خانهاخبار
نسخه دوم HarmonyOS به گوشی‌های هوآوی می‌آید

نسخه دوم HarmonyOS به گوشی‌های هوآوی می‌آید

هوآوی امروز در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از نسخه دوم سیستم عامل هارمونی پرده برداشت و اعلام کرد که سال آینده این سیستم عامل را در گوشی‌های خود عرضه می‌کند.
۱۳۹۹/۶/۲۱

مدیرعامل هوآوی، ریچارد یو، امروز در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت در شهر شنژن، از نسخه دوم HarmonyOS رونمایی کرد. اگرچه نسخه اول این سیستم عامل که پارسال معرفی شده بود عمدتا کاربرد صنعتی داشت، ولی نسخه دوم آن حالا در تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌ها، ساعت‌های هوشمند و حتی اتومبیل‌ها به کار گرفته خواهد شد.

امروز نسخه بتایی از SDK سیستم عامل HarmonyOS 2.0 در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد، ولی SDK موبایلی این نرم‌افزار در ماه دسامبر منتشر می‌شود. هوآوی انتظار دارد که اولین تلفن‌های مجهز به HarmonyOS 2.0 را سال آینده عرضه کند، هرچند ممکن است تمرکز اولیه محصولات مجهز به این سیستم عامل در بازار داخلی چین باشد.

هوآوی مدعی است که نسخه دوم هارمونی قابلیت تشخیص صدای هوشمند، رابط کاربری انطباقی، امنیت بهتر، انتقال سریع اطلاعات و کارکردهای بهینه چندصفحه‌ای خواهد داشت.

این شرکت در کنار HarmonyOS 2.0 از راه‌اندازی پروژه‌ای به‌نام OpenHarmony خبر داد که می‌خواهد مثل پروژه AOSP امکان توسعه نسخه متن-باز این سیستم عامل را فراهم کند. در حال حاضر، پروژه OpenHarmony فقط از دستگاه‌هایی با حداکثر ۱۲۸ مگابایت رم پشتیبانی می‌کند. اما انتظار می‌رود که این محدودیت تا آوریل سال آینده به ۴ گیگابایت برسد و در اکتبر ۲۰۲۱ عملا کنار گذاشته شود.

همچنین، هوآوی مدعی است که اکوسیستم آن‌ها به‌لطف حضور ۱.۸ میلیون توسعه‌دهنده اکنون بیش از ۹۶ هزار اپلیکیشن دارد. به‌علاوه، این شرکت گفت که جدیدترین HMS Core 5.0 نیز بیش از ۱۲ هزار API ارائه می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)