خانهاخبار
سامسونگ احتمالا سری گلکسی S و نوت را از گروه پرچمداران خارج می‌کند

سامسونگ احتمالا سری گلکسی S و نوت را از گروه پرچمداران خارج می‌کند

بر اساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، به نظر می‌رسد که سامسونگ می‌خواهد سری گلکسی زد را جایگزین دو سری پرچمدار محبوب خود کند.
۱۳۹۹/۶/۲۳

افشاگر معروف توئیتری با نام کاربری Ice Universe معتقد است که سامسونگ آینده را متعلق به گوشی‌های تاشو می‌داند. در نتیجه او می‌گوید کره‌ای‌ها می‌خواهند تغییری را در ویترین محصولات خود ایجاد کرده و برخی دستگاه‌ها را از دسته تلفن‌های پرچمدار خارج کنند. اگر به تلفن‌های هوشمندی که از ابتدای سال توسط سامسونگ عرضه شده توجه کرده باشید می‌دانید که سری گلکسی اس ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ پرچمداران اصلی این شرکت بوده‌اند.

ولی آیس یونیورس می‌گوید سامسونگ حالا تمرکز خود را روی گوشی‌های تاشو گذاشته است. بنابراین اگر در آینده متوجه شدید که سری گلکسی اس ۲۱ به اندازه کافی قوی نیست تعجب نکنید، چون سامسونگ می‌خواهد جدیدترین و قوی‌ترین فناوری‌ها را فقط روی سری گلکسی زد به کار بگیرد.

این افشاگر شناخته‌شده اظهار دارد که در آینده مدل‌های رده‌بالای سری A ناپدید می‌شوند و نوت بعدی شبیه سری گلکسی A خواهد شد. ظاهرا نشانه‌هایی وجود دارد که از تضعیف سری اس و نوت خبر می‌دهد و از آن سو از تمرکز بر تولید سری زد به عنوان اصلی‌ترین پرچمداران این شرکت حکایت دارد.

image

اگر سامسونگ چنین رویکردی را در پیش بگیرد، تغییرات مهمی در خط تولید محصولات این شرکت اتفاق خواهد افتاد. در وهله اول باید منتظر باشیم تا دستگاه‌های تاشو به اولین دستگاه‌هایی تبدیل شوند که قابلیت‌ها و فناوری‌های جدید این شرکت را دریافت می‌کنند. با توجه به قیمت بالای گوشی‌های تاشو انتظار نداریم قیمت این دستگاه‌ها گران‌تر شود. ولی می‌توانیم منتظر باشیم که قیمت سری گلکسی اس و نوت کاهش پیدا کند.

سری گلکسی اس ۲۰ امسال فروش موفقی نداشت. اطلاعات منتشره از سوی شرکت M Science نشان می‌دهد که فروش این سری در بهترین هفته آن کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه بود و این رقم از هفته چهارم عرضه به کمتر از ۱۰۰ هزار واحد رسید. سری گلکسی اس ۱۰ و اس ۹ در دو سال گذشته به ترتیب موفق به فروش هفتگی ۵۰۰ و ۴۰۰ هزار دستگاه شده بودند. این دو دستگاه در طول ۱۰ هفته نخست عرضه به‌طور متوسط هفته‌ای بیش از ۲۰۰ هزار واحد فروش داشتند.

اگر این شایعه درست از آب دربیاید، مسائلی مثل بودجه بازاریابی محصولات مختلف تغییر خواهد کرد. اولین گوشی از سری گلکسی اس در سال ۲۰۱۰ به بازار آمد. گلکسی اس ۲ نخستین تلفن سامسونگ بود که در سراسر جهان با استقبال مواجه شد. نسل اول گلکسی نوت هم نخستین بار در سال ۲۰۱۱ به بازار آمد و اولین موبایلی بود که نمایشگر بزرگ‌تر از ۵ اینچ داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۶/۲۳
با این منوال دیگه باید با سامسونگ خداحافظی ‌کنیم و دستِ بیعت به شیائومی و امثالهم دراز کنیم