خانهاخبار
اپل حساب کاربری اپیک گیمز را از اپ استور حذف کرد

اپل حساب کاربری اپیک گیمز را از اپ استور حذف کرد

اپل روز جمعه در ادامه‌ی دعوای خود با اپیک گیمز حساب کاربری این شرکت را منقضی کرد
۱۳۹۹/۶/۱۰

اخیرا دعوای حقوقی بین اپل و تیم توسعه دهنده‌ی فورتنایت برسر کارمزد ۳۰ درصدی کوپرتینویی‌ها بالا گرفته است. اپیک گیمز سعی کرده بود تا با روش پرداخت مستقیم برای دوست‌ داران بازی فورتنایت فروشگاه اپلیکیشن اپل را دور بزند و اپل به خاطر همین موضوع بازی فورتنایت را از اپ استور حذف کرد. چند وقت پیش بود که مایکروسافت نیز به سیاست کارمزد ۳۰ درصدی اعتراض کرده بود و به طرفداری از اپیک گیمز برخاسته بود. اکنون به نظر می‌رسد دعوای بین دوطرف بالا گرفته و اپل در اقدامی متحیرانه، حساب کاربری اپیک گیمز را منقضی کرد. البته فورتنایت قبلا توسط اپل حذف شده بود و این حرکت امروز کوپرتینونشین‌ها به این معنی است که دیگر پیشنهادات اپیک گیمز برای کاربران آیفون و آیپد در دسترس نیست.

اکنون فقط چند برنامه‌ی دیگر به نام‌های  RPG Battle Breakers و Infinity Blade Stickers وجود دارد. اما این اتفاق نشانه‌ای از آن است که اپل قصد عقب نشینی دراین مورد را ندارد که برای طرفداران بازی فورتنایت اتفاق ویژه‌ای محسوب می‌شود. کاربرانی که قبلا این بازی را نصب کرده‌اند می‌توانند به این بازی ادامه دهند اما امکان خرید درون برنامه‌ای دیگر فعال نیست. همچنین کاربرانی که در دستگاه‌های اپلی بازی می‌کنند، تنها می‌توانند با کاربرانی دیگر دراکو سیستم اپل بازی کنند و امکان بازی با دیگر پلتفرم‌ها نظیر ایکس باکس و اندروید و ... وجود ندارد. اپیک گیمز واکنش خاصی به این اتفاق نداشته، چراکه برای سایر شرکت‌ها نیز چنین چیزی اتفاق افتاده است.

اپل اپیک گیمز را ناامید کرد

اپل روز جمعه و بعد از حذف حساب کاربری اپیک گیمز بیانیه‌ای را منتشر کرده است. اوایل هفته ی جاری اپیک گیمز در دادگاه نتوانست موفقیتی به دست آورد تا بلکه بتواند از حدف شدن برنامه‌های خود از اپ استور جلوگیری کند. دادگاه پیشنهاد داده بود که اپیک گیمز به تقسیم درآمد و همکاری با اپل در این زمینه ادامه دهد. این صحبت‌ها در حالی است ک دعوای حقوقی بین این دو شرکت هنوز ادامه دارد. دربیانیه‌ی اپل این چنین آمده است:

ازاینکه مجبوریم حساب کاربری اپیک گیمز را در اپ استور مسدود کنیم، متاسفیم. سال‌ها با تیم حاضر در شرکت اپیک گیمز روی بازی‌هایی که منتشر کرده‌اند، کار کرده‌ایم. دادگاه آمریکا توصیه کرد که در حین پیشبرد روال دادرسی پرونده، اپیک گیمز از دستورالعمل تعیین شده برای اپ استور پیروی کند. یعنی همان دستورالعمل‌هایی که اپیک گیمز طی یک دهه‌ی گذشته از آن‌ها پیروی کرده، تا اینکه خود شرکت شرایط فعلی را ایجاد کرده است. اپیک گیمز دنبال کردن قوانین را رد کرد. توسعه دهنده‌ی فورتنایت به جای دنبال کردن دستورالعمل‌ها، به شکل مکرر به‌روزرسانی‌های بازی را که قوانین اپ استور را نقض می‌کردند، ثبت و ارسال کرد. این رفتاری عادلانه برای سایر توسعه دهندگان حاضر در اپ استور نیست و مشتریان را در میانه‌ی جنگ قرار می‌دهد. ما امیدوار هستیم که بتوانیم در آینده مجددا با یکدیگر کارکنیم، اما متاسفانه این اتفاق امروز ممکن نیست.

اپیک گیمز اپل را انحصار گرا خواند

به نظر نمی‌رسد که توسعه دهندگان فورتنایت تصمیمی برای پیروی از صحبت‌های دادگاه داشته باشند. پس از صحبت‌های قاضی، تیم توسعه دهندگان بیانیه‌ای طولانی ارسال کردند که در بخشی از آن گفته شده بود پیشنهاد آن‌ها دعوت از اپیک گیمز همکاری با اپل برای سرکوب رقابت در بازار است. قیمت یک اصل مهم و اساسی در رقابت است که باعث می‌شود ما در این ساختار شرکت نداشته باشیم. این اتفاقات از زمانی شروع شد که اپیک گیمز به کارمزد ۳۰ درصدی اپل از خرید‌های درون برنامه‌ای اعتراض کرد و تیم توسعه دهنده‌ تصمیم گرفت در یک به روزرسانی خرید‌های مستقیم را به بازی فورتنایت بیاورد و اپل را از این چرخه خارج کند. این کار نقض دستورالعمل‌های اپ استور است و اپل نیز با حذف فورتنایت از فروشگاه نرم‌افزاری خود به آن پاسخ داد.

image

Unreal Engine هنوز پابرجاست

علیرغم اختلافات، این دوشرکت باید در زمینه‌ی Unreal Engine، بستری برای ایجاد بازی برای کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی و موبایل با یکدیگر همکاری کنند. دادگاه اوایل  هفته اپل را از حذف بازی‌های اپیک گیمز منع کرده بود تا امیدی برای Unreal Engine و همکاری بین این دوشرکت باقی بماند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)