خانهاخبار
آپدیت تلگرام با قابلیت‌های جدید از راه رسید

آپدیت تلگرام با قابلیت‌های جدید از راه رسید

روز گذشته، بروزرسانی جدید تلگرام ارائه شد.
۱۳۹۹/۷/۱۲

آپدیت جدید پیام رسان محبوب تلگرام به تازگی با انبوهی از قابلیت‌های جذاب از راه رسیده است. در این مطلب می‌خواهیم ویژگی‌های نسخه جدید تلگرام را با هم مرور کنیم. با جی اس ام همراه باشید.

آپدیت جدید تلگرام که با شماره ساخت v7.1.1 همراه است، قابلیت‌های جدیدی را با خود به همراه آورده است که از جمله آن ها می‌توان به انیمیشن‌های جدید و جذابی اشاره کرد که حال و هوای تازه‌ای به این پیام رسان خواهد بخشید و قبلیت‌ های کاربردی و مفیدی نیز در اختیار مدیران گرو‌ها قرار گرفته است. در ادامه مطلب، به طور مفصل به بیان ویژگی‌های جدید پیام رسان تلگرام می‌پردازیم.

فیلتر‌های جستجو

اگر از جمله افرادی هستید که تلگرام شلوغی دارید و اغلب پیدا کردن فایل‌ها برای شما یک چالش بزرگ و دردسرساز به حساب می‌آید، نسخه جدید تلگرام این معضل را برای شما از بین برده است. تا پیش از این آپدیت جدید، کاربران برای دسترسی به فایل مورد نظر باید میان انبوهی از موارد موجود به جستجو می‌پرداختند.

اما بروزرسانی جدید تلگرام این مشکل را بر طرف کرده است. فیلترهای جستجو به شما کمک می‌:ند تا بین مدیاها، لینک‌ها، فایل‌ها، چت‌ها، موزیک‌ها یا مواردی از این قبیل به آسانی به دنبال فایل خود بگردید.

image

 

در کنار آن، شما می‌توانید در هنگام جستجو از پسوند، زمان یا منبع دریافت آن فایل استفاده کنید. به عنوان مثال اگر دنبال یک فایل پی دی اف هستید، می‌‌توانید پسوند .pdf را جستجو کرده و به راحتی، فایل مورد نظر را پیدا کنید.

همچنین اگر اطمینان دارید که یک فایل را از یک شخص مشخص دریافت کردید، می‌توانید به راحتی نام ایشان یا نام گروه مورد نظر را جستجو کرده و به فایل مورد نظر برسید.

ادمین‌های پنهان شده!

اگر شما ادمین یک گروه تلگرام هستید، می‌دانید که وازه admin در کنار پیام‌های ارسال شده توسط شما ظاهر شده و به این ترتیب شما در گروه‌ها شناسایی می‌شوید. اما قابلیت جدید در این نسخه تلگرام، به شما کمک می‌کند تا همچنان به صورت پنهان در گروه خود فعالیت کنید.

image

 

به کمک این ویژگی، ادمین‌های گروه های تلگرامی می‌توانند در قالب افرادی ناشناس، به فعالیت پرداخته و دیگر شناسایی نخواهند شد. پیام‌های ارسال شده توسط این مدیران با نام کاربری خاص و همسان با نام گروه ارسال شده و دیگر قابل شناسایی نیستند.

ارسال کامنت در کانال‌های تلگرام!

به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های کاربری نسخه 7.1.1 تلگرام، می‌توان به امکان ارسال کامنت در کانال‌ها اشاره کرد. کانال‌ هایی که به گروه تبادل نظر مجهز باشند، در زیر هر پست به دکمه‌ای برای کامنت گذاشتن مجهز خواهند بود که کاربران با کلیک روی این دکمه، می‌توانند در مورد آن پست به گفتگو بپردازند.

image

 

به این ترتیب کامنت‌های مربوط به هر پست به صورت جداگانه در زیر آن قرار گرفته و با یکدیگر ترکیب نخواهند شد. کاربران از این طریق قادر خواهند بود تا نظر خود را راحت‌تر در مورد پست‌ها ابراز کرده و آسان تر و بدون هیچ دغدغه‌ای با یکدیگر به تبادل نظر بپردازند.

افکت‌های انیمیشنی

در نسخه جدید تلگرام شاهد اضافه شدن انیمیشن‌های جدیدی نیز هستیم که حال و هوای تازه‌ای به این پیام رسان بخشیده است. اگر اقدام به باز و بسته کردن کیبورد در تلگرام کنید، متوجه خواهید شد که کیبورد دستگاه با حالتی جدید باز یا بسته می‌شود. همچنین در هنگام سوییچ کردن به حالت روز یا شب از طریق منوی مربوطه نیز انیمیشنی جذاب روی صفحه به نمایش در می‌آید.

در کنار این دو مورد، در پاپ آپ‌های ظاهر شده روی نمایشگر نیز شاهد اضافه شدن انیمیشن‌هایی هستیم. به عنوان مثال هنگام پاک کردن پیام، ذخیره کردن یک فایل یا مواردی از این قبیل، یک انیمیشن کوتاه در پاین صفحه به نمایش گذاشته می‌شود.

image

 

در گروه‌های تلگرامی، مشاهده تصویر پروفایل کاربران در این نسخه نیز آسان تر شده است. کافی است انگشت خود را روی تصویر پروفایل فرد مورد نظر نگه داشته تا به همین راحتی، آن را ببینید و با بالا کشیدن آن، می‌توانید با شخص مورد نظر تعامل برقرار کنید.

ایموجی‌های متحرک

در ادامه متحرک سازی ایموجی‌ها، در نسخه جدید تلگرام شاهد اضافه شدن انیمیشن‌ به برخی ایموجی‌های جدید هستیم. برای اطلاع از این موضوع می‌توانید تصویر متحرک زیر را مشاهده کرده یا در صورت تمایل، هر یک از این ایموجی ها را به صورت تک در صفحات چت ارسال کنید.

 

نسخه جدید تلگرام برای ویندوز 10 و دسکتاپ نیز به صورت عمومی عرضه شده است که امکانات زیر را با خود به همراه دارد:

  • پنهان ماندن هویت ادمین‌ها در گروه‌های تلگرامی
  • امکان ارسال کامنت در کانال‌های تلگرامی
  • مطلع شدن از دریافت پاسخ در کامنت‌ها از طریق نوتیفیکیشن

آپدیت جدید تلگرام هم اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است و می‌توانید به راحتی آن را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حجت

۱۳۹۹/۷/۱۲
من موندم چرا باید خبرهای مربوط به یه اپلیکیشن رو بذارین که فیلتر شده و خیلی وقته که از دسترس خارج شده.یا این موضوع رو نمیدونین و مردم رو تشویق به استفاده از فیلتر شکن میکنین یا هم که واسه افراد خارج از ایران اطلاع رسانی شده!