خانهاخبار
آیا پلی استیشن 5 امکان اجرای بازی‌های قدیمی را داراست؟

آیا پلی استیشن 5 امکان اجرای بازی‌های قدیمی را داراست؟

در این مطلب می‌‌خواهیم پاسخ این سوال را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.
۱۳۹۹/۷/۲

کنسول پلی استیشن چندی است که معرفی شده و سر و صدای زیادی را در دنیای تکنولوژی بر پا کرده است. یکی از نگرانی های افرادی که از پلی استیشن 4 استفاده می‌کنند، از دست دادن شانس اجرای بازی‌های سازگار با این کنسول توسط PlayStation 5 است. اما به تازگی مشخص شده است که پلی استیشن 5 امکان اجرای بازی های PS 4 را داشته و دارندگان این کنسول نباید هیچ گونه نگرانی را به خود راه دهند.

از طرف دیگر از آن جا که PSVR یا همان سیستم واقعیت افزوده پلی استیشن نیز با پلی استیشن 5 همخوانی دارد، لذا بازی‌ها و عناوین VR نیز روی نسخه جدید این کنسول قابل اجرا است.

ذخیره سازی اطلاعات کاربران و Save های بازی‌ها نیز به راحتی به نسخه جدید منتقل می‌شوند. آن چنان که مسئولان سونی اظهار نموده‌اند که کاربران قادر خواهند بود تا یک بازی را روی پلی استیشن 4 شروع کرده، سپس روی PS5 سوییچ کرده و در نهایت مجددا آن را روی کنسول نسل پیشین خود ادامه دهند.

کالکشن پلی استیشن پلاس در PS5 نیز به کاربران اجازه خواهد تا برخی بازی‌های منتخب پلی استیشن 4 را به رایکان روی این کنسول تجربه کنند.

image

مسئولان سونی در بیانات خود چنین اعلام کرده‌اند:

ما به 100 عنوان برتر از بازی های پلی استیشن 4 نگاهی انداخته‌ایم و می‌توانیم بگوییم که تمامی آن ها توسط پلی استیشن 5 پشتیبانی می‌شوند. در حالی که حدود 4000 بازی مختلف برای پلی استیشن 4 عرضه شده است، ما نیز به مرور لیست بازی‌های پشتیبانی شده توسط پلی استیشن 5 را ارتقاء خواهیم داد و به این ترتیب دارندگان بازی‌های سازگار با PS4، می‌توانند امیدوار باشند که در آینده نزدیک، امکان اجرای آن ها روی پلی استیشن 5 نیز فراهم شود.

در حالی که بسیاری از افراد امید دارند تا بازی‌های پلی استیشن، PS2 و پلی استیشن 3 روی نسخه جدید این کنسول قابل اجرا باشد، اما به نظر نمی‌رسد که این اتفاق هیچ گاه روی دهد. معماری اختصاصی پردازنده پلی استیشن 3، فضا را برای چنین قابلیتی بسیار تنگ کرده است و به همین دلیل نیز کنسول پلی استیشن 4، امکان اجرای بازی های آن را نداشت.

البته در حالی که هر چیزی در دنیای امروزی امکان پذیر است، لذا پیشنهاد می‌کنیم که همچنان در این مورد امیدوار باشید. تنها امکان برخورداری از این شرایط، استفاده از سرویس استریم PlayStation Now است که توسط پلی استیشن 3 پشتیبانی می‌شود.

پلی استیشن 5 در حال حاضر در دسته محصولات پیش فروش شده قرار گرفته است و در تاریخ 2 نوامبر مصادف با بیست و دوم آبان ماه در کشورهای مطرح و از تاریخ بیست و نهم آبان ماه نیز به صورت جهانی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)