خانهاخبار
وب اپلیکیشن چیست و چه کاربردی دارد؟

وب اپلیکیشن چیست و چه کاربردی دارد؟

وب اپلیکیشن دقیقا یک وبسایت نیست. همچنین، یک وب اپلیکیشن همانند اپلیکیشن موبایل نیست که شما در موبایل‌ خود نصب کرده‌اید. وب اپلیکیشن، یک نرم افزار است که شباهت زیادی به ترکیب اپلیکیشن با وب سایت دارد. به همین خاطر، باید آن را در یک دسته‌ی جداگانه و مستقل جای داد.
۱۳۹۹/۶/۲۶
​وب اپلیکیشن، یک نرم افزار است که شما با تایپ آدرس اینترنتی در مرورگرتان می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. در وب اپلیکیشن همانند اپلیکیشن موبایل، محتوای چندان زیادی قرار ندارد که جنبه‌ی آموزشی داشته باشد. لذا، طراحی وب اپلیکیشن براساس عملکرد و قابلیت‌های مختلف استفاده از آن انجام می‌شود. مزیت استفاده از این نرم افزار تحت وب این است که شما در هر لحظه از شبانه روز می‌توانید از خدمات و سرویس‌های آن استفاده کنید. به طور کلی، وب اپلیکیشن‌ها در تمامی زمان‌ها و در همه‌ی مکان‌ها قابلیت دسترسی دارند. به همین خاطر، افراد و مجموعه‌ها برای استفاده از آن، هیچ گونه محدودیت خاصی ندارند.

سرویس جیمیل، یک نمونه وب اپلیکیشن معروف است که هم‌اکنون جزو برترین سرویس‌های ارسال ایمیل در جهان شناخته می‌شود. دلیل گسترش وب اپلیکیشن جیمیل در جهان، ساختار یکپارچه‌ی آن در انواع دستگاه‌های پیشرفته است. پس اولین مشخصه‌‎ی یک وب اپلیکیشن، ساختار یکپارچه‌ی آن می‌باشد.

تنها در صورتی می‌توان از وب اپلیکیشن جیمیل یا هر وب اپلیکیشن دیگری استفاده کرد که دستگاه هوشمند شما به اینترنت اتصال داشته باشد. در غیر این‌صورت، شما فقط می‌توانید به اطلاعات ذخیره شده‌‌ی خود دسترسی داشته باشید. پس دومین مشخصه‌ی وب اپلیکیشن این است که اطلاعات کاربران در آن ذخیره می‌شود. اگر تمایل دارید تا از وب اپلیکیشن‌ها بیشتر بدانید، همراه ما باشید.

وب اپلیکیشن چه کاربردی دارد؟

همانطور که در مقاله وب اپلیکیشن چیست و چه کاربردی دارد عنوان شده است برای ورود و استفاده از وب اپلیکیشن می‌توان از تمامی ابزارهای هوشمند استفاده کرد. وب اپلیکیشن در تمامی انواع دستگاه‌های هوشمند قابل اجرا است. به همین خاطر، کاربران محدودیت خاصی از بابت انتخاب بهترین دستگاه هوشمند جهت ورود به آن ندارند. وب اپلیکیشن‌ها برای اجرا شدن به نرم افزارهای جانبی نیاز ندارند. انسان‌ها تمایل دارند تا روزانه از بسترهای آنلاینی استفاده کنند که برای آن‌ها پیچیدگی نداشته باشد. اجرای یک نرم افزار بدون استفاده از نرم افزارهای جانبی دیگر، بهترین چیزی است که همه‌ی کاربران می‌خواهند. وب اپلیکیشن دقیقا این قابلیت و کارایی را دارد. به صورتی که شما با تایپ آدرس وب اپلیکیشن می‌توانید از امکانات و قابلیت‌های آن استفاده کنید.

همچنین با استفاده از وب اپلیکیشن، حتی مقدار کمی از رم سیستم هوشمند کاربران اشغال نمی‌شود. در صورتی که با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی، مقداری از فضای آزاد رم تبلت، موبایل و لپ تاپ، کاسته می‌شود. چرا که کاربران برای استفاده از قابلیت‌های وب اپلیکیشن نیازی ندارند که آن را نصب کنند.

کاربران به صورت آفلاین هم می‌توانند به وب اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشند تمامی اطلاعات در وب اپلیکیشن‌ ذخیره می‌شود. برای نمونه، شما زمانی که به اینترنت هم دسترسی ندارید، می‌توانید ایمیل‌های خوانده نشده‌تان را بخوانید. حتی شما می‌توانید ایمیل‌هایی را که قبلا خوانده‌اید، دوباره بخوانید.

