خانهاخبار
ریلمی 7 و 7 پرو با دوربین 64 مگاپیکسلی رونمایی شدند

ریلمی 7 و 7 پرو با دوربین 64 مگاپیکسلی رونمایی شدند

شرکت ریلمی از دو گوشی میان‌رده جدید پرده برداشته که مدل عادی از تراشه گیمینگ هلیو G95 و مدل پرو از اسنپدراگون 720G استفاده می‌کند.
۱۳۹۹/۶/۱۴

پس از چند هفته انتشار شایعات مختلف، بالاخره امروز سری Realme 7 در هند معرفی شد. این سری از دو تلفن هوشمند به‌نام‌های Realme 7 و Realme 7 Pro تشکیل شده است. مدل عادی آن اولین تلفن هوشمندی است که از چیپست هلیو G95 استفاده می‌کند. هر دو گوشی نمایشگر بزرگی با نرخ نوسازی حداکثر ۱۲۰ هرتزی دارند. در قاب عقب‌شان دوربینی با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی قرار گرفته و از شارژ سریع حداکثر ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کنند.

ابعاد ریلمی ۷ معادل ۱۶۲ در ۷۵ در ۹.۴ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۶ گرم است. این تلفن هوشمند در دو رنگ سفید و آبی به بازار می‌آید. در آن سو، ریلمی ۷ پرو ابعادی ۱۶۰ در ۷۴ در ۸.۷ میلی‌متری دارد و وزن آن ۱۸۲ گرم است.

image

ریلمی ۷ نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD و مدل پرو نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع AMOLED دارد. رزولوشن هر دو دستگاه +FHD و نسبت تصویر آن‌ها ۲۰:۹ است. ریلمی ۷ از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و ریلمی ۷ پرو از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. نسبت صفحه به بدنه ریلمی ۷ برابر ۹۰.۵ درصد و ریلمی ۷ پرو ۹۰.۸ درصد است.

همان‌طور که گفتیم، ریلمی ۷ از چیپست هلیو G95 و ریلمی ۷ پرو از اسنپدراگون 720G استفاده می‌کند. این دو گوشی رم LPDDR4x و حافظه داخلی UFS 2.1 دارند. هر دو دستگاه از شکاف کارت حافظه پشتیبانی به عمل می‌آورند. سری ریلمی ۷ به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ به بازار می‌آید.

image

باتری ریلمی ۷ ظرفیتی ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی دارد و مدل پرو آن در کمال تعجب ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. مدل عادی این خانواده از شارژ سریع ۳۰ واتی و مدل پرو از شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند. به گفته ریلمی حدود ۳۴ دقیقه طول می‌کشد تا شارژ ریلمی ۷ پرو از صفر به صد درصد برسد.

ریلمی ۷ پرو در قاب عقب یک لنز اصلی ۶۴ مگایپکسلی با دیافراگم f/1.8 دارد که همان سنسور IMX682 سونی است. در کنار آن، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.3 و میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای، یک لنز ۲ مگاپیکسلی سیاه و سفید و یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۴ سانتی‌متری هم قرار دارد. این دوربین می‌تواند فیلم‌برداری اسلوموشن 120fps 1080p و فیلم‌برداری عادی 4K داشته باشد. در بخش سلفی نیز یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۸۵ درجه‌ای کار گذاشته شده است.

image

ریلمی ۷ هم از دوربین چهارگانه مشابهی استفاده می‌کند اما در بخش سلفی از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی IMX471 سونی بهره می‌برد. ریلمی ۷ حسگر اثر انگشت جانبی دارد ولی مدل پرو به حسگر زیر صفحه مجهز شده است. سری ریلمی ۷ با قابلیت‌های دیگری مثل 4G VoLTE دوگانه، وای‌فای 802.11ac، بلوتوث ۵.۰ (برای مدل عادی) و ۵.۱ (برای مدل پرو)، جی‌پی‌اس، درگاه USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون عرضه می‌شود. ریلمی ۷ پرو بلندگوی استریو هم دارد.

قیمت ریلمی ۷ و ریلمی ۷ پرو برای بازار هند از قرار زیر اعلام شده است:

Realme 7

  • ۶ گیگ رم + ۶۴ گیگ حافظه داخلی ۲۰۴ دلار
  • ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی ۲۳۱ دلار

Realme 7 Pro

  • ۶ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی ۲۷۳ دلار
  • ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی ۲۹۹ دلار
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)