خانهاخبار
آیا سامسونگ سری A محصولات خود را پیشرفته‌تر می‌کند؟

آیا سامسونگ سری A محصولات خود را پیشرفته‌تر می‌کند؟

محصول جدید کره‌ای‌ها ظاهرا مجهز ترین اسمارت فون در سری A خواهد بود.
۱۳۹۹/۷/۵

کمپانی سامسونگ قصد دارد تا در آینده نزدیک، گلکسی A72 را با دوربین پنج گانه به دنیای تکنولوژی معرفی کند و به این ترتیب، اولین گوشی هوشمند با دوربین پنج گانه شرکت سازنده اسمارت فون به حساب خواهد آمد.

ویژگی‌های لنزهای این گوشی هوشمند به صورت زیر اعلام شده است:

  • لنز 64 مگاپیکسلی اصلی
  • لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید
  • لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابری (قرار گرفته روی Galaxy S20 FE)
  • سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو
  • سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق

در حال حاضر تنها محصولات پرچمدار سامسونگ، به قابلیت زوم اپتیکال سه برابری مجهز هستند.

همچنین بر اساس شایعات نقل شده، گوشی هوشمند گلکسی A72 سامسونگ احتمالا اولین محصول از سری A خواهد بود که به لرزشگیر تصویر اپتیکال مجهز خواهد شد. به این ترتیب این محصول از لحاظ قابلیت‌های دوربین، در کنار محصولات پرچمدار مانند سری نوت یا سری اس قرار خواهد گرفت.

image

ویروس کرونا، قرنطینه خانگی و همه گیر شدن این بیماری در میان مردم، روی فروش محصولا ت پرچمدار تأثیر بسیار زیادی گذاشته است و سامسونگ قصد دارد تا با آوردن لرزشگیر تصویر اپتیکال به سری A، این موضوع را تا حدی جبران کند. به این ترتیب احتمالا فروش محصولات سری A تا اندازه‌ای بالا خواهد رفت و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا کاهش فروش محصولات پرچمدار تا حدی جبران شود.

اگر به یاد داشته باشید، گلکسی A71 با دوربین چهار گانه (دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی، ماژول 5 مگاپیکسلی ماکرو و سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق) معرفی و عرضه شد.

برای علاقمندان سلفی، مسئولان سامسونگ دوربین 32 مگاپیکسلی را در نظر گرفته‌اند که نسبت به مدل پیشین، شاهد بهبود یا افزایشی در این شاخه نخواهیم بود.

ارتقاء دوربین اصلی به سیستم پنج گانه، باعث می‌شود تا قدرت رقابت محصول جدید سامسونگ با رقبا تا حد ممکن افزایش یافته و به احتمال زیاد، گلکسی A72 بتواند بازار محصولات پایین رده را به تنهایی در دست گیرد.

البته استفاده از سیستم دوربین پنج گانه ممکن است تا حدودی بیهوده به نظر برسد، از آن جا که پی 40 پرو پلاس هوآوی و می نوت 10 شیائومی این موضوع را تا حد زیادی اثبات کرده‌اند.

طبق شایعات منتشر شده، گلکسی اس 72 سامسونگ از ویژگی شارژ بی سیم نیز پشتیبانی خواهد کرد. اما متأسفانه اطلاعات دیگر مانند پردازنده، میزان رم یا حافظه داخلی این محصول هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

گلکسی A51 و A71 میزان فروش نسبتا خوبی را از خود بر جای گذاشتند و سامسونگ قصد دارد تا مسیر موفق این دو محصول را در سال 2021 ادامه دهد. پیش بینی می‌شود که گلکسی A72 در سه ماهه اول سال آینده میلادی، به صورت رسمی معرفی و روانه بازار شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

فربد

۱۳۹۹/۷/۵
اولین تولید کننده اسمارت فون با دوربین 5 گانه؟
اونوقت نوکیا 9 pure view کشک بوده؟
وقتی اطلاعات ندارید تز الکی ندین
https://www.gsmarena.com/nokia_9_pureview-pictures-8867.php
اینم لینک
روز به روز از نظر تولید محتوا و نحوه نگارش در حال پسرفت هستین.