خانهاخبار
اسنپدراگون 732G با توان پردازشی و گرافیکی بالاتر معرفی شد

اسنپدراگون 732G با توان پردازشی و گرافیکی بالاتر معرفی شد

چیپست جدید کوآلکام شباهت بالایی به اسنپدراگون 730 دارد اما توان CPU و GPU آن افزایش پیدا کرده است.
۱۳۹۹/۶/۱۱

اسنپدراگون 730G تراشه‌ای میان‌رده بود که قدرت خوبی را برای تلفن‌های هوشمندی مثل پیکسل 4a و می نوت ۱۰ پرو به ارمغان آورد. حالا کوآلکام این تراشه را ارتقا داده و چیپست جدیدی تولید کرده که سرعت بالاتری دارد.

اسنپدراگون 732G از همان فرآیند تولید ۸ نانومتری استفاده می‌کند ولی سرعت کلاک بالاتری دارد. این تراشه دو هسته بزرگ کریو ۴۷۰ دارد که با سرعت ۲.۳ گیگاهرتز کار می‌کند. گرافیک این چیپست آدرنو ۶۱۸ است که حالا ۱۵ درصد عملکرد بهتری دارد.

سایر بخش‌های اسنپدراگون 732G مشابه نسخه قبلی است. این چیپست از مودم X15، وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۱ بهره می‌برد. تراشه جدید کوآلکام از +Quick Charge 4 پشتیبانی می‌کند و شامل aptX Adaptive و TrueWireless Stereo Plus است.

قابلیت اسنپدراگون الیت گیمینگ به تراشه یادشده اجازه رندرینگ HDR را می‌دهد و امکان استفاده از Game Jank Reducer را فراهم می‌کند. این چیپست همچنین شامل Vulkan 1.1 است که به درد گوشی‌های میان‌رده می‌خورد.

پردازنده تصویری اسنپدراگون 732G از فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه همراه با HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند. این پردازنده می‌تواند تصاویر را با فرمت HEIF فشرده کند. شتاب‌دهنده هوش مصنوعی هم قادر به ارائه توانی تا حداکثر ۳.۶ تاپس است.

اولین تلفن هوشمندی که با این تراشه به بازار می‌آید پوکو X3 خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)