خانهاخبار
اپلیکیشن جدید مایکروسافت برای استریم بازی‌ها روی آیفون

اپلیکیشن جدید مایکروسافت برای استریم بازی‌ها روی آیفون

برنامه‌ی جدید ایکس باکس مایکروسافت، قرار است بازی‌ها را روی آیفون بیاورد
۱۳۹۹/۷/۱۱

اوایل هفته گزارشی منتشر شد که برنامه‌ی ایکس باکس جدید با پشتیبانی از استریم بازی‌ها روی آیفون عرضه خواهد شد. این برنامه اکنون در نسخه‌ی بتا دردسترس است و رسانه‌ی ورج نگاهی به آن انداخته است.

اولین ومهمترین نکته اینست که برنامه‌ی ایکس باکس جدید با سرویس استریم بازی ایکس کلاد یکی نیست. در ادامه مقایسه‌ی این دو آمده است.

  • اپلیکیشن جدید ایکس باکس به کاربران امکان می‌دهد بازی‌ها را از کنسول ایکس باکس وان روی آیفون خود استریم کنند.
  • سرویس ایکس کلاد مایکروسافت به کاربران امکان می‌دهد بازی‌ها را بدون نیاز به کنسول و مستقیما از روی سرورها استریم کنند

مایکروسافت و اپل به خاطر دردسترس بودن یا نبودن سرویس‌های پخش بازی از طریق اپ استور، باهم درگیری پیدا کرده‌اند و ممکن است مثل اپیک گیمز وارد دعوای حقوقی شوند. اپلیکیشن جدید ایکس باکس راه حل جدیدی است که حداقل قابلیت‌های بازی از راه دور را برای دارندگان کنسول ایکس باکس به ارمغان می‌آورد. در ادامه جزییات نحوه‌ی اتصال برنامه به کنسول ایکس باکس آورده شده است.

image

کاربران می‌توانند از طریق وای‌فای یا LTE  و حتی 5G به کنسول ایکس باکس دسترسی پیدا کنند. از آنجا که این برنامه کنترل کنسول خانگی ایکس باکس را در دست می‌گیرد، از خارج خانه به راحتی می‌توان کنسول را راه اندازی کرد. با این کار ایکس باکس بدون صدا و البته چراغ معروف در جلوی کنسول روشن می‌شود و پس از مدتی بلا استفاده بودن، به حالت اسنتدبای برمی‌گردد.

علاوه بر بازی کردن در آیفون، اپلیکیشن جدید به کاربران امکان می‌دهد کلیپ‌ها و اسکرین‌شات‌هایی که در بازی گرفته‌اند را به اشتراک بگذارند. هم‌چنین تنظیمات و فضای ذخیره‌ سازی را مدیریت کرده و بازی‌ها را حذف کنند. در پایان گفتنی است این برنامه هنوز به صورت عمومی منتشر نشده و کاربران آیفون باید کمی صبر کنند تا اپلیکیشن ایکس باکس را مشاهده کنند. نسخه‌ی بتا از طریق پلتفرم TestFlight اجرا می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)