خانهاخبار
شیائومی می 10T، می 10T پرو و می 10T لایت معرفی شدند

شیائومی می 10T، می 10T پرو و می 10T لایت معرفی شدند

شیائومی امروز از سه تلفن هوشمند قدرتمند رونمایی کرد که همگی از 5G پشتیبانی می‌کنند و مدل پرو به‌عنوان جدیدترین پرچمدار این شرکت شناخته می‌شود.
۱۳۹۹/۷/۹

شیائومی امروز از دو تلفن هوشمند جدید به‌نام‌های Mi 10T و Mi 10T Pro رونمایی کرد. دستگاه دوم جدیدترین پرچمدار این شرکت برای بازار اروپاست. هر دو گوشی طراحی تقریبا یکسانی دارند ولی مدل استاندارد Mi 10T از دوربین ضعیف‌تری استفاده می‌کند.

image

می 10T و می 10T پرو مجهز به نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع LCD با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هزتری هستند و توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شوند. شیائومی در محصولات جدید خود از فناوری AdaptiveSync استفاده کرده تا نرخ نوسازی صفحه برای افزایش عمر باتری به‌طور خودکار تغییر کند.

می 10T از ۶ گیگابایت رم و می 10T پرو از ۸ گیگابایت رم استفاده می‌کنند. هر دو گوشی با چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ به بازار می‌آیند و باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی دارند که از شارژ سریع ۳۳ واتی برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های جذاب این دو دستگاه می‌توانیم به بلندگوی استریو، حسگر اثر انگشت جانبی، قاب عقب شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس ۵، بلوتوث ۵.۰، درگاه USB-C و 5G اشاره کنیم.

image

سری می 10T فاقد استاندارد ضدآب IP، قابلیت شارژ بی‌سیم و NFC است. می 10T پرو در بخش دوربین از یک لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر نوری، یک لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای و یک لنز ماکروی ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. مدل عادی می 10T برای لنز اصلی از سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و سایر لنزهای آن مشابه مدل پرو است.

هر دو گوشی در بخش سلفی دوربین ۲۰ مگاپیکسلی دارند. از جمله قابلیت‌های دوربین این دو تلفن هوشمند می‌توانیم به Photo Clones، فیلترهای رنگی جدید، AI Skyscapping 3.0، شش حالت نوردهی مختلف و فیلم‌برداری دوگانه اشاره کنیم.

می 10T و می 10T پرو در بخش نرم‌افزار از اندروید ۱۰ و پوسته MIUI 12 استفاده می‌کنند. مدل عادی این سری با قیمت پایه ۴۹۹ دلار به بازار می‌آید و قیمت مدل پرو از ۵۹۹ دلار آغاز می‌شود.

image

افزون بر این دو گوشی، شیائومی امروز از محصول دیگری به‌نام Mi 10T Lite پرده برداشت که نسخه ارزان قیمت تلفن‌های فوق خواهد بود. این محصول بهترین ویژگی‌های برادران بزرگ‌تر خود را حفظ کرده است. می 10T لایت نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی انطباقی و پوشش گوریلا گلس ۵ دارد. رزولوشن این صفحه +1080p است و روشنایی آن به ۴۵۰ نیت می‌رسد.

image

می 10T لایت مجهز به دوربین چهارگانه‌ای با یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای، یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است. این تلفن هوشمند در بخش سلفی از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد که درون حفره‌ای در بالای صفحه قرار گرفته است.

این دستگاه برخلاف مدل‌های فوق فریم آلومینیومی ندارد اما حسگر اثر انگشت آن در کناره دستگاه تعبیه شده است. می 10T لایت اولین تلفن هوشمندی است که از چیپست اسنپدراگون 750G استفاده می‌کند. این تراشه ۸ نانومتری امکان دسترسی به شبکه‌های 5G را فراهم می‌کند و توان CPU و GPU آن نسبت به اسنپدراگون 730G به‌ترتیب ۲۰ و ۱۰ درصد بیشتر است.

می 10T لایت یک باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد. شیائومی می 10T لایت را در مدل پایه ۶ + ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۲۸۰ یورو و در مدل ۶ + ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۳۳۰ یورو راهی بازار می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۷/۹
حالا چرا LCD ??
مثل این می‌مانه که یه کتاب‌نفیسی رو برداری با پلاستیك‌ِ خیار، جلد کنی?