خانهاخبار
موبایل آتی ویوو بدنه‌ای خواهد داشت که رنگ آن تغییر می‌کند

موبایل آتی ویوو بدنه‌ای خواهد داشت که رنگ آن تغییر می‌کند

ویوو با انتشار ویدیویی در وب‌سایت ویبو ویدیوی دموی دستگاهی را به نمایش گذاشت که رنگ بدنه آن تغییر می‌کند.
۱۳۹۹/۶/۱۴

سازندگان تلفن‌های هوشمند در چند سال اخیر سعی داشتند محصولاتی با رنگ‌های متنوع و عجیب تولید کنند. در حال حاضر طیف‌های رنگی متفاوتی در بازار وجود دارد و حتی برخی به سراغ استفاده از پرداخت‌های چرمی رفته‌اند. اما حالا شرکت ویوو مدعی به تولید بدنه‌ای شده که می‌تواند تغییر رنگ بدهد.

فناوری مورد استفاده توسط این شرکت چینی بر اساس سیستم الکتروکرومیسم عمل می‌کند. الکتروکرومیسم پدیده‌ای است که به شیشه اجازه می‌دهد تا با دریافت ولتاژ رنگ یا شفافیت خود را تغییر دهد. مهندس ویوو در ویدیوی زیر نحوه عملکرد فناوری آن‌ها را توضیح می‌دهد. شیشه الکتروکرومی اتفاق تازه‌ای نیست و پیش‌تر در پنجره‌های هوشمند خودروها و خانه‌ها استفاده شده است.

این فناوری به زبان ساده و کلی، ساندویچی از دو صفحه شیشه‌ای و دو صفحه الکترود شفاف است که بین آن‌ها نوار الکتروکرومی، عملگر یونی و نوار ذخیره‌سازی یونی قرار می‌گیرد. در عمل، زمانی که مقدار کمی ولتاژ به این پنل وارد می‌شود، یون‌ها پایداری خود را تغییر می‌دهند، و شکل نور و چگونگی بازتاب آن را در هنگام عبور از نوار الکتروکرومی عوض می‌کنند. در نتیجه، رنگ‌های گوناگونی به دست می‌آید.

ویدیویی افشایی از این فناوری عملکرد آن در دنیای واقعی را نشان می‌دهد. با توجه به ماژول دوربین می‌توانیم حدس بزنیم که این دستگاه Vivo S7 5G باشد که به‌عنوان دستگاه دمو استفاده شده است. فناوری یادشده نیاز به انرژی زیادی ندارد و به همین خاطر تاثیر شگرفی بر عمر باتری نمی‌گذارد یا گرمای خاصی تولید نمی‌کند.

از آن‌جایی که پنل‌های الکتروکرومی ذاتا شفاف هستند، این فناوری می‌تواند اجزای داخلی دستگاه را هم به نمایش بگذارد. با این حال، باید صبر کنیم تا ببینیم چه زمانی می‌توانیم موبایلی با این قابلیت را در دست بگیریم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)