خانهاخبار
ورد ۳۶۵ ویژگی جدید Transcription را دریافت می‌کند

ورد ۳۶۵ ویژگی جدید Transcription را دریافت می‌کند

ورد ۳۶۵ قابلیتی جدید را دریافت می‌کند که رویایی است، اما هنوز برای کامل شدن راه درازی در پیش دارد
۱۳۹۹/۶/۷

مایکروسافت نوار ابزار باز طراحی شده‌ی رونویسی و دیکته کردن کلمات را برای برنامه‌ی ورد ۳۶۵ عرضه کرده است که برای اشخاصی که به دنبال ایجاد یک نسخه‌ی متنی از مکالمه‌های خود هستند، بسیار کارآمد و مفید است.

ویژگی جدید ورد به عنوان نوار ابزاری در کنار سند کاربر ظاهر می‌شود و آن‌ها را قادر می‌سازد تا مکالمات را مستقیما در ورد ظبط کنند واین اتفاق در حالی است که اپلیکیشن اسپیکرهای مختلف را برای بهره‌وری بیشتر شناسایی می‌کند. متن در لحظه تنظیم می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به قسمت‌های مختلف بپردازند، صحت سند را بررسی کنند و در صورت لزوم آن را ویرایش کنند. اگر قبلا مکالمه، مصاحبه یا سخنرانی را ظبط کرده‌اید می‌توانید آن را بارگذاری کنید و پخش را شروع کنید و ورد بقیه را خودش انجام می‌دهد. اگر نیاز به نقل قول به مقاله یا داستان خود دارید با ضربه زدن روی نماد «به علاوه» آن را درج کنید. همچنین با دکمه‌ی add all to document نیز می‌توان چنین کاری انجام داد.

image

مایکروسافت در بیانیه‌ی امروز اعلام داشت 

رونویسی در ورد شمارا قادر می‌سازد تا در لحظه برگفت و گوی خود متمرکز شوید و با این کار وقت و انرژی ارزشمندی صرفه جویی می‌شود و لزومی ندارد پنجره‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگون حواس کاربر را پرت کند وتمام تمرکز روی پیام و متن معطوف می‌شود.

با این وجود محدودیت‌هایی برای این قابلیت وجود دارد. هم‌اکنون این ویژگی فقط روی ورد ۳۶۵ تحت وب و روی مرورگرهای کروم و اج در دسترس کاربران است و اعلام شده که تا پایان سال نیز به اپلیکیشن موبایل راه پیدا می‌کند. اگر از ابزار ظبط و ترجمه در خود برنامه استفاده کنید محدودیتی وجود ندارد اما برای آپلود فایل به ۵ ساعت در ماه و دویست مگابایت در هرفایل محدود شده است. در حال حاضر این قابلیت فقط با زبان انگلیسی کار می‌کند، اما ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند به زودی زبان‌های دیگری نیز به آن افزوده خواهد شد. بنابراین قابلیت نوپای مایکروسافت در اول راه شاید چندان مناسب به نظر نرسد اما رفته رفته تکامل پیدا می‌کند. خصوصا برای خبرنگارانی که ساعت‌ها وقت صرف می‌کنند تا مصاحبه‌ها و مکالمات را تایپ کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)