خانهاخبار
گلکسی زد فولد 2 با قیمت 1999 دلار به‌طور کامل معرفی شد

گلکسی زد فولد 2 با قیمت 1999 دلار به‌طور کامل معرفی شد

سامسونگ امروز در رویدادی آنلاین ضمن معرفی کامل موبایل تاشوی جدید خود قیمت و تاریخ عرضه این تلفن هوشمند قدرتمند و جذاب را اعلام کرد.
۱۳۹۹/۶/۱۱

سامسونگ سرانجام گلکسی زد فولد ۲ را به‌طور کامل معرفی کرد و اطلاعات نامعلوم آن را با کاربران به اشتراک گذاشت. اصلی‌ترین بخش مراسمی که امروز برگزار شد به قیمت این موبایل تاشو اختصاص داشت و سامسونگ اعلام کرد که گلکسی زد فولد ۲ را با قیمت ۱۹۹۹ دلار وارد بازار آمریکا می‌کند. این گوشی از امروز برای پیش‌خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و عرضه آن از ۲۸ شهریور آغاز خواهد شد.

استراتژی اصلی سامسونگ برای گلکسی زد فولد ۲ این است که به کاربران نشان بدهد مشکلات گلکسی فولد نسل اول را برطرف کرده است. این دستگاه صفحه نمایش قوی‌تر، لولای بهتر و عملکرد کلی مناسب‌تری دارد. زد فولد ۲ اساسا سومین دستگاه تاشوی سامسونگ است و لولای آن چهارمین لولای این شرکت محسوب می‌شود.

image

مهم‌ترین تغییر این نسخه در بخش بیرونی دستگاه اعمال شده که حالا پنل ثانویه بزرگ‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این پنل که «نمایشگر پوششی» نام گرفته ۶.۲ اینچ اندازه دارد و تقریبا تمام بخش جلویی دستگاه را می‌پوشاند. رزولوشن این پنل ۲۲۶۰ در ۸۱۶ پیکسل است و ما را با صفحه نمایش درازی روبرو می‌کند.

گلکسی زد فولد ۲ در داخل نیز تغییراتی داشته است. از جمله مهم‌ترین این تغییرات می‌توانیم به استفاده از شیشه فوق باریک (UTG) اشاره کنیم. نسل قبلی این دستگاه از صفحه پلاستیکی استفاده می‌کرد اما حالا این نسخه مثل گلکسی زد فلیپ به سراغ UTG رفته تا دوام بیشتری داشته باشد.

image

سامسونگ راهنماها و هشدارهای زیادی را در هنگام استفاده از گلکسی زد فولد ۲ به اطلاع شما می‌رساند تا به‌طور اتفاقی آسیبی به دستگاه وارد نکنید. علاوه بر این، با پرداخت ۱۴۹ دلار می‌توانید یک بار نمایشگر این دستگاه را تعویض نمایید.

نمایشگر اصلی گلکسی زد فولد ۲ پنلی ۷.۶ اینچی است که دیگر ناچ بزرگ نسل قبلی در بالای آن دیده نمی‌شود. آن ناچ با یک حفره کوچک در نیمه سمت راست نمایشگر جایگزین شده که از لنزی ۱۰ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. صفحه نمایش داخلی این گوشی از نرخ نوسازی پویای ۱۲۰ هرتزی برخوردار است.

image

تغییر مهم بعدی در گلکسی زد فولد ۲ به لولای آن برمی‌گردد. سامسونگ تاکید زیادی روی این لولا داشته و می‌گوید که از چهار مهره برای افزایش استحکام آن در تمام فرآیند تا شدن استفاده کرده است. این دستگاه حالا می‌تواند در حالت نیمه‌باز قرار بگیرد و تجربه‌ای شبیه لپ‌تاپ را به ارمغان بیاورد.

افزون بر این، حالا از نوعی فرچه پاک‌کننده ارتجاعی استفاده شده که مانع از ورود کثیفی و گردوغبار به داخل مکانیزم لولا و صدمه زدن به نمایشگر می‌شود. سامسونگ می‌گوید نمایشگر گلکسی زد فولد ۲ تدابیر مستحکم‌کننده بیشتری هم دارد که به تقویت و ثبات صفحه کمک می‌کند.

image

این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. گلکسی زد فولد ۲ یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌امپر ساعتی دارد و با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، شارژ بی‌سیم معکوس و شارژ سریع به بازار می‌آید. این محصول با شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری 5G سازگار است. حسگر اثر انگشت این گوشی در کناره بدنه قرار گرفته، و سامسونگ مدعی است که بلندگوهای دستگاه آن‌قدر خوب است که نیازی به بلندگوی خارجی پیدا نمی‌کنید.

در قاب عقب گلکسی زد فولد ۲ دوربین سه‌گانه‌ای شامل لنزهای عریض، فوق عریض و تله‌فوتو قرار گرفته که همگی ۱۲ مگاپیکسلی است. دوربین‌های سلفی بخش داخلی و بیرونی هم ۱۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده‌اند. ولی اگر می‌خواهید بهترین کیفیت را برای عکس‌های سلفی داشته باشید، می‌توانید از دوربین عقب بر روی نمایشگر ثانویه دستگاه استفاده کنید.

image

گلکسی زد فولد ۲ از رابط کاربری دو یا سه پنجره‌ای سامسونگ کمک می‌گیرد تا چندوظیفگی را ارتقا بدهد. می‌توانید اپلیکیشن‌ها را در گروه‌های دو یا سه‌تایی ذخیره کنید تا با هم باز شوند. همچنین، زمانی که در حالت سه‌پنجره‌ای اسکرین‌شات می‌گیرید، تصاویر به‌صورت جداگانه ذخیره می‌شوند. نسل دوم گلکسی فولد همچنان دارای حالتی است که اجازه می‌دهد کارهای خود را از نمایشگر اولیه به ثانویه یا بالعکس ببرید.

سامسونگ می‌گوید اپلیکیشن‌های بیشتری از جمله اپلیکیشن‌های گوگل و مایکروسافت به‌صورت تخصصی از گلکسی زد فولد ۲ پشتیبانی خواهند کرد. این گوشی در دو رنگ مشکی و برنزی به بازار می‌آید و امکان انتخاب رنگ لولا را هم برای کاربران فراهم می‌کند. به‌علاوه، نسخه Thom Browne هم عرضه خواهد شد که ساعت هوشمند و ایرباد خاص خودش را دارد.

image

این شرکت در مراسم امروز اشاره داشت که هنوز کارهای زیادی با حوزه گوشی‌های تاشو دارد و احتمالا در آینده محصولی را با قلم S Pen عرضه خواهد کرد. بنابراین اگر فکر می‌کنید که گلکسی زد فولد ۲ کمی گران است، می‌توانید منتظر محصولات آینده این شرکت باشید تا شاید با آمدن محصولی مثل گلکسی زد فولد لایت بتوانید یک موبایل تاشو داشته باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)