خانهاخبار
چیپست گیمینگ اسنپدراگون 750G معرفی شد

چیپست گیمینگ اسنپدراگون 750G معرفی شد

تراشه 8 نانومتری جدید کوآلکام چیپستی به‌نام اسنپدراگون 750G است که تا پایان سال بر روی تلفن‌های هوشمند وارد بازار می‌شود.
۱۳۹۹/۷/۳

کوآلکام امروز از چیپست 5G جدیدی از سری اسنپدراگون 7 رونمایی کرد. این تراشه اسنپدراگون 750G نام دارد و طبق گفته کوآلکام محصولی مخصوص مصارف گیمینگ است. اسنپدراگون 750G از گیمینگ True HDR (برای ارائه رنگ‌هایی با ۱۰ برابر روشنایی بیشتر) و هوش مصنوعی محلی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه با شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتزی و موج میلی‌متری 5G سازگار است. اگر با این شبکه‌ها آشنا نیستید، این مقاله را مطالعه کنید.

اسنپدراگون 750G از قابلیت‌های اسنپدراگون الیت گیمینگ پشتیبانی می‌کند تا تجربه گیمینگی را برای کاربر به ارمغان بیاورد که روان و کم‌تاخیر باشد. این تراشه از پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۹ بهره می‌برد که نسبت به آدرنو ۶۱۸ حدود ۱۰ درصد بهتر است. اسنپدراگون 750G عملیات‌های هوش مصنوعی را با نسل پنجم موتور AI کوآلکام اجرا می‌کند که حالا از ترجمه صوتی، دوربین هوشمند و تصویرسازی مبتنی بر هوش مصنوعی برخوردار است.

این موتور هوش مصنوعی می‌تواند حداکثر ۴ تریلیون عملیات را در ثانیه اجرا کند، بنابراین ۲۰ درصد نسبت به اسنپدراگون 730G ارتقا یافته است. اسنپدراگون 750G از هسته‌های کریو ۵۷۰ بهره می‌برد که از نظر تجربه کاربری در مقایسه با 730G حدود ۲۰ درصد بهتر شده است. تراشه جدید کوآلکام با کمک سیستم صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی به شما اجازه می‌دهد تا حتی در صورت وجود نویزِ پس‌زمینه صداها را بهتر بشنوید.

پردازنده سیگنال تصویری این دستگاه کوآلکام اسپکترا 355L است که تصاویر واضح‌تر و با نویز کمتری را تولید می‌کند. این تراشه همچنین قادر به ضبط ویدیوهای 4K است و می‌تواند با سنسورهای حداکثر ۱۹۲ مگاپیکسلی کار کند.

سرعت کلاک پردازنده مرکزی اسنپدراگون 750G حداکثر به ۲.۲ گیگاهرتز می‌رسد و بلوتوث ۵.۱ دارد. این تراشه به وای‌فای ۶ مجهز شده و از نمایشگرهای +FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی یا QHD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. اسنپدراگون 750G با فرآیند تولید ۸ نانومتری ساخته می‌شود و تا انتهای سال وارد بازار خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

hamed

۱۳۹۹/۷/۵
حالا سامسونگ بخواد بزنه یا زده باشه به قیمت حدودا 15 میلیون تو بازار می فرسته ولی باید منتظر شیائومی موند و دید که گوشی ای که حاوی این پردازندست رو چقدر به مشتریاش می فروشه

علی

۱۳۹۹/۷/۴
عالیه بهترین چیپست موبایل ! تو جی اس ام ارنا نوشته که A42 5G هم اولین گوشی با این چیپست هست .
و اینکه این چیپست در تمام مناطق 5g قابل استفادست