خانهاخبار
نسخه جدید سرفیس پرو ایکس و سرفیس لپ‌تاپ گو از راه رسیدند

نسخه جدید سرفیس پرو ایکس و سرفیس لپ‌تاپ گو از راه رسیدند

مایکروسافت امروز از نسخه جدید لپ‌تاپ سرفیس پرو ایکس و محصول جدیدی به‌نام سرفیس لپ‌تاپ گو رونمایی کرد که تغییر قابل توجهی نسبت به قبل ندارند اما با قطعات جدید به‌روز شده‌اند.
۱۳۹۹/۷/۱۱

اگرچه مایکروسافت امسال به اندازه پارسال سخت‌افزار معرفی نکرده، اما به‌تازگی از چند دستگاه جانبی، نسخه جدید سرفیس پرو ایکس و محصول جدیدی به‌نام سرفیس لپ‌تاپ گو پرده برداشته است. در ادامه نگاهی به این دو دستگاه می‌اندازیم.

image

Surface Pro X

نسخه جدید سرفیس پرو ایکس شباهت بالایی به نسخه قبلی دارد و تنها تفاوت ظاهری آن به رنگ جدیدی برمی‌گردد که برای این نسخه در نظر گرفته شده است. ولی از تغییرات داخلی این دستگاه می‌توانیم به استفاده از پردازنده جدید SQ2 مایکروسافت اشاره کنیم که شامل گرافیک قدرتمند آدرنو ۶۹۰ است. این شرکت می‌گوید سرفیس پرو ایکس عمر باتری بیشتری دارد و با یک بار شارژ می‌توانید تا ۱۵ ساعت از آن استفاده کنید.

نسخه قبلی سرفیس پرو ایکس از پردازنده SQ1 استفاده می‌کرد و حالا در نسخه‌های رده پایین این دستگاه استفاده می‌شود. نسخه مجهز به SQ2 دارای ۱۶ گیگابایت رم است و ۱۴۹۹ دلار قیمت دارد. ولی صرف‌نظر از پردازنده به نظر نمی‌رسد که تغییر قابل توجهی دیگری بین این دو دستگاه وجود داشته باشد.

image

البته سرفیس پرو ایکس جدید کاورهای رنگی بیشتری خواهد داشت. لوازم جانبی نسخه قبلی این دستگاه صرفا در رنگ مشکی تولید می‌شد، اما حالا نسخه پلاتینیومی، قرمز و آبی هم دارد. البته قلم سرفیس اسلیم همچنان فقط در رنگ مشکی وارد بازار می‌شود.

مایکروسافت دیروز اعلام کرد که نسخه ARM ویندوز ۱۰ سال آینده به پشتیبانی از شبیه‌ساز ۶۴ بیتی مجهز می‌شود. این اتفاق خبر خوبی برای سرفیس پرو ایکس خواهد بود چون این دستگاه تاکنون به‌خاطر عدم توانایی در اجرای اپلیکیشن‌های ایکس x86 64-bit با مشکلات زیادی روبرو بود. سرفیس پرو ایکس جدید از تاریخ ۱۳ اکتبر وارد بازار خواهد شد.

Surface Laptop Go

سرفیس لپ‌تاپ گو جدیدترین دستگاهی است که از پایان سال ۲۰۲۰ به خانواده محصولات سرفیس می‌پیوندد. این دستگاه ظاهری شبیه سرفیس لپ‌تاپ ۳ دارد ولی قیمتش نصف شده است. سرفیس لپ‌تاپ گو از نمایشگری ۱۲.۴۵ اینچی با گوشه‌های گرد، پردازنده اینتل Core i5، حداکثر ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ با قیمت ۵۴۹ دلار به بازار می‌آید.

سرفیس لپ‌تاپ گو برخلاف سرفیس لپ‌تاپ ۳ قابلیت تشخیص چهره Windows Hello ندارد، و در عوض از حسگر اثر انگشتی استفاده می‌کند که زیر دکمه پاور قرار گرفته است. بدنه این دستگاه ترکیبی از آلومینیوم و پلی‌کربنات است تا هزینه تولید آن کمتر باشد. بخش بالایی دستگاه از آلومینیوم و بخش پایینی آن از پلی‌کربنات ساخته شده. صفحه نمایش سرفیس لپ‌تاپ گو از رزولوشن ۱۵۳۶ در ۱۰۲۴ پیکسلی استفاده می‌کند.

image

البته مایکروسافت برای کاهش هزینه‌های نسخه پایه این لپ‌تاپ قربانی‌های بیشتری انجام داده و نسخه پایه را بدون حسگر اثر انگشت تحویل خریدار می‌دهد. این نسخه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی eMMC دارد. ۴ گیگابایت رم شاید برای عده‌ای قابل تحمل باشد، ولی استفاده از حافظه eMMC سخت خواهد بود.

مدل میانی این محصول از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD بهره می‌برد و قیمت آن ۶۹۹ دلار است. سرفیس لپ‌تاپ گو از تاریخ ۱۳ اکتبر روانه بازار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)