خانهاخبار
توسعه اندروید 11 برای محصولات منتخب سامسونگ آغاز شد

توسعه اندروید 11 برای محصولات منتخب سامسونگ آغاز شد

بر اساس گزارشی جدید، طراحان سامسونگ کار روی اندروید 11 را شروع کرده‌اند.
۱۳۹۹/۷/۳

مکس وینباخ که از جمله افراد سرشناس در حوزه افشای اسرار شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی به حساب می‌آید، امروز در اکانت توییتر خود، گزارش مبنی بر آغاز روند توسعه اندروید 11 برای گوشی‌های سامسونگ را منتشر کرد.

او در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد توسعه اندروید 11 برای محصولاتی مانند گلکسی زد فولد 2، گلکسی زد فلیپ، گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا شروع شده است. او در سخنان خود روی این موضوع نیز تأکید کرده است که نسخه 5G گلکسی زد فلیپ در این طرح شرکت نخواهد کرد و در حال حاضر، تنها نسخه 4G آن در دست توسعه است.

از آن جا که روند توسعه اندروید 11 برای محصولات یاد شده به تازگی آغاز شده است، لذا نمی‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک، آپدیت جدید برای این گوشی های هوشمند عرضه شود. این موضوع خبری خوش به حساب نمی‌آید. اما از طرف دیگر مسلما بسیاری از افراد، انتظار رونمایی از این نسخه برای گوشی‌های هوشمند خود را ندارند.

زمانی که صحبت از اندروید 11 به میان می‌آید، محصولات یاد شده از اهمیت بیشتری برای مسئولان سامسونگ برخوردار هستند. البته خانواده اس 20 نیز برای کره‌ای ها مهم به نظر می‌رسند. بد نیست بدانید که نسخه Fan Edition گلکسی اس 20 که در روزهای آینده معرفی خواهد شد، به صورت پیش فرض با نسخه دهم اندروید همراه است.

image

 

سامسونگ در سال جاری میلادی، نسبتا تعداد زیادی گوشی هوشمند پرچمدار را به بازار عرضه کرد و به این ترتیب، در شاخه ارائه آپدیت‌های نرم افزاری با مشکل مواجه خواهد شد. افرادی که برای خرید این محصولات مجبور به پرداخت هزینه زیادی هستند، متعاقبا انتظار ارائه آپدیت های سریع تری را نیز خواهند داشت.

البته سامسونگ در سال های اخیر، روند ارائه آپدیت های خود را با سرعت بیشتری در پیش گرفته، اما زمانی که بحث مقایسه به میان می‌آید، شرکت هایی مانند وان پلاس با افتخار از این برند کره‌ای پیشی گرفته‌اند. بد نیست بدانید که کمپانی وان پلاس در آینده نزدیک، آپدیت اندروید 11 برای گوشی های وان پلاس 8 و مدل پرو آن را ارائه خواهد کرد.

گوشی هوشمند وان پلاس 8T که در تاریخ 14 نوامبر مصادف با بیست و چهارم آبان ماه به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد،‌به صورت پیش فرض با نسخه یازدهم سیستم عامل اندروید همراه است. بر اساس اخبار و شایعاتی که پیش تر مطرح شده بود، در ماه دسامبر یا اوایل ژانویه، باید منتظر ارائه آپدیت اندروید 11 برای پرچمداران سامسونگ باشیم.

البته ممکن است که مسئولان سامسونگ، طرفداران و کاربران خود را سورپرایز کرده و چنین اقدامی را زودتر از موعد اعلام شده انجام دهند.

همان طور که در جریان هستید، سامسونگ از رابط کاربری One UI در محصولات خود استفاده می‌کند. به این ترتیب آوردن اکثر قابلیت‌های اندروید به نسخه جدید این پلفترم کاری زمان بر به نظر می‌آید. همچنین پس از آماده شدن این نسخه، باید آن را روی محصولات مختلف تست کرده تا از سلامت و بدن باگ بودن آن اطمینان حاصل کنند. به همین دلیل است که سامسونگ همواره در حوزه ارائه آپدیت های نرم‌افزار با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده است.

آپدیت اندروید 11 را نمی‌توان اتفاقی بزرگ در حوزه این پلتفرم به حساب آورد. بلکه تنها چند قابلیت جدید اضافه شده و در برخی موارد نیز شاهد بهبودهایی هستیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)