنوز فاصله‌ی زیادی با این وضوح تصویر داریم و هنوز 4K فراگیر نشده و راه زیادی تا تبدیل شدن به استاندارد فیلم و سریال‌های خانگی دارد. البته باید در نظر گرفت که اپل تی وی یک دستگاه سه منظوره برای نمایش سریال و فیلم، بازی و کنترل خانگی است و اغلب اتفاقات در نرم‌افزار آن نهفته است.

سوالی که باید پرسید اینست که بعد از معرفی اپل تی وی جدید مدل فعلی با قیمتی پایین‌تر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت یا از چرخه‌ی تولید و عرضه خارج خواهد شد. البته به احتمال زیاد مدل قبلی یعنی اپل تی وی HD که تراشه‌ی قدیمی‌تر A 8  را حمل می‌کند، از چرخه‌ی تولید و عرضه خارج خواهد شد که برای بازی های جدید و استریم محتوا مناسب نیست.

ایرپاد استودیو

از ویدیو به بخش صدا حرکت کنیم جایی که اپل در حال آماده سازی برای ورود به حوزه‌ی ایرپاد‌های روگوشی با برند خود است. کوپرتینویی‌ها هدفون روگوشی با نام و نشان اپل را عرضه کنند که باید با بزرگانی چون سونی، بوز و حتی بیتس خود اپل رقابت کند. شایع شده با اینکه ایرپاد استودیو از نوع روگوشی است اما از ویژگی پخش و توقف خودکار موسیقی هم‌چون ایرپاد و ایرپاد پرو بهره می‌برد. مورد دیگر تشخیص گردن است که ایرپاد تشخیص می‌دهد روی گردن کاربر قرار دارد یاخیر. هم‌چنین روگوشی‌های این هدفون نیز قابل تعویض است و به صورت آهن ربایی عمل می‌کند و برای گوشی‌های بزرگتر یا کوچکتر قابل تعویض خواهد بود.

image

گفته می‌شود هدفون مذکور از قیمت ۳۵۰ دلاری برخوردار است اما، گفته‌های اخیر نشان می‌دهد قیمت آن شاید تا ۴۰۰ دلار هم برسد. این احتمال وجود دارد که ایرپاد استودیو از تراشه‌ی H1 اپل برخوردار باشد، هم‌چنین شایع شده از تراشه‌ی باند وسیع U1 نیز بهره‌مند است.

هوم‌ پاد
image

مدتی است که اپل در حال کار کردن روی هوم پاد و هوم پاد مینی است. متاسفانه از این دستگاه نیز مانند اپل تی وی اطلاعات چندانی در دست نیست و فقط گفته شده که هوم پاد کوچکتر با قیمت اقتصادی‌تر در حال ساخت است. ممکن است هوم پاد‌های جدید از تراشه‌ی قدیمی A 8 که اکنون منسوخ شده‌اند استفاده کند. اگرچه شگفت‌آور نخواهد بود اگر تراشه‌ی A 12 در آن‌ها قرار گیرد. پتنت‌های جدیدی که اپل برای هوم پاد‌ها به ثبت رسانده شامل فیس آیدی (بله درست خواندید فیس آیدی) جسجرهای حرکتی و گزینه‌های بیشتر برای شخصی سازی هوم پاد هستند. تنها می‌توان امیدوار بود دستگاه جدید از قیمت مناسبی برخوردار باشد.

ایرتگ

آیا بالاخره ایرتگ معرفی می‌شود. به نظر می‌رسد پاسخ این سوال مثبت است.

image

اپل یک سال است آماده‌ی عرضه‌ی ایرتگ است. این وسیله قرار است به اشیایی که خیلی گم می‌شوند وصل شوند و از طریق Find My در آیفون، آیپد یا مک اشیای گم شده را بیابند. می‌توان یکی را به کوله پشتی و دیگری را به کلید اتومبیل و هروسیله‌ای که خیلی گم می‌شود وصل کرد. رندهایی که در رسانه‌ها منتشر شده‌اند از روی نمونه‌ی واقعی ایرتگ ساخته شده است. فرض براینست که تراشه‌ی U1 در ایرتگ استفاده می‌شود و در صورت استفاده از دستگاهی مجهز به تراشه‌ی U1 می‌توان به سادگی و بادقت میلی‌متری آن را پیدا کرد.

اپل سیلیکون

اما علامت سوال بزرگ بعدی مربوط به مک‌های مجهز به تراشه‌های اپل سیلیکون است. بعد از کنفرانس توسعه دهندگان بود که اپل اعلام کرد قصد مهاجرت به پردازنده‌های اپل سیلیکون را دارد اما هیچ حرفی از اولین کامپیوتر مجهز به این تراشه نزد، با این حال تیم کوک اعلام کرد که اپل اواخر امسال از اولین مک مبتنی بر اپل سیلیکون رونمایی خواهد کرد.

image

رویداد آیفون ۱۲ شاید بهترین زمان برای معرفی مک مبتنی بر اپل سیلیکون باشد چراکه همه‌ی جهانیان این رویداد را به تماشا می‌نشینند و در سراسر دنیا پوشش داده می‌شود. بازهم به سراغ شایعات می‌رویم که به چند مدل احتمالی برای اولین مک مبتنی بر اپل سیلیکون اشاره دارند. ابتدا مک‌بوک ۱۳ اینچی است که گفته می‌شود در این سه ماه وارد مرحله‌ی تولید شده و به نظر نمی‌رسد که در مقایسه با مک‌بوک پرو فعلی با همان اندازه، طراحی و تولید آن کار سختی باشد. گفته می‌شود که اپل در حال برنامه‌ریزی برای یک مدل ۱۴ اینچی و یک مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی به‌روز شده است، اما طبق گفته‌های مینگ چی کو تا سال آینده وارد بازار نخواهد شد. مدل ۱۲ اینچی نیز می‌تواند از گزینه‌های اپل باشد که می تواند با تراشه‌های ساخت خودشان وارد مرحله‌ی تولید و عرضه شود.

در پایان گفتنی است رویداد معرفی آیفون نزدیک است و اهالی دنیای فناوری بی صبرانه منتظر هستند تا سخت افزارهای جدید اپل را مشاهده کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)