خانهاخبار
قابلیتی جدید به اپلیکیشن Messages گوگل اضافه خواهد شد

قابلیتی جدید به اپلیکیشن Messages گوگل اضافه خواهد شد

ویژگی جدید google Messages، اینباکس پیام‌های شما را سر و سامان می‌دهد.
۱۳۹۹/۷/۹

این روزها خریدهای اینترنتی افزایش پیدا کرده و افراد زیادی نیز از این خدمت استفاده می‌کنند. یکی از عوامل انجام خریدهای اینترنتی، رمز عبور یک بار مصرفی است که توسط تمامی بانک‌ها Generate شده و از طریق پیامک برای اشخاص مختلف ارسال می‌شود. وجود این پیام ها در اینباکس اپلیکیشن Messages سبب شلوغ شدن و نابسامانی در آن می‌شود.

قابلیت جدید اپلیکیشن Messages گوگل باعث می‌شود تا این دسته از پیام‌ها بعد از مدت زمانی خاص به صورت خودکار از صندوق پیام‌های شما حذف شده و این به ترتیب، نظم و سامان دهی خاصی به پیام‌های شما داده می‌شود.

فایل APK جدید با نسخه v6.7.067 اپلیکیشن Messages که توسط کاربران انجمن توسعه دهندگان XDA Developers کشف شده، گویای این موضوع است که این ویژگی در حال حاضر در مرحله آزمایشی بوده و در آینده نزدیک و پس از نهایی شدن آزمایش‌ها، به صورت یک بروزرسانی نرم افزاری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

image

 

البته آن چنان که از کدهای این ورژن بر می‌آید، ظاهرا این قابلیت به صورت یک مورد آپشنال در دسترس قرار خواهد گرفت و به این ترتیب کاربران قادر خواهند بود تا این گزینه را به میل خود، فعال یا غیر فعال کنند. در این حالت شما انتخاب خواهید کرد که پیام‌های مربوط به رمز عبورهای یک بار مصرف به صورت خودکار از دستگاه شما حذف شوند یا خیر. با وجود این که شواهد حاکی از آن است که گوگل در حال تست این ویژگی است، اما هنوز تاریخ دقیقی برای ارائه این قابلیت از سوی گوگل عنوان نشده است. اگر گوگل در نسخه نهایی این ویژگی را غیر فعال نکند، ممکن است در آینده نزدیک شاهد عرضه عمومی نسخه آپدیت شده Google Messages که با این قابلیت سازگار است، باشیم.

آن چنان که وب سایت XDA Developers گزارش داده است، سازندگان گوشی‌های هوشمند دیگر از جمله OnePlus، پیام‌های مربوط به رمز عبور یک بار مصرف را در اینباکس دیگری نمایش داده و به این ترتیب، قسمت اصلی مربوط به پیام‌های شخصی شما هیچ گاه شلوغ نشده و نابسامانی در آن به وجود نمی‌آید. البته تصمیم گوگل در این باره کمی بهتر به نظر می‌رسد. چرا که رمزهای یک بار مصرف بسیار محدود بوده و استفاده از آن ها با شرایط خاصی همراه است و پس از گذشت زمان معین شده دیگر از اعتبار خاصی برخوردار نیستند، لذا لزومی برای وجود آن ها در صندوق پیام‌ها وجود ندارد. البته برنامه پیام رسان گوگل، اولین گزینه نیست که به این قابلیت مجهز می‌شود. بد نیست بدانید که اپلیکیشن SMS Organizer مایکروسافت، در حال حاضر از قابلیت شناسایی پیام‌های مربوط به رمز عبور یک بار مصرف و حذف آن ها برخوردار است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)