خانهاخبار
گوگل پیکسل 4a 5G رونمایی شد؛ مقرون به صرفه به سبک گوگل

گوگل پیکسل 4a 5G رونمایی شد؛ مقرون به صرفه به سبک گوگل

بالاخره پس از مدت ها گوگل مدل پیکسل 4a 5G را رونمایی کرد. این مدل قرار است مستقیما آیفون SE 2020 را هدف قرار دهد.
۱۳۹۹/۷/۱۰

گوگل مدل بزرگ ترپیکسل 4a را با نام 4a 5G رونماییی کرد اما تغییرات صرفا محدود به ابعاد نیست. این مدل نه تنها بزرگتر است، بلکه به پردازنده بسیار سریعتر ، یک دوربین بیشتر، و از همه مهم تر فناوری 5G نیز مجهز است. این مدل پیشرفت قابل توجهی برای میان رده های گوگل محسوب می شود بلکه میتواند عنوان یکی از بهترین محصولات خوش قیمت را نیز از آن خود کند.

مطمئنا پیکسل 4a 5G مجهز به تعدادی از قابلیت های پرچمداران جدید گوگل نیست اما چیزی در بازه قیمتی خود کم نگذاشته است. همین می تواند علت آن باشد که حتی به پیکسل 5 فکر هم نکنید و به خاطر قیمت گذاری منصفانه قید مدل پرچمدار را بزنید.

قیمت و زمان عرضه  پیکسل 4a 5G 

باز هم خاطر نشان می شود که قیمت گذاری محصول کاملا با مشخصات آن همخوانی دارد. طبق گفته گوگل آستانه قیمت محصول 499 دلار خواهد بود که اختلاف قیمتی 150 دلاری با مدل پیکسل 4a دارد. از نظر تنوع رنگی نیز تنها دو گزینه دارید که این دو مشکی و سفید خواهند بود.

image

 

طراحی پیکسل 4a 5G 

به طور کلی، طراحی این مدل بسیار نزدیک به مدل 4a است با این تفاوت که به سبب نمایشگر 6.2 اینچی ابعاد بدنه کاملا دست خوش تغییر شده است. لازم به ذکر است که سایز مدل معمولی 5.8 اینچ است.

دو مدل پیکسل 4a 5G  قابل عرضه است که مدل اول تنها از فناوری نسل پنجم ارتباطات به صورت Sub-6 استفاده می کند و وزنی 168 گرمی دارد و دیگری که به فناوری 5G موج میلی متری تجهیز شده و وزنی 171 گرمی دارد. اهمیتی ندارد که انتخاب شما کدام گزینه است زیرا هر دو مدل بدنه پلی کربنات با حسگر اثر انگشت فیزیکی در پشت دارند.

بر خلاف پیکسل 5 مدل پیکسل 4a 5G  ضد آب نیست و برای افرادی که موبایلشان در مواجهه با رطوبت قرار می گیرد میتواند مشکل ساز شود. به علاوه حضور جک 3.5 میلی متری هدفون برای بسیاری قابل توجه هست.

نمایشگر پیکسل 4a 5G 

نمایشگر 6.2 اینچی پیکسل 4a 5G  دارای نرخ نوسازی بالایی نیست اما همچنان نمایشگری OLED محسوب می شود. رزلوشن نمایشگر FHD+ و 1080x2340 پیکسل خواهد بود. نسبت طول به عرض هم به عدد 19.5:9 رسیده که نمایشگر کشیده ای را رقم زده است. از دیگر ویژگی های نمایشگر باید به قابلیت آلویز آن و نمایش محتوای HDR , نمایش محتوای موسیثی در حین خاموش بودن صفحه و بسیاری از امکانات دیگر اشاره کرد.

image

 

سخت افزار پیکسل 4a 5G 

پردازنده مورد اعتماد اسنپدراگون 765G قلب تپنده دستگاه خواهد بود که از اسنپدراگون 730 سریع تر و روان تر است. به علاوه این پردازنده در بسیاری از میان‌رده های 5G بازار نیز استفاده شده است. دیگر مدلی که از این پردازنده مدرن استفاده می کند پیکسل 5 است. مقدار رم دستگاه نیز 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت اعلام گردیده. 

نمایشگر بزرگتر مسبب وجود باتری بزرگ تر گشته؛ حجم باتری به عدد 3885 میلی آمپر رسیده در شرایطی که این عدد برای مدل معمولی چیزی در حدود 3140 میلی آمپر ساعت است. متاسفانه شارژ بی سیم برای پیکسل 4a 5G  در نظر گرفته نشده اما شارژر 18 واتی سریع در جعبه قرار دارد.

دوربین پیکسل 4a 5G 

برخلاف مدل 4a ، مدل پیکسل 4a 5G  دارای دو دوربین است. لنز اول 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم F1.7 و فناوری دوئل-پیکسل و لنز دوم 16 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم F2.2 . دوربین سلفی نیز به صورت حفره در نمایشگر و 8 مگاپیکسلی 83 درجه است.

البته هوش مصنوعی گوگل بر کیفیت عکس ها بی تاثیر نیست و از این الگوریتم ها برای عکاسی در شب نیز استفاده شده و به علاوه حالت شب عکاسی برای تصویر برداری پرتره نیز قابل فعال کردن است.

از نظر ضبط ویدئو پیکسل 4a 5G میتواند 1080p را در 30 و 60 و 120 و حتی 240 فریم ضبط کند. برای ضبط 4K نیز می توان 60 یا 30 فریم فیلم برداری کرد.

نمونه تصاویر گرفته شده با پیکسل 4a 5G:

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)