خانهاخبار
نسخه اندروید فایرفاکس با تغییرات جذابی همراه شده است

نسخه اندروید فایرفاکس با تغییرات جذابی همراه شده است

فایرفاکس یکی از مرورگرهای کاربردی و معروف در سراسر دنیا به حساب می‌آید.
۱۳۹۹/۶/۵

نسخه اندروید فایرفاکس همواره به عنوان رقیبی جدی برای مرورگر گوگل کروم به شمار رفته است. این نرم‌افزار تا به حال بیش از صد میلیون بار از پلی استور گوگل دانلود شده است. با بروزرسانی اخیر این اپلیکیشن، انوبهی از ویژگی‌های جدید و جذاب به آن اضافه شده است که باعث شده تا امنیت و سرعت آن تا حد چشمگیری افزایش پیدا کرده و کار با آن نیز راحت‌تر از پیش شود. در این مطلب می‌خواهیم با قابلیت‌های جدید آخرین نسخه مرورگر فایرفاکس آشنا شویم. با جی اس ام همراه باشید.

در بلاگ خبری فایرفاکس، عنوان شده است که آخرین نسخه این مرورگر با نام Firefox Daylight عرضه شده و به این ترتیب قصد دارد تا روندی جدید را در پیش گیرد. رابط کاربری آسان فایرفاکس که دکمه Back دیگر به صورت فیزیکی در آن حضور نخواهد داشت (البته این دکمه به صورت پنهان درآمده و در صورت نیاز به آن دسترسی خواهید داشت) و از طرف دیگر کادر سرچ که به سمت پایین آن منتقل شده، باعث می‌شود تا کاربردهای این مرورگر بیش از پیش افزایش یافته و کاربران در هنگام کار با آن، احساس راحتی خاصی را تجربه کنند. همچنین از جمله قابلیت‌های جدید دیگر نسخه اندروید فایرفاکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت تصویر در تصویر (Picture in Picture)
  • امکان سوییچ بین حالت لایت و دارک
  • بهبود سرعت و دقت

image

 

نسخه اندروید فایرفاکس بر خلاف مرورگر گوگل کروم، از add-ons پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از این قابلیت باعث می‌شود تا امکان اینستال کردن add-ons برای کاربران وجود داشته باشد و به این ترتیب می‌توانید موارد مختلف از جمله مدیریت پسورد یا دانلود منیجر متفاوتی را در اختیار داشته باشید.

امکان مدیریت و دسته بندی تب‌ها در قسمت Collections نیز برای کاربران در نظر گرفته شده است که به کمک آن، تجربه کار با این مرورگر نیز لذت بخش‌تر خواهد بود.

اگر مایل به بهره گیری از قابلیت‌های جدید و مختلف نسخه اندروید مرورگر فایرفاکس هستید، می‌‌توانید آن را به صورت رایگان از پلی استور گوگل دانلود کنید. اما به یاد داشته باشید که ویژگی‌های یاد شده به مرور برای تمامی کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت. پس اگر آخرین نسخه فایرفاکس را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده و هر یک قابلیت‌های یاد شده را در دسترس نداشتید، باید کمی بیشتر منتظر بمانید.

علیرغم این که مسئولان موزیلا همواره در تلاش هستند تا ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران مرورگر فایرفاکس به ارمغان بیاورند، اما پس از ارائه آپدیت جدید پلی استور، سیل کامنت‌های منفی که توسط کاربران معترض نوشته شده بود، به سمت این مرورگر روانه شد. برخی از آن ها از این موضوع شکایت داشتند که پشتیبانی از اکستنشن‌های مختلف به صورت کامل وجود ندارد و بعضی دیگر، از موضوع عدم پایداری و مشکلات مربوط به آن شاکی بودند.

چندی پیش در گزارشی که منتشر شده بود، ضررهای مالی کمپانی موزیلا به وضوح در آن مشخص بود که این اتفاق به دلیل شیوع ویروس کرونا روی داده بود. پس از آن، حدود 250 نفر از پرسنل موزیلا از کار خود اخراج شدند و در پی این اتفاق، مدیر ارشد موزیلا، آقای Mitchell Baker اعلام کرد که تیم جدید و کوچک‌تر، به صورت تخصصی‌تر روی توسعه فایرفاکس فعالیت خواهند داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۹/۶/۶
اینکه نوار آدرس اومده پایین تازگی دارد و کمی گیج کننده است

دانیال

۱۳۹۹/۶/۵
Mitchell Baker آقا نیست ، خانومه
اشتباه نوشتید