خانهاخبار
مشخصات کامل و موثق پیکسل 5 گوگل فاش شد

مشخصات کامل و موثق پیکسل 5 گوگل فاش شد

پرچمدار گوگل حدود یک هفته دیگر معرفی می‌شود و حالا در آستانه رونمایی شاهد افشای مشخصات کامل فنی این تلفن هوشمند هستیم.
۱۳۹۹/۷/۳

لحظه‌ای که طرفداران اندروید خالص از سال ۲۰۱۹ منتظرش بودند کم‌کم دارد از راه می‌رسد، زیرا نخستین پرچمدار 5G گوگل حدود یک هفته دیگر عرضه می‌شود. این دستگاه همراه با پیکسل 4a 5G در تاریخ ۳۰ سپتامبر مصادف با ۹ مهر در رویدادی مجازی معرفی خواهد شد. حالا وب‌سایت WinFuture اطلاعات کاملی را از این پرچمدار به اشتراک گذاشته و ابهاماتی را که در گزارش‌های قبلی پیرامون این دستگاه مطرح شده بود برطرف کرده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، پیکسل 5 امسال در یک نسخه معرفی می‌شود و مدل XL نخواهد داشت. به‌علاوه، این گوشی دیگر از قوی‌ترین تراشه کوآلکام استفاده نمی‌کند و در عوض به‌سراغ استفاده از اسنپدراگون ۷۶۵ رفته است. گوگل از این طریق می‌خواهد جامعه بزرگ‌تری از مخاطبان جهانی را هدف قرار دهد، هرچند عده‌ای ممکن است از این اتفاق ناراحت شوند.

image

پیکسل 5 نمایشگری ۶ اینچی با رزولوشن +FHD معادل ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی خواهد داشت و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. باتری این گوشی به ۴۰۸۰ میلی‌آمپر ساعت ارتقا یافته تا از هر دو مدل پیکسل 4 بیشتر باشد. پیکسل 5 از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند و شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس نیز خواهد داشت.

پرچمدار بعدی پیکسل از نظر طراحی شبیه پیکسل 4a است و برای دوربین سلفی از حفره‌ای در گوشه سمت چپ صفحه بهره می‌برد. فریم دستگاه جنس فلزی دارد اما هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که قاب عقب از چه ماده‌ای ساخته شده است. با توجه به پشتیبانی از فناوری Qi این بدنه نمی‌تواند فلزی باشد، بنابراین گزینه‌های احتمالی به پلاستیک و شیشه محدود می‌شوند.

image

در بخش دوربین همچنان با سخت‌افزار و نرم‌افزاری باکیفیت طرف هستیم. گوگل امسال برای دوربین دوگانه پیکسل 5 از یک لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است. لنز اصلی این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز، دیافراگم f/1.7، لرزشگیر نوری و میدان دید ۷۷ درجه‌ای بهره می‌برد. لنز دوم نیز میدان دید ۱۰۷ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2 دارد.

پیکسل 5 برای دوربین سلفی از یک لنز ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کند که میدان دید ۸۳ درجه‌ای دارد. این گوشی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به بازار می‌آید. پیکسل 5 از درگاه USB-C، بلندگوی استریو، IP68 و حسگر اثر انگشت فیزیکی برخوردار است و جک هدفون یا شکاف کارت حافظه ندارد.

با توجه به این‌که انتظار داریم این گوشی با قیمت ۶۲۹ یورو در آلمان عرضه شود، مشخصات آن چندان بد به نظر نمی‌رسد. پیش‌بینی می‌شود که قیمت دلاری پیکسل 5 در حدود ۶۵۰ دلار باشد. با این حساب، پرچمدار آتی گوگل می‌تواند رقیب خوبی برای ال‌جی ولوت، موتورولا اج، گلکسی A71 5G، نوکیا 8.3 5G و حتی وان پلاس 8 باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Amir

۱۳۹۹/۷/۵
ببین اوضاع چی شده که خریدن یک گوشی خوب برای مردم آرزو شده،یادش بخیر سه سال پیش پیکسل‌مو خریدم سه تومن که یکی از بهترین پرچم‌دارای اون زمان بود،الان که اصلا نمیشه به فکر خریدن پیکسل5 باشیم،امیدوارم دوباره ایرانیان به زندگی که حقشونه برسن