خانهاخبار
گلکسی بوک فلکس 5G با پردازنده نسل 11 اینتل معرفی شد

گلکسی بوک فلکس 5G با پردازنده نسل 11 اینتل معرفی شد

نوت‌بوک جدید سامسونگ اولین دستگاهی است که از ترکیب نسل پنجم ارتباطات و نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کند.
۱۳۹۹/۶/۱۴

همزمان با معرفی نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل، سامسونگ هم امروز از جدیدترین نوت‌بوک پریمیوم خود با نام Galaxy Book Flex 5G رونمایی کرد. این دستگاه اولین لپ‌تاپ مجهز به 5G و دارای تاییدیه اینتل Evo است. محصولات سری ۲ در ۱ معمولا از تراشه‌های رده بالای مبتنی بر معماری تایگر لیک استفاده می‌کنند. اما سامسونگ وعده داده که این دستگاه را با پردازنده‌های i5 و i7 نیز عرضه می‌کند.

این غول کره‌ای در مراسم خود تاکید زیادی بر کلمه «قدرت» داشت. تراشه‌هایی که قرار است بر روی گلکسی بوک فلکس 5G به‌کار گرفته شوند، از گرافیک جدید Iris Xe استفاده می‌کنند که بهبود قابل توجهی داشته است. اینتل می‌گوید این پردازنده ۲۰ درصد توان پردازشی بالاتر و ۲۰ درصد مصرف انرژی پایین‌تری دارد. این قضیه می‌تواند تا حدود یک ساعت به عمر باتری گلکسی بوک فلکس اضافه کند. همچنین، گرافیک جدید اینتل قدرت بالاتری را در زمینه گیمینگ در اختیار محصول سامسونگ قرار می‌دهد. 

image

سایر مشخصات این گوشی مشابه همان گلکسی بوک فلکسی است که حدود ۱۰ ماه پیش معرفی شد. این دستگاه نمایشگر لمسی ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن FHD دارد و وزن آن ۱.۲ کیلوگرم است. ابعاد دستگاه ۳۰۴ در ۲۰۲ در ۱۳.۹ میلی‌متر اعلام شده. این لپ‌تاپ حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4x و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD دارد. در پشت بدنه دستگاه دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته و یک وبکم 720p هم در داخل آن دیده می‌شود.

گلکسی بوک فلکس 5G از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند و کیبورد آن نور پس‌زمینه دارد. باتری دستگاه ۶۹.۷ وات‌ساعتی است، و برای حفظ امنیت از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد. نوت‌بوک سامسونگ ۴ درگاه تاندربولت، یک درگاه USB-C، یک درگاه USB 3.0، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون شکاف کارت حافظه و شکاف سیم کارت دارد.

گلکسی بوک فلکس 5G پاییز امسال عرضه جهانی می‌شود و قیمت آن در نزدیکی عرضه اعلام خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

alireza13660212

۱۳۹۹/۶/۱۶
سامسونگ کارش درسته
مثل همیشه