خانهاخبار
اولین اطلاعات از گلکسی اس 21 سامسونگ در رسانه‌ها منتشر شد

اولین اطلاعات از گلکسی اس 21 سامسونگ در رسانه‌ها منتشر شد

گوشی هوشمند Galaxy S21 سامسونگ سال آینده با امکانات بروزتر معرفی خواهد شد.
۱۳۹۹/۶/۱۰

اوایل سال جاری بود که خبر تولید انبوه رم 16 گیگابایتی LPDDR5 سامسونگ با بهره گیری از نسل سوم قطعات ده نانومتری در رسانه‌ها خبری مطرح شد که بر اساس پیش بینی‌ها، قرار است تا در نیمه دوم سال جاری میلادی (2020) این روند آغاز شود.

امروز مسئولان وب سایت سامسونگ مدعی شده‌اند که خط تولید رم 16 گیگابایتی LPDDR5 این شرکت به تازگی در Pyeongtaek در حال بهره برداری است و به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

در توسعه و طراحی این قطعه سخت‌افزاری از نسل سوم تکنولوژی Extreme Ultraviolet کلاس 10 نانومتری استفاده شده است.

بر اساس گفته مسئول بخش توسعه رم شرکت سامسونگ، آقای Jung-bae Lee، فناوری‌های جدید به کار گرفته شده در سیستم طراحی و توسعه رم LPDDR5 جدید، باعث باز شدن درهای جدیدی به دنیای صنعت و گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

همچنین به گفته مسئولان سامسونگ، رم جدید تولید شده باعث افزایش سرعت و افزایش ظرفیت چشمگیری در حوزه رم موبایل‌ها خواهد شد.

ظاهرا رم LPDDR5 جدید قادر است تا اطلاعات شما را تا سرعت 6400 مگابیت بر ثانیه انتقال دهد که در مقایسه با رم 12 گیگابایتی LPDDR5، با افزایش 16 درصدی روبرو خواهد بود. همان طور که مستحضر هستید، گلکسی نوت 20 از رم 12 گیگابایتی LPDDR5 برخوردار است.

image

 

پکیج 16 گیگابایتی قادر است تا یک فایل 51.2 گیگابایتی را تنها در یک ثانیه انتقال دهد. این بدان معناست که ده فیلم با کیفیت فول اچ دی در کسری از ثانیه، جابجا خواهد شد.

همچنین تکنولوژی جدید استفاده شده در حوزه رم LPDDR5 باعث شده تا فضای اشغال شده توسط این قطعه سخت‌افزاری حدودا سی درصد کاهش پیدا کند و به این ترتیب فضا برای قطعات دیگر بازتر خواهد شد. اجرای فناوری LPDDR5 روی روم 16 گیگابایتی نیاز به هشت چیپ دارد و این در حالی است که رم 12 گیگابایتی LPDDR5 فعلی با دوازده چیپ همراه است.

در حالی که پیش بینی می‌شود گلکسی S21 یا همان گلکسی S30 و سایر پرچمداران این شرکت به رم 16 گیگابایتی LPDDR5 مجهز خواهند شد، اما مسئولان سامسونگ مدعی شده‌اند که این قطعه سخت‌افزاری تنها به محصولات تولید شده توسط این شرکت محدود نخواهد بود و پرچمداران و گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط شرکت‌های دیگر نیز از این ویژگی بهره‌مند خواهند شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۶/۱۰
s21 آیفون را لَگَدمال می‌کند