خانهاخبار
ایسوس لپ‌تاپ‌های جدید سری Zenbook را با پردازنده نسل 11 اینتل معرفی کرد

ایسوس لپ‌تاپ‌های جدید سری Zenbook را با پردازنده نسل 11 اینتل معرفی کرد

لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس محصولاتی از سری Zenbook هستند که از جدیدترین پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند و دستگاه‌های ظریف و سبکی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
۱۳۹۹/۶/۱۴

ایسوس از موج اول لپ‌تاپ‌های جدید خود که قرار است پاییز امسال با پردازنده نسل یازدهم اینتل راهی بازار شوند رونمایی کرد. اکثر این محصولات به‌جای درگاه تاندربولت ۳ از تاندربولت ۴ استفاده خواهند کرد. با این حال، هنوز قیمتی برای هیچ‌کدام از این دستگاه‌ها اعلام نشده است.

Zenbook S

image

لپ‌تاپ پرچمدار Zenbook S حدود ۱۵ میلی‌متر ضخامت و ۱.۳ کیلوگرم وزن دارد. این دستگاه از نمایشگری ۱۳.۹ اینچی از نوع IPS با پنل لمسی و رزولوشن ۳۳۰۰ در ۲۲۰۰ پیکسل استفاده می‌کند. نسبت تصویر آن ۳:۲ و حداکثر روشنایی‌اش ۵۰۰ نیت است. این پنل از ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که گفتیم، Zenbook S از پردازنده نسل یازدهم اینتل بهره می‌برد و گرافیک Iris Xe خواهد داشت. شما می‌توانید این دستگاه را با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم تهیه کنید. حافظه رم این لپ‌تاپ از نوع LPDDR4x است و با سرعت کلاک ۴۲۲۶ مگاهرتز کار می‌کند.

Zenbook S دو درگاه تاندربولت ۴ دارد تا علاوه بر قابلیت شارژ کردن، امکان استفاده از دو مانیتور 4K یا یک مانیتور 4K و یک مانیتور 8K را در اختیار شما قرار دهد. این دستگاه از یک باتری ۶۷ وات‌ساعتی بهره می‌برد و در عرض ۴۹ دقیقه می‌تواند تا ۶۰ درصد شارژ شود. Zenbook S جک هدفون ندارد اما دانگل تبدیل USB-C به ۳.۵ میلی‌متری درون جعبه این دستگاه ارائه شده است.

Zenbook Flip S

image

ایسوس مدعی است که Zenbook Flip S نازک‌ترین لپ‌تاپ ۲ در ۱ بازار است که از پنل OLED استفاده می‌کند. سبک طراحی این محصول شبیه Zenbook S است اما وزن آن ۱.۱ کیلوگرم و نسبت تصویرش ۱۶:۹ در نظر گرفته. Zenbook Flip S هم از پردازنده نسل ۱۱ اینتل استفاده می‌کند ولی فقط با تراشه Core i7 به بازار می‌آید. این لپ‌تاپ یک باتری ۶۷ وات‌ساعتی دارد.

Zenbook Flip S به نمایشگری با رزولوشن 4K از نوع OLED با حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت مجهز است. البته اگر بخواهید می‌توانید این دستگاه را با پنل 1080p IPS لمسی تهیه کنید. ایسوس قابلیتی را برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی روی این دستگاه قرار داده که پوشش ۱۰۰ درصدی طیف رنگی sRGB را حفظ می‌کند و حداکثر روشنایی را به ۴۵۰ پیکسل محدود می‌سازد. این دستگاه از ماه اکتبر به بازار می‌آید.

Zenbook 14

image

ایسوس سه مدل از Zenbook 14 را روانه بازار خواهد کرد. یکی از این مدل‌ها نمایشگر ثانویه‌ای با اندازه ۵.۶ اینچی را درون ترک‌پد دستگاه قرار داده تا بتوانید چندوظیفگی بهتری داشته باشید. این پنل در حالت عادی به‌عنوان یک ترک‌پد استاندارد عمل می‌کند.

مدل دوم فاقد این پنل ثانویه است. هر دو مدل از یک نمایشگر اصلی ۱۴ اینچی IPS استفاده می‌کنند و ضخامت بدنه‌شان ۱۶.۹ میلی‌متر است. وزن هر دو دستگاه ۱.۱ کیلوگرم اعلام شده و مثل سایر لپ‌تاپ‌های یادشده از پردازنده نسل یازدهم اینتل بهره می‌برند. البته این دستگاه می‌تواند گرافیک انویدیا MX250 هم داشته باشد.

image

مدل سوم Zenbook 14 دستگاهی سبک‌تر است که در واقع Zenbook 14 Ultralight نام دارد و وزن آن ۹۹۰ گرم است. این دستگاه می‌تواند حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD داشته باشد. این لپ‌تاپ هم از پردازنده نسل ۱۱ اینتل استفاده می‌کند اما به‌جای گرافیک Iris Xe از انویدیا MX450 بهره می‌برد.

مدل‌های مختلف Zenbook 14 از ماه نوامبر به بازار می‌آیند.

Zenbook Pro 15

image

آخرین لپ‌تاپی که از سوی ایسوس معرفی شد از نسل جدید پردازنده‌های اینتل استفاده نمی‌کند، اما همچنان می‌تواند گزینه جذابی برای خالقان محتوا باشد. این شرکت مدعی است که محصول یادشده یکی از کوچک‌ترین لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی بازار است که پنل OLED دارد. وزن این دستگاه ۱.۷ کیلوگرم و ضخامت آن ۱۷.۸ میلی‌متر است. این مدل می‌تواند نمایشگری با کیفیت 4K HDR و پنل OLED لمسی داشته باشد، هرچند مدل پایه آن پنل 1080p دارد.

Zenbook Pro 15 از پردازنده اینتل Core i7-10750H استفاده می‌کند و یک درگاه تاندربولت ۳ دارد (ولی از شارژ USB-C پشتیبانی نمی‌کند). گرافیک این دستگاه انویدیا GTX 1650 است و می‌تواند تا GTX 1650 Ti ارتقا یابد. نمایشگر ثانویه‌ی واقع در ترک‌پد در این محصول هم قرار گرفته است. Zenbook Pro 15 از اواخر ماه اکتبر به بازار می‌آید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)