خانهاخبار
اپل در مقابل Epic Games؛ جنگ هنوز ادامه دارد

اپل در مقابل Epic Games؛ جنگ هنوز ادامه دارد

اهالی کوپرتینو در پی ضررهای ایجاد شده، به دنبال خسارت هستند.
۱۳۹۹/۶/۲۰

به گزارش CNBC و به دنبال کش و قوس‌های قانونی میان کمپانی اپل و شرکت بازی سازی اپیک گیمز، اپل شکایت خود مبنی ضررهای ایجاد شده توسط اپیک گیمز مبنی بر نقض قرارداد مربوطه را مطرح کرده و تقاضای خسارت کرده است که البته در حال حاضر، هنوز مبلغ این خسارت مشخص نشده است.

در تقاضانامه‌ای که اپل در دادگاه آمریکای شمالی ثبت کرده، این چنین اعلام کرده است:

دادخواست Epic چیزی بیش تر از یک اختلاف اساسی درمورد پول نیست. اگرچه Epic خود را به عنوان یک رابین هود مدرن به تصویر می‌کشد، اما در واقع این یک شرکت چند میلیارد دلاری است که به سادگی می‌خواهد بابت ارزش فوق العاده ای که از App Store می‌گیرد هیچ هزینه ای نپردازد.

اپل از دادگاه درخواست کرده است تا به دلیل نقض قوانین اپل استور و تمام پولی که Epic Games از درگاه اختصاصی خود درون بازی فورت نایت کسب کرده است و از طرف دیگر، طراحی و پایه ریزی سیستم و مکانیسم اختصاصی برای جمع آوری کلیه پول‌ها از اپلیکیشن‌های مختلف، این شرکت بازی سازی را به حالت تعلیق در آورد. طبق این گزارش، اپلیک گیمز درآمد حدودا 600 میلیون دلاری از اپ استور داشته است.

image

 

ماه گذشته، شرکت بازی سازی اپیک گیمز به کمک طراحی و توسعه یک درگاه دریافت پول اختصاصی درون بازی فورتنایت و دور زدن قوانین اپ استور، با واکنش اهالی کوپرتینو در قبال این حرکت روبرو شد. به این ترتیب بازی معروف فورتنایت از روی اپ استور برداشته شد و همین موضوع، آغاز مسائل حقوقی میان اپل و اپیک گیمز گردید.

اما حذف فورتنایت از روی اپ استور، تمام اتفاقی نبود که به تبع راه اندازی درگاه اختصاصی دریافت پول برای اپلیک گیمز روی داد. چرا که از طرف دیگر، اپل اکانت توسعه دهندگان اپیک گیمز را نیز از اپ استور حذف کرد و به این ترتیب، آن ها امکان ارائه آپدیت نرم‌افزاری و در کل، امکان قرار دادن هیچ اپلیکیشنی درون اپ استور را ندارند.

حذف دسترسی اپیک گیمز به قسمت مربوط به توسعه دهندگان، به صورت ناخودآگاه امکان ارائه خدمات از سمت موتور بازی سازی Unreal Engine را نیز از کار انداخت. همین موضوع سبب شد تا بسیاری از توسعه دهندگان نسبت به این اتفاق شاکی شده و دادگاه نیز، اجازه انجام چنین کاری را به اپل نداد. اما خارج کردن فورتنایت از اپ استور، چیزی بود که از این دعوای حقوقی، نصیب اهالی کوپرتینو شد و دارندگان محصولات اپل، فصل جدید بازی Fortnite که اواخر ماه گذشته میلادی برگزار شد را از دست دادند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)