خانهاخبار
سرفیس Sparti دست پخت جدید مایکروسافت

سرفیس Sparti دست پخت جدید مایکروسافت

به نظر می‌رسد ردموندی‌ها قصد عرضه‌ محصول دیگری از سبد سرفیس با نام Sparti را در سر دارند
۱۳۹۹/۷/۴

اخبار و شایعات حکایت از آن دارند که مایکروسافت در ماه اکتبر یک لپ‌تاپ جدید ۱۲.۵ اینچی با نام رمز Surface Sparti را معرفی خواهد کرد. در ادامه‌ی مطلب تمام اخبار و اطلاعاتی که از این محصول داریم با هم بررسی خواهیم کرد.

Surface Sparti در اصل نسخه‌ی کوچکتر سرفیس لپ‌تاپ ۳ خواهد بود، اما قیمت آن بین سرفیس گو و سرفیس پرو ۷ فعلی است. گزارش‌ها ادعا می‌کنند این رقم بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار است. گفته می‌شود علیرغم داشتن چنین قیمت مقرون به صرفه‌ای Sparti هنوز مشخصات مناسبی دارد چراکه  Zac Bowden از ویندوز سنترال ادعا می‌کند لپ‌تاپ جدید ویژگی‌های ذیل را دارد.

  • صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی
  • پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل Core i5
  • ۴ گیگابایت رم
  • ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی
    image

چنین دستگاهی در حال حاضر بسیار مناسب ارزیابی می‌شود که در کنار لپ‌تاپ ۱۲ اینچی اپل که قرار است تا پایان سال و به همراه پردازنده‌ی آرم عرضه شود، قرار می‌گیرد.

تاریخ عرضه‌ی Surface Sparti چه زمانی است

دست پخت جدید ردموندی‌ها احتمالا درتاریخ ۳۰ سپتامبر یا ۱ اکتبر در جریان رویداد رسمی مایکروسافت معرفی خواهد شد. تاریخ برگزاری رویداد سرفیس توسط مایکروسافت تایید شده، اما افشاگر قابل اعتماد یعنی WalkingCat عنوان کرده نسبت به منطقه‌ی زمانی ۳۰ سپتامبر یا ۱ اکتبر برگزار خواهد شد. معمولا ردموندی‌ها چند هفته بعد از رویداد، محصول را به بازار عرضه می‌کنند و انتظار می‌رود در همان ماه اکتبر کاربران قادر به خرید Sparti باشند.

قیمت Surface Sparti

با توجه به گفته‌ی ویندوز سنترال احتمالا قیمت Sparti چیزی در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار خواهد بود. هنوز به قیمت احتمالی در انگلستان اشاره‌ای نشده است. چنین رقمی نشان می‌دهد که Sparti جایی بین سرفیس گو و سرفیس پرو ۷ قرار دارد. کارشناس مایکروسافت یعنی Zac Bowden حتی پیشنهاد داده که محصول مورد نظر یک سرفیس لپ‌تاپ گو باشد، تا ثابت کند که سری لپ‌تاپی در محدوده‌ی اقتصادی است.

image

مشخصات سرفیس  Sparti چیست و این محصول تا چه حد قدرتمند است

با چنین قیمت مقرون به صرفه‌ای، احتمالا کاربران نگران این موضوع هستند که سرفیس  Sparti در بخش عملکرد ضعیف باشد. به نظر نمی‌رسد که این طور باشد، چراکه به گفته‌ی ویندوز سنترال پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل  می‌تواند در کنار رم ۴ گیگابایتی آن، خیال کاربران را راحت کند که عملکرد آن را با نقصان مواجه نمی‌کند. پس قطعا هدف محصول ردموندی‌ها تولید کنندگان محتوا و گیمرها نیستند، اما برای کسانی که فقط یک لپ تاپ برای وب‌گردی، پخش فیلم و برنامه‌هایی مانند اسپاتیفای می‌خواهند،  Sparti گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود.

البته ردموندی‌ها در مورد حافظه‌ی ذخیره سازی کمی خساست به خرج داده‌اند. لپ‌تاپ‌ها معمولا از حداقل ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت ذخیره‌سازی بهره می‌برند، بنابراین دست پخت جدید مایکروسافت در این مورد نیز ناامید کننده ظاهر شده است. باتوجه به اینکه سرویس‌های کلاد متعددی در حال گسترش هستند و کاربران می‌توانند از وان درایو مایکروسافت برای ذخیره سازی اسناد ورد و عکس‌ها استفاده می‌کنند، ۶۴ گیگابایت چندان هم مشکل بزرگی به حساب نمی‌آید. البته احتمالا مایکروسافت فضای ذخیره سازی بیشتری را با قیمت های بالاتر ارائه خواهد کرد. 

image

طراحی Surface Sparti چگونه به نظر می‌رسد

در حال حاضر فقط می‌دانیم که سرفیس اسپارتی از طراحی تاشو بهره می‌برد و اطلاعات بیشتری در دست نیست. ویندوز سنترال می‌گوید شباهت زیادی میان سرفیس لپ‌تاپ ۳ سیزده اینچی چه از نظر طراحی و چه از نظر کیفیت ساخت با سرفیس اسپارتی وجود ندارد. امید می‌رود که محصول جدید ردموندی‌ها از صفحه نمایش لبه به لبه مانند لپ‌تاپ دل XPS 13 بهره ببرد. با این حال به احتمال زیاد، مایکروسافت به الگوی طراحی سرفیس‌ها که امتحان خود را پس داده‌ و مقبول افتاده، وفادار خواهد ماند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)