خانهاخبار
تولید انبوه مک‌های اپل سیلیکون در سه‌ماهه چهارم 2020 آغاز می‌شود

تولید انبوه مک‌های اپل سیلیکون در سه‌ماهه چهارم 2020 آغاز می‌شود

به‌گزارش دیجی‌تایمز اپل می‌خواهد تولید انبوه تراشه‌های مربوط به مک‌های اپل سیلیکون را در فصل چهارم سال 2020 شروع کند.
۱۳۹۹/۶/۲۰

طبق گزارش‌ها تولید تراشه‌های اولین نسل از مک‌های اپل سیلیکون تا پیش از پایان سال آغاز می‌شود. اخیرا شایعه‌ای از سوی منابع زنجیره تامین منتشر شده که می‌گوید تولید انبوه این تراشه‌ها در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری تایوانی دیجی‌تایمز، اپل تراشه ۵ نانومتری پردازنده‌های اپل سیلیکون خود را از سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ به فاز تولید انبوه می‌برد، و انتظار می‌رود که ماهانه بتواند ۵ تا ۶ هزار ویفر بسازد. تعداد تراشه‌ها به ازای هر ویفر به عوامل مختلفی از جمله اندازه تراشه و قطر ویفرها وابسته است و می‌تواند تحت تاثیر نرخ ایراد قرار بگیرد. اما در مجموع این عدد را می‌توانیم بین صدها تا ده‌ها هزار تراشه در نظر بگیریم.

برای سیستم بر تراشه‌ای (SoC) مثل A14X که قرار است روی مک‌های اپل سیلیکون به کار گرفته شود، احتمال داده می‌شود که این رقم در حدود چند صد عدد باشد. به عبارت دیگر، انتظار داریم که ظرفیت تولید اولیه این تراشه‌ها ماهانه کمتر از ۱۰ میلیون عدد باشد.

هفته پیش در گزارشی اعلام شد که اولین مک مجهز به معماری ARM احتمالا نسخه بازطراحی‌شده مک‌بوک ۱۲ اینچی خواهد بود. گفته می‌شود که بهینه‌سازی‌های اپل در پردازنده‌های این شرکت می‌تواند عمر باتری این محصولات را به ۱۵ تا ۲۰ ساعت برساند. با این حال، از آن‌جایی که ادعای اپل درباره عمر باتری مک‌بوک معمولا ۵۰ تا ۶۰ درصد از واقعیت است، باید ببینیم که این دستگاه در عمل چگونه ظاهر خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)