خانهاخبار
یکپارچه‌سازی پیام‌رسان اینستاگرام و فیسبوک مسنجر آغاز شد

یکپارچه‌سازی پیام‌رسان اینستاگرام و فیسبوک مسنجر آغاز شد

فیسبوک امروز از قابلیت ارسال پیام میان‌پلتفرمی بین دایرکت اینستاگرام و فیسبوک مسنجر رونمایی کرد و قابلیت‌های جدیدی را به پیام‌رسان اینستاگرام اضافه نمود.
۱۳۹۹/۷/۱۱

فیسبوک بالاخره استراتژی مهم خود برای ترکیب پلتفرم‌های پیام‌رسانی  را آغاز کرد و از امروز به شماری از کاربران فیسبوک مسنجر و اینستاگرام اجازه می‌دهد تا بتوانند بین این اپلیکیشن‌ها به یکدیگر پیام بدهند. علاوه بر فعال شدن قابلیت پیام‌رسانی میان-پلتفرمی، حالا سیستم DM اینستاگرام دستخوش تغییرات مهمی می‌شود تا به بخشی از قابلیت‌های فیسبوک مسنجر دسترسی داشته باشد.

 از جمله ابزارهای جدید پیام‌رسانی اینستاگرام می‌توانیم به پیغام‌های محوشونده، استیکرها، ایموجی‌های سفارشی، رنگ‌بندی چت‌ها، سازوکارهای جدید برای مسدودسازی پیام‌های ناخواسته و معرفی قابلیت Watch Together اشاره کنیم که اجازه می‌دهد در حین تماس‌های ویدیویی با دوستان خود ویدیو تماشا کنید.

کاربران اگر بخواهند می‌توانند این آپدیت را دریافت نکنند، ولی فیسبوک اطمینان دارد که با قابلیت‌های جذاب خود می‌تواند افراد را به استفاده از این امکان ترغیب کند. کاربران اینستاگرام و فیسبوک مسنجر حالا علاوه بر امکان پیام‌رسانیِ کراس-پلتفرم می‌توانند به‌صورت همزمان در هر دو اپلیکیشن به‌دنبال پروفایل افراد بگردند.

در حال حاضر مشخص نیست که این قابلیت چه زمانی در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت. خبرگزاری CNN می‌گوید قابلیت مذکور فعلا در بازارهای منتخب آزمایش می‌شود و ظرف ماه‌های آینده به‌شکل جهانی منتشر خواهد شد. همچنین، کسی نمی‌داند که یکپارچه‌سازی پیام‌رسان بعدی فیسبوک، یعنی واتس‌اپ، از چه زمانی آغاز می‌شود.

image

این اتفاق بخشی از برنامه بزرگ مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ، است که آن را در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود. هدف این شرکت تمرکز بیشتر روی ارتباطات خصوصی و فراهم‌سازی ابزارهای لازم برای این امر است. زاکربرگ پیش‌تر گفته بود: «پیام‌رسانی خصوصی، استوری‌های یک‌روزه و گروه‌های کوچک با اختلاف زیاد پرسرعت‌ترین حوزه‌های ارتباطات آنلاین از نظر میزان رشد هستند.» فیسبوک امیدوار است که با یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌های مختلف خود، که هر کدام بیش از ۱ میلیارد کاربر دارند، بتواند به بیشترین سهم ممکن از این بازار دست پیدا کند.

این شرکت چندی قبل اپلیکیشنی را برای کسب و کارهای کوچک معرفی کرد تا امکان مدیریت صفحات و پروفایل‌ها در فیسبوک، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام را راحت‌تر کند. به‌علاوه، ابزاری به‌نام Accounts Center توسعه یافته که به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات ورودی خود را در سرویس‌های مختلفِ متعلق به فیسبوک کنترل کنند.

یکپارچه‌سازی این سرویس‌ها، به‌خصوص در مورد واتس‌اپ که رمزنگاری دوطرفه دارد، از نظر زیرساختی چالشی بزرگ است. ولی مشکل مهم دیگری که می‌تواند گریبان این شرکت را بگیرد سخت‌گیری‌های قانون‌گذاران خواهد بود که نگران سلطه بی‌چون و چرای فیسبوک بر صنعت پیام‌رسانی هستند.

کریس هیوز، هم‌بنیان‌گذار فیسبوک، در واکنش به اعلام خبر استراتژی زاکربرگ برای یکپارچه‌سازی سرویس‌های پیام‌رسانی فیسبوک در سال ۲۰۱۹ خواستار تجزیه این شرکت شده بود. هیوز مدعی است که فیسبوک در حوزه رسانه‌های اجتماعی انحصارگر شده و شرایطی را به‌وجود آورده که کاربران نمی‌توانند انتخاب جایگزین قابل مقایسه‌ای داشته باشند.

برخی از سیاست‌مداران برجسته آمریکایی، از جمله نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو یعنی جو بایدن نیز در این باره ابراز نگرانی کرده بودند. فیسبوک در حال حاضر درگیر تحقیقات مربوط به پرونده سیاست‌های ضدرقابتی است و به همین خاطر چند وقت پیش مدیرعامل آن در کنگره حاضر شده بود تا به سوالاتی پاسخ دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)