خانهاخبار
مینگ چی کو: اپل سال آینده درصد بیشتری از محصولات خود را به MiniLED مجهز می‌کند

مینگ چی کو: اپل سال آینده درصد بیشتری از محصولات خود را به MiniLED مجهز می‌کند

تحلیل‌گر معروف شرکت TF International می‌گوید افزایش رقابت در حوزه تولید نمایشگرهای miniLED باعث شده که حالا اپل به فکر تولید محصولات بیشتری با این فناوری باشد.
۱۳۹۹/۶/۳۱

بر اساس یادداشت جدید تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مینگ-چی کو، افزایش رقابت میان تامین‌کنندگان نمایشگرهای mini-LED باعث شده این شرکت با سرعت بیشتری به‌دنبال استفاده از این فناوری در آیپدها و مک‌بوک‌های آتی باشد.

کو می‌گوید با وجود این‌که پیش‌بینی می‌شد شرکت Epistar تامین‌کننده انحصاری تراشه‌های mini-LED محصولات ۲۰۲۱ اپل باشد، اما حالا Sanan Optoelectronics به نتایج بهتری در زمینه توسعه این فناوری دست یافته و از سال ۲۰۲۱ تامین نمایشگرهای موردنیاز محصولات اپل را آغاز می‌کند.

افزایش رقابت میان تامین‌کنندگان ظاهرا باعث می‌شود که هزینه‌های اپل به ازای هر نمایشگر mini-LED از ۷۵ تا ۸۵ دلار به ۴۵ دلار کاهش پیدا کند. در نتیجه، کو انتظار دارد که فناوری mini-LED در ۳۰ تا ۴۰ درصد از آیپدها و ۲۰ تا ۳۰ درصد از مک‌بوک‌های ۲۰۲۱ حاضر شود. پیش‌تر گفته شده بود که این مقدار برای محصولات یادشده ۱۰ تا ۲۰ درصد خواهد بود. کو می‌نویسد:

با وجود این‌که Epistar به پیش‌نیازهای تولید انبوه اپل دست یافته بود، اما باور داریم که اپل برای کاهش ریسک و هزینه‌های خود به جستجو به‌دنبال تامین‌کنندگان جدید ادامه می‌دهد. در میان کاندیداهای ثانویه، زمان‌بندی توسعه و هزینه فناوری‌های شرکت Sanan Opoelectronics از باقی رقبا (از جمله Osram و Seoul Semiconductor) بهتر است. پیش‌بینی می‌کنیم که Sanan Optoelectronics در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به‌ترتیب ۲۰-۳۰ درصد و ۴۵-۵۵ درصد از سهم بازار mini-LED را در دست بگیرد (پیش‌بینی قبلی ما ۰ و ۱۰-۲۰ درصد بود). میزان تقاضا برای صفحات mini-LED در چین افزایش یافته، بنابراین اعتقاد داریم که Sanan Optoelectronics می‌تواند ظرف ۳ تا ۵ سال آینده توفیق قابل توجهی در بازار mini-LED داشته باشد.

شایعات مربوط به استفاده از نمایشگر mini-LED در آیپد پرو و مک‌بوک از چند وقتی پیش به گوش می‌رسید. کو شش ماه پیش گفته بود که اپل تا آخر ۲۰۲۱ شش محصول mini-LED رونمایی خواهد کرد. این محصولات شامل آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی، آیمک پرو ۲۷ اینچی، مک‌بوک پرو ۱۴.۱ اینچی، مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی، آیپد ۱۰.۲ اینچی و آیپد مینی ۷.۹ اینچی خواهند بود.

فناوری mini-LED به تولید نمایشگرهایی می‌انجامد که شامل ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ عدد LED مستقل هستند. این فناوری برخلاف ال‌ای‌دی‌های قدیمی که نور پس‌زمینه داشتند باعث روشن شدن جداگانه ال‌ای‌دی‌ها می‌شود و پیشرفت‌های قابل توجهی را نسبت به نمونه‌های موجود به وجود می‌آورد. نمایشگرهای mini-LED رنگ‌های عمیق‌تر، مشکی تیره‌تر و کنتراست بهتری دارند، ولی در حال حاضر هزینه تولید آن‌ها نسبتا بالاست.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)