خانهاخبار
مایکروسافت شرکت بازی‌سازی بتسدا را به‌مبلغ 7.5 میلیارد دلار خرید

مایکروسافت شرکت بازی‌سازی بتسدا را به‌مبلغ 7.5 میلیارد دلار خرید

شرکت بازی‌سازی بتسدا و چندین استودیوی دیگر که از زیرمجموعه‌های کمپانی ZeniMax Media به حساب می‌آیند توسط مایکروسافت خریداری شد.
۱۳۹۹/۶/۳۱

مایکروسافت ساعتی پیش رسما اعلام کرد که شرکت ZeniMax Media را به قیمت ۷.۵ میلیارد دلار خریده است. این شرکت مالک ناشران بزرگ دنیای بازی‌های ویدیویی از جمله بتسدا، زنی‌مکس، آرکین، مشین‌گیمز، تانگو، آلفا داگ و راوندهاوس است.

با این معامله حالا بخش مهمی از بزرگ‌ترین بازی‌ها و فرنچایزهای دنیای ویدیوگیم مثل Elder Scrolls, Doom, Fallout, Qyuake, Wolfenstein, Dishonored, Prey و Starfield تحت پرچم مایکروسافت منتشر می‌شوند. مدیر ایکس باکس، فیل اسپنسر در پستی درباره این اتفاق نوشت: «بدیهی است که تمامی کارهای بزرگ این استودیوها ادامه می‌یابد و آن‌ها به رشدشان ادامه می‌دهند. ما به‌دنبال این هستیم که با منابع و حمایت مایکروسافت این استودیوها را تقویت کنیم و آثار آن‌ها را با روش‌های جدیدی در اختیار گروه بزرگ‌تری از بازیکنان قرار دهیم.»

معاون ارشد بتسدا، پیت هاینز، نیز در وبلاگ این شرکت نوشت: «جهان، صنعت ما و کمپانی ما از ۳۴ سال پیش که بتسدا تاسیس شد تغییرات زیادی کرده است. امروز دوباره شاهد تغییری دیگر بودیم. و می‌دانیم که این اتفاقات سوالاتی را به وجود می‌آورد. ولی نکته کلیدی این است که ما همچنان بتسدا هستیم. ما به کار روی بازی‌هایی که دیروز مشغول کار رویشان بودیم ادامه می‌دهیم و با همان استودیوهایی که سال‌ها همکاری می‌کردیم به همکاری ادامه خواهیم داد. آن بازی‌ها همچنان توسط ما منتشر خواهند شد.»

با توجه به رقابت پیش روی ایکس باکس و پلی‌استیشن در ماه‌های آینده، خبر نهایی‌شدن چنین معامله‌ای می‌تواند از نظر عناوین انحصاری مایکروسافت سرنوشت‌ساز باشد. البته هنوز اطلاعات دقیقی درباره مفاد این معامله منتشر نشده و نمی‌دانیم که فرنچایزهای بزرگی مثل Elder Scrolls و Doom تحت تاثیر چه اتفاقاتی قرار خواهند گرفت. از سویی، تهیه‌کننده اجرایی بتسدا، تاد هاوارد، در پستی شخصی اعلام کرد که این معامله در واقع اجازه می‌دهد تا آن‌ها بازی‌های خود را در اختیار افراد بیشتری قرار دهند.

خرید بتسدا توسط ایکس باکس تعداد استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت را از ۱۵ به ۲۳ عدد می‌رساند. این اتفاق همچنین باعث اضافه‌شدن بازی‌های بتسدا از روز عرضه به سرویس ایکس باکس گیم پس می‌شود که پیروزی بزرگی برای سرویس روبه‌رشد مایکروسافت است. این غول ردموندی ساعاتی پیش اعلام کرده بود که تعداد مشترکان سرویس آن‌ها از مرز ۱۵ میلیون نفر عبور کرده است. این عدد در ماه آوریل امسال ۱۰ میلیون بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)