خانهاخبار
پتنت جدید سامسونگ و یک محصول جذاب و فوق‌العاده

پتنت جدید سامسونگ و یک محصول جذاب و فوق‌العاده

سامسونگ به تازگی پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است.
۱۳۹۹/۶/۱۸

پتنت جدیدی که با عنوان Transparent Display Device and the Method of Manufacturing the Same به ثبت رسیده، حاکی از آن است که سامسونگ در حال کار روی محصولی است که مانند یک سطح شفاف و شیشه‌ای عمل خواهد کرد.

image

 

در این پتنت محصولی دیده می‌شود که از نمایشگری شفاف برخوردار بوده که در حالت برخورداری از حداقل روشنایی، شفافیت قابل توجهی هم دارد. اما تصاویری که در قسمت بالا شاهد آن هستیم، محصولی را نشان می‌دهد که قسمت بدنه و حاشیه‌های نمایشگر آن، از شفافیت برخوردار نیست و تنها نمایشگر این محصول چنین قابلیتی را دارا است.

آقای جوزپه اسپینلی با مشارکت وب سایت Lets Go Digital اقدام به ساخت طرح مفهومی این محصول کرده است که در تصاویر زیر، شاهد آن هستیم.

 

همزمان با حرف و حدیث‌های ارائه برای این محصول، دو سوال مهم در ذهن ما شکل می‌گیرد؟ سوال اول این که سایر اجزاء سخت افزاری در کدام قسمت قرار می‌گیرند؟ و سوال دوم این که ساخت چنین محصولی، چه اهدافی را به همراه خواهد داشت؟

سوال اول را می‌توانیم در دو حالت مختلف زیر پاسخ بدهیم:

  • حالت اول: اجزاء سخت‌افزاری به صورت مینیاتوری و با سایز بسیار کوچک ساخته شده و در اطراف نمایشگر قرار می‌گیرند.
  • حالت دوم: اجزاء سخت‌افزاری هم به صورت شفاف طراحی و ساخته شوند. همان طور که در حال حاضر، نسخه شفاف باتری‌ها ساخته و عرضه شده‌اند.

image

 

در مورد سوال دوم، نمی‌توان پاسخ دقیق و قابل ملاحظه‌ای به آن داد. اما از آن جا که بازار گوشی های هوشمند در حال حاضر تقریبا مملوء از موارد مشابه شده، لذا خلأ یک خلاقیت و محصولی نوآورانه در آن کاملا حس می‌شود و طراحی و عرضه چنین محصولی می‌تواند گام بسیار مهم و ارزشمندی در این عرصه به حساب بیاید. همچنین کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند باید برای ایجاد تمایز با سایر رقبا، دست به طراحی و اجرای چنین محصولاتی بزنند تا میزان فروش خود را به این ترتیب بالا ببرند.

نظر شما در مورد چنین محصولی با اجزای شفاف و شیشه‌ای مانند چیست؟ آیا برای خرید چنین گوشی هوشمندی هیجان زده هستید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)