خانهاخبار
راه حلی برای مشکل گیر کردن نشانگر شارژ اپل واچ

راه حلی برای مشکل گیر کردن نشانگر شارژ اپل واچ

نشانگر شارژ اپل واچ در تمام مدت ۱۰۰ درصد را نشان می‌دهد، در ادامه راهی برای حل این مشکل ارائه شده است
۱۳۹۹/۶/۸

بعضی از دارندگان اپل واچ با مشکل عجیب و غریبی مربوط به باتری روبرو شده‌اند. متاسفانه برای این مشکل راه حل قطعی وجود ندارد، اما راه‌هایی هست که ارزش امتحان کردن را دارند. باتری اپل واچ ۱۰۰ درصد را نشان می‌دهد و تازمانی که باتری به طور کامل تخلیه می‌شود و بدون هیچ هشداری خاموش میشود. خوشبختانه یکی از مشکلاتی است که اطلاعیه‌ای در مورد آن در سایت  انجمن پشتیبانی اپل وجود دارد چراکه بارها توسط کاربران مختلف تکرار شده است.

image

برای بسیاری از کاربران این مسئله الگوی مشابهی دارد. شارژ در ۱۰۰ درصد گیر می‌کند تازمانی که شارژ تخلیه شده و ساعت خاموش شود. پس از وصل کردن ساعت به شارژ از ۷۰ درصد شروع به شارژ می‌شود و تقریبا برای همه یکسان است و این روند تکرار می‌شود. در ۱۳ صفحه اشاره شده به این مشکل آمده که به مدل خاص و یا ورژن خاصی از واچ او اس مربوط نمی‌شود و از همه عجیب‌تر اینکه از نوامبر ۲۰۱۹ وجود داشته ولی تاکنون به آن پرداخته نشده است. اولین اطلاعیه از سمت یکی از کاربران به این موضوع اشاره دارد:

دیدن ادامه‌ی نظرات درباره‌ی این موضوع دلسرد کننده است چراکه به این معنی است از زمانی که این مشکل پدیدار شده، هیچ کدام از به‌روزرسانی‌ها نتوانسته آن را رفع کند.

اگر شما نیز به مشکل گیر کردن شارژ باتری در ۱۰۰ درصد برخورد کرده‌اید مراحل عیب یابی را دنبال کنید. خوشبختانه یکی از آن‌ها کار خواهد کرد اما متاسفانه هیچ ضمانتی وجود ندارد.

گوشی را خاموش کنید

در مرحله‌ی اول باید حدود ۲۰ دقیقه گوشی را خاموش کنید، سپس دوباره آن را روشن کنید. برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که این عمل به طور غیر رسمی ارتباط بین آیفون و اپل واچ را مجددا راه‌اندازی می‌کند.

شروع از نقطه‌ی صفر

برخی دیگر از کاربران اجازه داده‌اند باتری اپل واچ به طور کامل تخلیه شود و پس از چند ساعت مجدد آن را شارژ کرده‌اند. البته این کار به چند مرحله نیاز دارد که با یکدیگر دنبال می‌کنیم.

  • اجازه دهید تا باتری اپل واچ به طور کامل تخلیه شود و صفحه‌اش خاموش شود.
  • هردو دکمه‌ی کناری را نگه دارید تا صفحه دوباره روشن شود. همین‌طور نگه دارید تا دوباره صفحه خاموش شود.
  • به مدت چند ساعت اپل واچ خود را روی یک سطح صاف بگذارید.
  • اپل واچ خود را تا نزدیک ۹۹ درصد یا چیزی نزدیک آن شارژ کنید ولی اجازه ندهید به ۱۰۰ درصد برسد.

اگر این مراحل موفقیت آمیز باشد سطح باتری اپل واچ بعد از چند دقیقه به حالت معمولی باز خواهد گشت.

شارژ کنید سپس خاموش کنید

یکی دیگر از راه حل‌ها که برای بعضی کاربران پاسخگو بوده، شارژ اپل واچ تا میزان ۱۰۰ درصد و سپس خاموش کردن آن برای چند ساعت بوده است.

خاموش کردن ساعت به صورت معمولی برای چند ساعت

شما هرگز نباید اپل واچ خود را خاموش کنید، با این حال برخی کاربران ادعا می‌کنند با انجام این کار زمانی که نشانگر شارژ روی ۱۰۰ درصد گیر می‌کند، به آن پایان می‌دهد. پس از خاموش کردن  اپل واچ اجازه دهید چند دقیقه در این حالت بماند سپس قبل از استفاده آن را شارژ کنید.

جداسازی و به‌روزرسانی کردن

اتصال اپل واچ به آیفون را قطع کنید، سپس دوباره آن را جفت کنید.  البته با این کار احتمال حل شدن مشکل کم است اما ارزش امتحان کردن را دارد.بعد از آن باید مطمئن شوید از آخرین نسخه‌های iOS و واچ اواس در آیفون و اپل واچ خود بهره می‌برید. باز هم احتمال حل مسئله پایین است ولی به امتحانش می‌ارزد.

تماس با بخش پشتیبانی 

مراحل عیب یابی وجود دارد که اپل می‌تواند از راه دور در آیفون و اپل واچ شما انجام دهد.در مواجهه با این مشکل می‌توان اول تماس با پشتیبانی اپل را امتحان کرد چراکه انجام راه‌های دیگر کمی زمان‌بر است. البته ممکن است یک هفته بعد بدون اینکه به ساعت شما دست زده باشند، آن را باز گردانند و اعلام کنند که هیچ مشکلی مشاهده نشده است. راه بهتر اینست که به صورت حضوری به فروشگاه‌های اپل سربزنید که البته در شرایط همه‌گیری این کار خطرناک و سخت است.

کدام راه حل برای کاربر مفید است

ساعت‌های بسیاری را در انجمن‌های اپل واچ گذراندم و به دنبال راه حلی صد درصدی بودم. راه حل‌های بالا را همگی امتحان کردم ولی پاسخی نگرفتم. در پایان می‌توان گفت اجازه دهید باتری اپل واچ به طور کامل تخلیه شود، سپس آن را برای چند ساعت رها کنید و قبل از استفاده مجدد آن را شارژ کنید. برای ساعت من این راه حل کار کرده و پس از آن بی مشکل به کار خود ادامه داده است. البته این راه حل ممکن است برای همه جوابگو نباشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)