خانهاخبار
پشتیبانی از گوگل استیدیا به سافاری اضافه شد

پشتیبانی از گوگل استیدیا به سافاری اضافه شد

مرورگر سافاری اپل پشتیبانی از کنترلر گوگل استیدیا را به نسخه‌ی بتا اضافه کرد
۱۳۹۹/۷/۱۱

اپل موضع خود را نسبت به پلتفرم‌های استریم بازی همچون گوگل استیدیا را به طور واضح اعلام کرده، اما دراین میان اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ داده است. در آخرین پیش نمایش سافاری برای مک او اس، پشتیبانی از کنترلر گوگل استیدیا به آن اضافه شده است.

همانطور که برخی کاربران استیدیا قبلا اشاره کرده بودند، تغییرات نسخه‌ی ۱۱۳ پیش نمایش سافاری حکایت از پشتیبانی کنترلر گوگل استیدیا برای این مرورگر دارد. برخلاف به‌روزرسانی های گذشته برای چند کنترلر لاجیتک، اپل اضافه شدن این ویژگی برای کنترلر گوگل استیدیا را ویژه توصیف می‌کند، به این معنی که اتفاق بی نظیری در حال رخ دادن است.

  • اضافه شدن نقشه‌ی راه ویژه‌ی طراح رابط کاربری برای کنترلر گوگل استیدیا
  • اضافه شدن نقشه‌ی راه طراح رابط کاربری برای کنترلر‌های F310 و F710 لاجیتک

قابل ذکر است که این اتفاق تنها یک روز پس از آن رخ می‌دهد که آمازون رقیب استیدیا یعنی لونا را ارائه داده است. در iOS، لونا به عنوان برنامه‌ی تحت وب کار می‌کند که آمازون برای توسعه‌ی آن مستقیما با مهندسان سافاری کار کرده است. کاملا محتمل به نظر می‌رسد که تغییرات امروز نشان از این دارد که گوگل در تلاش است تا استیدیا را به عنوان یک اپلیکیشن تحت وب به iOS بیاورد، که البته بسیار هیجان انگیز خواهد بود. کارشناسان این گزینه را محتمل می‌دانند و هنوز اطمینانی در این مورد وجود ندارد، حداقل اکنون اینگونه است. برای اولین بار این تغییرات فقط در مک او اس اجرا می‌شود و فعلا در iOS خبری از آن نیست. سافاری در iOS و مک او اس دو نسخه‌ی کاملا متفاوت هستند و هیچ تضمینی وجود ندارد که تغییرات نسخه‌ی دسکتاپ به موبایل هم آورده شود.

image

در تغییرات ذکر شده این پشتیبانی مبتنی بر طراحی رابط کابری است که گوگل قبلا اعلام کرده بود با کنترلر استیدیا سازگار است، اما هنوز این ویژگی فعال نشده است. هنوز معلوم نیست که گوگل با سافاری چه خوابی برای کاربران دیده است، اما قطعا اتفاقاتی در حال رخ دادن است. با توجه به افشاگری‌های اخیر مبنی بر اینکه iOS امکان اجرای استیدیا روی آیپد را فراهم می‌کند، سرانجام همه‌ی این رخداد‌ها به سرویس استریم گوگل ختم می‌شود و باید دید در پایان گوگل چگونه به محبوبیت و تعدا کاربران این سرویس می‌افزاید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)