 

image

 

وب اپلیکیشن‌ها سبب افزایش سئو سایت می‌شوند

چون‌که تمامی افراد می‌توانند در هر زمان از وب اپلیکیشن استفاده کنند، میزان حضور کاربران در این نرم افزار تحت وب به زمان خاصی محدود نمی‌شود. اولین مزیت و برتری را که می‌توان برای وب اپلیکیشن در نظر گرفت، افزایش سئو سایت می‌باشد. اگر به مقالات شرکت گوگل مراجعه کنید، به طور کامل متوجه می‌شوید که هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین نرخ تعامل کاربر با سایت شما شود. زیرا بهبود نرخ تعامل کاربران با سایت، در سئوی سایت تاثیرگذاری بسزایی دارد. به طوری که سایت‌هایی که کاربران با آن‌ها تعامل ندارند، از دایره رقابت در صفحه‌ی نخست گوگل، حذف خواهند شد. پس تاثیرات وب اپلیکیشن بر روی سئو سایت را دست کم نگیرید.

وب ایلیکیشن براساس رفتارهای کاربر، اطلاعات را نشان می‌دهد

یکی از قابلیت‌های ویژه که سبب شده تا وب اپلیکیشن در مقایسه با وب سایت برتری داشته باشد، دسته بندی محصولات و حتی اطلاعات براساس پرسونای مشتری است. فرض کنید که شما یک مشتری به نام سارا دارید. سارا به خرید جدیدترین لوازم آرایشی و لوازم آشپزخانه علاقه‌ی زیادی دارد. حال اگر سارا به وب اپلیکیشن وارد شود و حداقل یکبار از آن استفاده کند، در دفعات بعدی که وارد آن وب اپلیکیشن می‌شود؛ اکثر کالاهای این دو دسته برای او نمایش داده خواهد شد. این درحالی است که اگر سارا چندین بار به سایت همان کسب و کار مراجعه کند، هیچ نوع کالایی براساس خواسته‌های او نمایش داده نمی‌شود.

زمانی که رفتار مشتریان به صورت هوشمندانه ردیابی می‌شود، محصولات و خدمات شما به دست مشتریان واقعی می‌رسد. به همین خاطر، شما نیازی ندارید تا برای افزایش فروش نوع خاصی از محصولات‌تان، هزینه‌های زیادی را برای تبلیغات صرف کنید.

سرعت و دقت وب اپلیکیشن زیاد است

یکی از عواملی که سبب می‌شود تا سئو افت کند، دیر لود شدن تصاویر بارگذاری شده در وب سایت می‌باشد. این درحالی است که سرعت بارگذاری تصاویر در وب اپلیکیشن زیاد است. به صورتی که کاربران بدون تامل و صرف زمان زیاد، می‌توانند آن‌چه را که مد نظر دارند، انجام بدهند. زیرا از زمانی که کاربران به صورت آنلاین به وب اپلیکیشن‌ها وارد می‌شوند، تمامی اطلاعات جدید به طور خودکار بروزرسانی می‌شوند. علاوه براین، چون اطلاعات در وب اپلیکیشن‌ها براساس رفتار کاربران نمایش داده می‌شود، کاربران به راحتی می‌توانند به هر چیزی که علاقه‌مند هستند، در کمترین زمان دسترسی داشته باشند.

وب وان را برای طراحی وب اپلیکیشن‌ها انتخاب کنید

طراحی وب اپلیکیشن با علم طراحی سایت انجام می‌شود. به همین خاطر، مجموعه‌ای تخصصی را باید انتخاب کنید که در این زمینه حرفه‌ای عمل کند و نمونه کارهای متعددی داشته باشد. وب وان یک مجموعه‌ی بی‌نظیر است که شما می‌توانید طراحی وب اپلیکیشن‌ مورد نظر خود را به آن برون‌سپاری کنید.

البته انجام طراحی سایت تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های اختصاصی وب وان (https://webone.co/) است. شما می‌توانید بهبود سئو سایت خود را هم از وب وان بخواهید. نقطه قوت وب وان، دپارتمان قوی و قدرتمند سئو این مجموعه است. به صورتی که تمامی فعالیت‌های سئو براساس استراتژی مشخص و هوشمندانه انجام می‌شود. 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)