خانهاخبار
قیمت نهایی و تاریخ عرضه ایکس باکس سری ایکس مشخص شد

قیمت نهایی و تاریخ عرضه ایکس باکس سری ایکس مشخص شد

امروز در رسانه‌های خبری، شاهد اعلام تاریخ عرضه و قیمت نهایی Xbox Series X بودیم.
۱۳۹۹/۶/۱۹

در حالی که این روزها حرف و حدیث‌ها پیرامون ایکس باکس سری ایکس به نقطه اوج خود رسیده و منابع خبری مختلف همواره در پوشش اخبار مربوط به آن کوتاهی نکرده‌اند، حال شاهد آن هستیم که قیمت نهایی و تاریخ عرضه این کنسول قدرتمند مشخص شده است. وب سایت ویندوز سنترال در آخرین گزارش خود، ب این موضوع اشاره کرده است که ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت از تاریخ دهم نوامبر مصادف با بیستم آبان ماه با قیمت 499 دلار روانه بازار می‌شود. همچنین مسئولان مایکروسافت شرایطی را به وجود آورده‌اند که علاقمندان می‌توانند با پرداخت مبلغ ماهیانه 35 دلاری، این کنسول را خریداری کنند.

ایکس باکس سری ایکس از پردازنده‌ای اختصاصی و کاستومایز شده برخوردار است که با استفاده از تکنولوژی و معماری RDNA 2 و Zen 2، بالا ترین قدرت ممکن برای اجرای بازی‌ها را در اختیار گیمرها می‌گذارد. پردازنده گرافیکی این کنسول با قدرت 12 تریفلاپس، هیچ گونه کم و کاستی را با خود به همراه نخواهد داشت و تراشه مورد استفاده در آن، از سرعتی چهار برابری نسبت به ایک واکس وان ایکس بهره‌مند است.

image

 

رم 16 گیگابایتی GDDR6 که در این کنسول قرار گرفته، به عنوان بالا ترین میزان رم در میان کنسول‌ها دست پیدا کرده است که پهنای باند عجیب و غریبی را در این زمینه به ثبت رسانده است. تراشه گرافیکی ایکس باکس سری ایکس با ظرفیت 10 گیگابایتی، قادر است تا اطلاعات را با سرعت 560 گیگابایت در ثانیه به پردازنده انتقال داده و به این ترتیب۷ شخص کاربر هیچ گونه خلأ یا لگی را در هنگام بازی احساس نخواهد کرد.

در نهایت همان طور که اشاره شد، از دهم نوامبر مصادف با بیستم آبان ماه باید منتظر عرضه ایکس باکس سری ایکس با قیمت 499 دلار به بازار باشیم. ظاهرا کنسول‌های نسل جدید نیز مانند تلفن‌های هوشمند، با قیمت‌های سرسام آوری روانه بازار می‌شوند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که کاربران، چگونه از آن ها استقبال خواهند کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)