خانهاخبار
رویترز: دولت چین توقف فعالیت‌های تیک‌تاک را به‌فروش آن ترجیح می‌دهد

رویترز: دولت چین توقف فعالیت‌های تیک‌تاک را به‌فروش آن ترجیح می‌دهد

خبرگزاری رویترز می‌گوید مقامات چینی فروش اجباری تیک‌تاک را نشان‌دهنده ضعف خود می‌دانند و ترجیح می‌دهند که این اپلیکیشن به کارش پایان بدهد.
۱۳۹۹/۶/۲۲

رویترز در گزارش جدیدی مدعی است که مقامات دولت چین مخالف فروش اجباری شاخه آمریکایی تیک‌تاک هستند و ترجیح می‌دهند این اپلیکیشن به کار خود خاتمه دهد تا این که آن‌ها کسب و کارشان را بفروشند.

رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۷ اوت با امضای فرمانی اجرایی اعلام کرد که تیک‌تاک از فعالیت در این کشور محروم خواهد شد مگر این که سرویس خود را به یک شرکت داخلی بفروشد. ضرب‌الاجل ترامپ تا تاریخ ۲۰ سپتامبر تنظیم و تاکید شده بود که این مهلت تمدید نخواهد شد.

از آن سو، به‌رغم جریان مذاکرات، مقامات چینی باور دارند که فروش اجباری این اپلیکیشن باعث ضعیف نشان داده شدن بایت‌دنس و دولت چین خواهد شد. با این حال، بایت‌دنس قبلا گفته بود که فشاری از سوی دولت چین برای توقف فعالیت‌های تیک‌تاک در ایالات متحده یا سایر بازارها به آن‌ها وارد نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین دیروز در مصاحبه‌ای گفته بود که ایالات متحده از ایده امنیت ملی برای سرکوب شرکت‌های خارجی سواستفاده می‌کند.

تیک‌تاک هم بر همین مبنا به‌دنبال شکایت از دولت ترامپ است، چون مدعی است که مدرکی دال بر تهدیدآمیز بودن فعالیت‌های آن‌ها ارائه نشده. با این وجود، آن‌ها مذاکره با شرکت‌های آمریکایی از جمله مایکروسافت، والمارت و اوراکت را پیش می‌برند تا در نهایت ببینیم که چه سرنوشتی برای تیک‌تاک رقم خواهد خورد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)