خانهاخبار
فروش آیفون 12 موج میلی‌متری تا انتهای 2021 پایین‌تر از حد انتظار خواهد بود

فروش آیفون 12 موج میلی‌متری تا انتهای 2021 پایین‌تر از حد انتظار خواهد بود

تحلیل‌گر معروف مسائل اپل در یادداشت جدیدی می‌گوید مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا باعث کاهش فروش آیفون‌های موج میلی‌متری 5G می‌شود.
۱۳۹۹/۶/۱۲

خانواده آیفون ۱۲ از 5G پشتیبانی خواهد کرد و در شایعات گفته شده که حداقل برخی از اعضای این خانواده (اگر نه همه آن‌ها) با پشتیبانی از شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری عرضه می‌شود. این دو انواعی از شبکه‌های 5G هستند که در این مقاله به تشریح آن‌ها پرداخته بودیم.

سریع‌ترین فناوری میان دو شبکه یادشده موج میلی‌متری است که در شهرهای پرتراکم استفاده خواهد شد. شبکه زیر ۶ گیگاهرتز در مناطق بزرگ مثل حومه شهرها و نواحی شهرستانی به کار می‌رود. منتها تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مینگ-چی کو، می‌گوید به‌خاطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا عرضه آیفون‌های موج میلی‌متری احتمالا ضعیف‌تر صورت خواهد گرفت.

این تحلیل‌گر مشهور در یادداشت جدیدی مدعی شد که پیش‌بینی فروش آیفون‌های موج میلی‌متری احتمالا چند میلیون پایین‌تر از حد انتظار خواهد بود و دلیل این اتفاق چالش‌های موجود بر سر راه توسعه شبکه‌های موج میلی‌متری است. کو نوشت:

باور داریم که به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، پیاده‌سازی شبکه‌های موج میلی‌متری 5G پایین‌تر از حد انتظار باشد. بنابراین تخمین می‌زنیم که فروش آیفون‌های موج میلی‌متری در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به‌ترتیب به ۴ تا ۶ و ۲۵ تا ۳۵ میلیون دستگاه برسد. این رقم پایین‌تر از پیش‌بینی فروش قبلی ۱۰ تا ۲۰ و ۴۰ تا ۵۰ میلیونی است.

وب‌سایت دیجی‌تایمز پیش‌تر در ماه ژوئن گزارشی منتشر کرد که مدعی بود فروش ایفون موج میلی‌متری به خاطر چالش‌های تولید و تاثیرات ویروس کرونا خیلی کمتر از حد انتظار خواهد بود. با این حال، در آن گزارش پیش‌بینی شده بود که فروش آیفون‌های موج میلی‌متری در سال ۲۰۲۰ برخلاف پیش‌بینی‌های ۳۰ تا ۴۰ میلیونی زنجیره تامین به ۱۵ تا ۲۰ میلیون دستگاه برسد.

مینگ-چی کو پیش از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا گفته بود که اپل در نظر دارد تا مدل‌های زیر ۶ گیگاهرتزی و موج میلی‌متری آیفون ۱۲ را به‌صورت همزمان در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به بازار بفرستد. او در حال حاضر نگفته که پیش‌بینی‌های قبلی‌اش تغییری داشته است یا نه، ولی برخی از تحلیل‌گران باور دارند که مدل‌های موج میلی‌متری آیفون احتمالا کمی دیرتر از مدل‌های زیر ۶ گیگاهرتزی به بازار می‌آیند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)