خانهاخبار
اپل واچ‌های جدید با نمایشگر بدون فورس تاچ عرضه می‌شوند

اپل واچ‌های جدید با نمایشگر بدون فورس تاچ عرضه می‌شوند

اتفاقات نا امید کننده در مورد اپل واچ‌های جدید ظاهرا تمامی ندارد؟
۱۳۹۹/۶/۲۶

شب گذشته، اهالی کوپرتینو میزبان رویدادی آنلاین بودند که در آن، دو ساعت هوشمند جدید با نام‌های اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE به دنیای تکنولوژی معرفی شدند. اگر نگاهی به وب سایت اپل بیندازیم، صفحه اختصاصی مربوط به هر دو محصول را مشاهده خواهیم کرد که اطلاعات و تصاویر آن ها را با ما به اشتراک گذاشته‌‌اند. اما اگر به مشخصات این دو محصول با دقت بیشتری نگاه کنید، متوجه می‌شوید که در قسمت ویژگی‌ها خبری از عبارت 3D Touch یا Force Touch نیست و به این ترتیب، در می‌یابیم که نمایشگر هر دو محصول یاد شده از این ویژگی بی بهره خواهد بود.

اپل واچ سری 6 در مقایسه با نسل پیشین با آپگریدهای به روز و ارزشمندی همراه شده است. در رویداد شب گذشته، مسئولان اپل تأکید زیادی روی افزایش سرعت و قدرت پردازنده این محصول داشتند. لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که در هنگام عرضه و در دسترس قرار گرفتن اپل واچ سری 6، چه استقبالی از سوی کاربران به عمل خواهد آمد.

اپل واچ اس ای نیز از طرف دیگر، یک محصول فوق‌العاده کاربردی به نظر می‌آید که با جمع آوری کلیه قابلیت‌های کلیدی یک ساعت هوشمند، خدمت بزرگی به دارندگان خود خواهد کرد. از جمله قابلیت‌های آن می‌‌توان به نمایشگر لب به لب، Workout های از پیش تعریف شده، عمر مفید باتری مناسب و ویژگی‌هایی از این قبیل اشاره کرد.

image

 

اما این دو محصول چه زمانی نسبت به مدل‌های پیشین خود احساس ضعف خواهند کرد؟ در جواب این سوال باید بگوییم زمانی که صحبت از ویژگی فورس تاچ به میان می‌آید. اگر به صفحه معرفی اپل واچ سری 6 یا اپل واچ اس ای در وب سایت اپل بروید، هیچ گونه سند و مدرکی دال بر وجود چنین قابلیتی را نخواهید یافت. البته نکته عجیب اینجاست که اگر به صفحه معرفی اپل واچ سری سه نیز سر بزنید، اطلاعاتی در این مورد پیدا نخواهید کرد. اگر به یاد داشته باشید، اپل واچ سری سه به صورت پیش فرض به این ویژگی مجهز بود. حال امکان دارد که اهالی کوپرتینو از نوشتن این قابلیت در مشخصات سری 6 نیز صرف نظر کرده باشند یا در طراحی مدل‌های جدید سری سه، این ویژگی را به صورت کامل حذف کرده‌اند تا با محصولات جدید هم خوانی و سازگاری داشته باشد.

البته اگر به یاد داشته باشید، چند ماه پیش در کنفرانس رونمایی از واچ او اس 7، اپل خبر حذف فورس تاچ و جایگزین شدن آن با هپتیک تاچ را به صورت رسمی اعلام کرد و به این ترتیب، ساعت‌های هوشمند تولید شده توسط این برند نیز با خط تولید آيفون و آیپد ها هم خوانی پیدا کرد.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، استفاده از هپتیک تاچ بسیار بسیار ساده است. کافی است انگشت خود را روی صفحه گذاشته و مدتی نگه دارید. اما برای کاربرانی که به فورس تاچ یا 3D Touch عادت کرده‌اند، عدم برخورداری از این ویژگی ممکن است یک نکته منفی بزرگ به حساب بیاید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)