خانهاخبار
نسخه اگزینوس گلکسی S21 قدرت بیشتری از نسخه اسنپدراگون خواهد داشت

نسخه اگزینوس گلکسی S21 قدرت بیشتری از نسخه اسنپدراگون خواهد داشت

بر اساس گزارش‌های جدید به نظر می‌رسد که سامسونگ از اشتباهات قبلی خود درس گرفته و اگزینوس 1000 را طوری طراحی کرده که می‌تواند اسنپدراگون 875 را پشت سر بگذارد.
۱۳۹۹/۶/۲۹

علی‌رغم انتقاداتی که امسال هم گریبان‌گیر نسخه اگزینوس گلکسی اس ۲۰ شد، به نظر می‌رسد که سامسونگ در گلکسی اس ۲۱ (اس ۳۰) نیز از تراشه اگزینوس استفاده خواهد کرد. ولی تراشه اگزینوس سال آینده قدرت بسیار بیشتری خواهد داشت و می‌توانیم به آن امیدوار باشیم.

افشاگر معروف، آیس یونیورس، در توئیتی رمزآلود اعلام کرده که اسنپدراگون ۸۷۵ و اگزینوس ۱۰۰۰ معماری هسته‌ای یکسانی خواهند داشت. اگزینوس ۹۹۰ تراشه‌ای ۷ نانومتری بود که دو هسته Mongoose، دو هسته میانی کورتکس A76 و چهار هسته کوچک کورتکس A55 داشت. در آن سو، اسنپدراگون ۸۶۵ هم تراشه‌ای ۷ نانومتری بود ولی یک هسته اصلی کورتکس A77، سه هسته پرتوان کورتکس A77 و چهار هسته کم‌مصرف کورتکس A55 داشت.

گفته می‌شود که نقطه ضعف اصلی اگزینوس ۹۹۰ هسته Mongoose آن بوده که هیچ شانسی در برابر هسته اصلی کورتکس A77 اسنپدراگون ۸۶۵ نداشته است. اکنون ظاهرا سامسونگ از اشتباه خود درس گرفته و این مشکل را در اگزینوس ۱۰۰۰ برطرف کرده است.

image

طبق گزارش‌ها، این شرکت امسال از هسته کورتکس X1 استفاده می‌کند که در مقایسه با کورتکس A77 حدود ۳۰ درصد توان بیشتری دارد. در طرف مقابل، اسنپدراگون ۸۷۵ نیز به‌عنوان هسته اصلی از همین هسته X1 استفاده خواهد کرد.

سه هسته پرتوان بعدی احتمالا کورتکس A78 خواهد بود که در مقایسه با A77 حدود ۲۰ درصد قدرت بالاتری ارائه می‌کند. آرم همچنین تایید کرده که هسته‌های A78 با نصف توان A77 کار می‌کنند. چهار هسته کم‌مصرف این تراشه‌ها احتمالا کورتکس A55 خواهد بود.

در گزارش دیگری، بنچمارک گیک‌بنچ ۵ از ثبت اطلاعات نسخه‌های اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی اس ۲۱ خبر داده و با توجه به نتایج آن بالاخره می‌توانیم ببینیم که اگزینوس ۱۰۰۰ اسنپدراگون ۸۷۵ را پشت سر گذاشته است. گیک‌بنچ نشان می‌دهد که مدل اگزینوس پرچمدار سامسونگ در بخش تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۳۰۲ و در بخش چندهسته‌ای امتیاز ۴۲۵۰ را کسب کرده است. در آن سو، مدل مجهز به اسنپدراگون ۸۷۵ در آزمون‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب به امتیازات ۱۱۵۹ و ۴۰۹۰ دست یافته است.

در حال حاضر نمی‌توانیم صحت این گزارش را که در وب‌سایت ردیت منتشر شده تایید کنیم ولی این احتمال وجود دارد که سامسونگ بالاخره انتقادات را شنیده و مطابق انتظارات تراشه‌های خود را بهینه‌سازی کرده باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

GAMER

۱۳۹۹/۶/۲۹
همیشه اسنپدراگون قدرت گرافیکی بالاتری داشته و خواهد داشت

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۶/۲۹
اگر اگزینوس۱۰۰۰ برتری داشته باشه، پس باید برای بازار آمریکا ارسال بشه!!
در غیر اینصورت ما گول‌بخور نیستیم✋?